  • 11. Data: 2014-02-19 06:55:10
    Temat: Re: Zdjęcia - byle do wiosny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > wykadrować, popatrzeć z innej perspektywy i sprawić, że jej wycinek
    > będzie ciekawszy od całości. Możemy też fotografować o 4tej nad ranem
    > kiedy wszyscy śpią i nie doświadczają "nowego" wyglądu znanych im
    > miejsc z pory dnia. Uważam, że możemy również coś przetworzyć
    > elektronicznie, zgodnie z wizją fotografa. To kolejny środek
    > ekspresji moim zdaniem. Być może dziś wiele osób uzna dzieło za kicz,
    > a po śmierci artysty ten kicz będzie sprzedawał się za miliony. (Nie
    > wiedzieć czemu, jego śmierć zwykle jest konieczna do podniesienia

    no to jazda skacz na sznur albo bież pistolet i twoja rodzina będzie
    bogata...

  • 12. Data: 2014-02-19 09:11:48
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-02-19 06:55, Marek Dyjor pisze:

    > no to jazda skacz na sznur albo bież pistolet i twoja rodzina będzie
    > bogata...

    Trzeba jeszcze "umić" robić kicz ;)

    JD

  • 13. Data: 2014-02-19 09:17:14
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dnia. Uważam, że możemy również coś przetworzyć elektronicznie, zgodnie z
    > wizją fotografa. To kolejny środek ekspresji moim zdaniem. ... Marek

    pada pytanie, w takim razie czym różni się fotografia od np. grafiki
    komputerowej lub warsztatowej. Czym jest w ogóle fotografia? W tej koncepcji
    obraz namalowany ręką twórcy, wg fotki (zrobionej przez niego) jest bez
    sensu. Po co malować jak można na komputerze...
    Pozdrawiam Kikuko

  • 14. Data: 2014-02-19 09:20:45
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "kikuko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koncepcji obraz namalowany ręką twórcy, wg fotki (zrobionej przez niego)
    > jest bez sensu. Po co malować jak można na komputerze...

    właściwie malarstwo przedstawiające staje się anachronizmem, bzdurą...
    Prościej i łatwiej wziąć aparat i ... no właśnie.. i...
    Pozdrawiam
    Kikuko

  • 15. Data: 2014-02-19 09:42:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-19 09:17, kikuko wrote:
    > pada pytanie, w takim razie czym różni się fotografia od np. grafiki
    > komputerowej lub warsztatowej. Czym jest w ogóle fotografia?

    To tak jakbyś próbował zdefiniować mądrość/głupota - nie da się.
    Granica jest płynna.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 16. Data: 2014-02-19 12:09:04
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-02-19 09:42, quent pisze:

    > To tak jakbyś próbował zdefiniować mądrość/głupota - nie da się.
    > Granica jest płynna.

    Da się.
    Między dniem i nocą też jest płynna,
    a nie masz wątpliwości czy jest jeszcze dzień czy już noc.
    Chodzi o przegięcie pałki.

    JD

  • 17. Data: 2014-02-19 13:59:09
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-19 12:09, JD wrote:
    > Da się.
    > Między dniem i nocą też jest płynna,

    No więc właśnie, granica jest płynna a więc umowna. Jeśli nie jest ostra
    to powstają niekończące się bezsensowne dyskusje.

    Dla jednego saturacja Tomasza jest kiczem a dla innego nie.
    Dla mnie nie ;-)

    To samo z definicją "dobrego zdjęcia". Nie ma takowej.
    Chyba, że taka - "dobre zdjęcie to takie, które się podoba" :-)

  • 18. Data: 2014-02-19 15:53:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 19. Februar 2014 13:59:09 UTC+1 schrieb quent:

> [...]
    >

    > To samo z definicją "dobrego zdjęcia". Nie ma takowej.
    >
    > Chyba, że taka - "dobre zdjęcie to takie, które się podoba" :-)

    granica pomiedzy dniem a noca nie jest plynna.
    granica nie moze byc plynna , gdyz wowczas nie bylaby granica .
    to jest wlasnie sens granicy - wyrazne rozgraniczenie.

    astronomicznie wschod slonca rozpoczyna sie po przektroczeniu przez gorna krawedz
    slonca lini horyzontu , zachod - po zajsciu gornej krawedzi slonca ponizej lini
    horyzontu.

    plynnie zmienia sie jasnosc pomiedzy dniem a noca , " zmierzch" - ale on nie jest
    granica.

    Na potrzeby lotnictwa definiuje sie pojecie lotu nocnego , dziennego jeszcze inaczej
    , ale wlasnie w odniesieniu do wyraznej granicy jaka jest wschod / zachod slonca.

    ale to jest o.t.

    tak dla porzadku - jesli granica to nie plynna .

    granica moze byc np rzeka. rzeka moze zmienic swoje koryto , wowczas zmieni sie
    polozenie granicy , zas sama granica jest okreslona.

    nie mozna mowic, ze granica pomiedzy pieknem a brzydota jest plynna , gdyz to
    oznacza nic innego jak fakt, ze tej granicy nie ma.
    Albo istnieje granica pomiedzy pieknem i brzydota i wowczas mozna je wyraznie
    rozdzielc , albo tej granicy nie ma ( i kazdy sadzi jak uwaza ) .

  • 19. Data: 2014-02-19 15:59:36
    Od: Krata <4...@g...com>

    W dniu 2014-02-19 15:53, XX YY pisze:

> [...]
    > Albo istnieje granica pomiedzy pieknem i brzydota i wowczas mozna je wyraznie
    rozdzielc , albo tej granicy nie ma ( i kazdy sadzi jak uwaza ) .

    Rzeka to jak najbardziej płynna granica ;)

  • 20. Data: 2014-02-19 16:05:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > pada pytanie, w takim razie czym różni się fotografia od np. grafiki
    >
    > komputerowej lub warsztatowej. Czym jest w ogóle fotografia?

    pytanie jest nieistotne , a odpowiedz oczywista.
    roznica pomiedzy fotografia a grafika komputeriowa to roznica technologiczna.
    od 150 lat dokladnie wiadomo czym jest fotografia i obraz fotograficzny .
    "fotografia" - " pisanie fotonami"

    jesli fotony padaja na medium wrazliwe na ich dzialanie i w wyniku tego powstaje
    jakis obraz mamy do czynienia z fotografia - to jest warunek konieczny.

    w tym sensie fotografia jest obraz - cien czlowieka zapisany na schodach w hiroszimie
    (?) jaki powstala w wyniku wybuchu bomby atomowej. czlowiek odparowal , na kamiennych
    schodach zostal zapisany jego cien - czyli to fotografia.

    Obraz graficzny powstaly w inny sposob niz przez oddzialywanie fotonow wcale nie
    musi byc artystycznie ani mniej wartosciowy , ani bardziej wartosciowy od obrazu
    fotograficznego. technologia nie przesadza z gory o wartosciach artystycznych - o ile
    takie istnieja.

    slowem - jesli obraz fotograficzny jest podobny do obrazu otrzymanego w innej
    technologi np garfiki komputerowej - nie staje sie tym samym artystycznie mniej
    wartosciowy i na odwrot tez.

    Opini , ze zdjecie wyglada jak obraz graficzny nie mozna traktowac jako zarzutu - to
    byloby nonsensem.

    Inne pytanie jest byc moze interesujace.
    Dlaczego w ogole fotografowac ?
    pytanie staje sie o tyle istotne , jako ze jestem zwolenikiem teorii iz " cokolwiek
    sfotografujemy , mozna to znalezc wczesniej i lepiej sfotografowane w internecie".
    Po co wiec fotografowac ?

    Odpowiedz jest oczywista i jednoznaczna.