  • 1. Data: 2011-07-01 13:36:27
    Temat: Zewnetrzna pompa paliwowa - w ktorych samochodach?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Hej!

    Chce wykorzystac pompe paliwowa do ukladu chlodzenia urzadzenia -
    ma po prostu non-stop pompowac wode (czy inny plyn chlodzacy)
    w obiegu zamknietym.

    Do tego potrzebna mi pompa zewnetrzna, czy nie zanurzana w paliwie,
    najlepiej z kroccami na wezyk o srednicy wewn. 6-8mm. Zasialnie 12V

    Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne?

    Jakub

  • 2. Data: 2011-07-01 13:42:32
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-01 13:36:27 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Do tego potrzebna mi pompa zewnetrzna

    To poszukaj sobie właściwego modelu.
    Ot, nap, takiego:
    <http://shop.advanceautoparts.com/webapp/wcs/stores/
    servlet/product_Electric-Fuel-Pumps-Universal-Mr--Ga
    sket_5400015-P_N3339K_P|GRP2030P_____>

    --

    Bydlę

  • 3. Data: 2011-07-01 13:43:20
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    W sumie okazalo sie, ze wystarczy wklupac w google ;)
    http://www.wegasklep.net/product.php?productid=1074&
    cat=84&page=1

    To moze inne pytanie - jaki ty jest typ pompy -
    wirnikiwa, odsrodkowa, czy cos innego?

    Jakub

  • 4. Data: 2011-07-01 13:50:36
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Jakub Jewuła !:
> [...]
    > http://www.wegasklep.net/product.php?productid=1074&
    cat=84&page=1

    > To moze inne pytanie - jaki ty jest typ pompy -

    Można wykorzystać prawie każdą pompę, co najwyżej trzeba ją włożyć w
    mały zbiorniczek.

    Ale - ona się nadaje tylko do określonego rodzaju cieczy. Musi smarować
    i łożyska i komutator. Na wodzie po paru godzinach padnie.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 5. Data: 2011-07-01 14:15:18
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ale - ona się nadaje tylko do określonego rodzaju cieczy. Musi smarować i
    > łożyska i komutator. Na wodzie po paru godzinach padnie.

    Dlatego odrazu pisalem o wodzie...

    Jesli pompka jest skonstruowana tak jak akwariowe to
    nie ma tam ani lozysk ani komutatora ;)

  • 6. Data: 2011-07-01 14:27:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 13:36:27 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne?

    W maluchu, napedzana mechanicznie, w Morrisie Mini elektryczna. Ale taka
    pompa ci się nie nada. Nie jest przystosowana do pompowania non stop.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-07-01 14:28:46
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-01 13:36, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > najlepiej z kroccami na wezyk o srednicy wewn. 6-8mm. Zasialnie 12V
    >
    > Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne?

    VW Polo z lat produkcji cos kolo '92 mial na 100% taka pompke. Pewnie
    inne VW z tego okresu rowniez.

    --
    venioo

  • 8. Data: 2011-07-01 14:32:48
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    a nie mozesz od spryskiwaczy?
    kosztuja grosze - zwlaszcza od popularnych modeli na szrotach

  • 9. Data: 2011-07-01 14:34:11
    Od: gregor <c...@g...pl>

> [...]
    > najlepiej z kroccami na wezyk o srednicy wewn. 6-8mm. Zasialnie 12V
    >
    > Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne?

    Wiem, ze Opel Vectra (stary typ) ma przy baku pompke, ktora czesto mu
    kradziono ...

    gregor

  • 10. Data: 2011-07-01 14:34:48
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 01/07/2011 13:15, Jakub Jewuła wrote:

    > Dlatego odrazu pisalem o wodzie...
    >
    > Jesli pompka jest skonstruowana tak jak akwariowe to
    > nie ma tam ani lozysk ani komutatora ;)

    A co szkodzi wykorzystać akwariową?

    --
    Pozdrawiam,