  • 41. Data: 2014-02-21 15:44:56
    Temat: Re: Zdjęcia - byle do wiosny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mt wrote:

    > Mam ci przypomnieć kto tutaj głównie chlew robił i dlaczego byłeś to
    > ty? Mam ci przypomnieć dlaczego dostałeś bana na Optyczne i dlaczego
    > było to za obrażanie rozmówców?

    to jest jego forma ekspresji twórczej... ;-)

  • 42. Data: 2014-02-21 22:24:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-21 08:23, XX YY pisze:

    > to nie tylko nie jest mysl konstruktywna ale kompletnie pozbawiona
    > logiki.

    Kurcze - komputer mi padł. Miałem reinstalkę. Widzę, że wysyłana
    wiadomość nie dotarła lub przynajmniej jej nie widzę... :-(

    W czym nie dostrzegasz logiki? W tym, że mi osobiście nie odpowiada
    "słitaśność"? To są moje preferencje - logika nie ma tu zastosowania.

> [...]
    > tworczym dlatego, ze takich zdjec jest masa , to istnieje zapewne
    > jeszcze wieksza masa zdjec bez podkrecanej saturacji. a wiec
    > pozostawienie saturacji " naturalnej" z tego punktu widzenia jest
    > dzialaniem jeszcze mniej tworczym. w zasadzie istniee masa zdjec w
    > kazdym stopniu saturacji , w tym masa zdjec cz.-b. a wiec gdyby
    > uznac , ze poniewaz juz istnieja wiec nie mozna tworzyc , ozanczaloby
    > to ze jakakolwiek tworczosc nie jest mozliwa gdyz okreslony nastawy
    > saturacji ( czy innych paramerow ) stosowano juz wczesniej.
    >
    > Logika i argumnetacja calkowicie pozbawiona sensu.

    Zgadza się - niczego takiego nie sugerowałem. Nie wiem czemu poruszasz
    ten wątek.

    > Przeciwnie. Autor przetwarza material zdjeciowy , tworzy wlasna wizje
    > dobierajac takie srodki wyrazu jakie ON UWAZA ZA WLASCIWE. na tym
    > polega sens - wtedy jest to z punktu widzenia autora tworcze.

    Znów cytujesz moje słowa. Przecież wyraźnie napisałem, że należy
    zostawić pełną swobodę kreacji twórcom zdjęć, nie dyskontować autora -
    niech robi swoje - a jedynie ograniczyć się do wyrażenia własnych
    odczuć, proponowania alternatywnych koncepcji danego zdjęcia itp.
    Odnoszę wrażenie, że zanegowałeś sens tego co napisałem i odnosisz się
    to tej niewypowiedzianej przeze mnie tezy.

    > Jaka jest wartosc zdjec , jak je inni oceniaja - mozna sie latwo
    > przekonac - wystarczy wystawic je na ebay - sa tyle warte ile ludzie
    > zaplaca.

    Widzisz... właśnie to żartobliwie skomentowałem. Napisałem, że wartość
    dzieła może wzrosnąć po śmierci artysty. Styl, który ktoś dziś
    krytykuje, jutro może stać się pożądanym walorem. Dlatego w przypadku
    komentowania sztuki trzeba zachować takt i dystans. To miałem na myśli.

    Marek