-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: Mon, 16 Jul 2012 00:20:55 +0200
Message-ID: <t...@4...net>
Lines: 41
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.55.236
X-Trace: 1342390856 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26693 83.11.55.236:63620
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2459359
[ ukryj nagłówki ]Awarie w samochodach to czasami niezłe zagadki.
Ostatnio miałem taką:
Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnossąca benzyna.
Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie.
Raz na jakiś czas (z powoli rosnącą częstotliwością bo kiedyś raz na 2
tygodnie, potem już kilka razy w tygodniu) pojawiły się problemy z
uruchamianiem samochodu.
Rozrusznik kręcił dziarsko, silnik jednak nie zapalał.
Nie miało to związku z porą dnia (czyli zdarzało się i 15 minut po jeździe
i rano po całej nocy stania).
Poza problemami z rozruchem osiągi i zużycia paliwa w normie.
W 90% przypadków silnik od razu odpalał, ale jak się "uparł" to kręcić
można było naprawdę długo - kilkanaście, czasami kilkadziesiąt prób dość
długiego kręcenia i w końcu odpalał.
Nawet na tym rozruszniku można było na biegu jeździć po parkingu, a nawet
wjechać na lawete (ale przestawianie auta nie pomagało).
Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywał nic - czasami po
dłuższym kręceniu łapał jakieś pojedyncze losowe błędy w różnych modułach
samochodu.
Nawet udało mi się mieć podłączony komputer podczas nieudanych prób
odpalenia - parametry w normie (w trakcie kręcenia rozrusznikiem
wyprzedzenie zapłonu było prawidłowe, czasy otwarcia wtryskiwaczy
prawidłowe, napięcie akumulatora 10.5V, obroty 200-250rpm, immobiliser ok
itd.).
Zmierzyłem też manometrem ciśnienie paliwa na listwie - w normie.
Po dłuższym kręceniu z wydechu śmierdziało paliwem.
Okazało się że za każdym razem jak samochód nie chce odpalić rozrusznikiem,
to nie ma problemów z uruchomieniem go na pych.
Do tego stopnia że kilka razy robiłem ten pych rozrusznikiem (tzn.
rozpędzałem samochód za pomocą rozrusznika, a potem redukcja i puszczając
sprzęgło uruchamiałem silnik).
Jak wpadłem na ten pomysł uruchamiania auta, to już wymyślłem co było
przyczyną :-)
Kto zgadnie?
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.12 00:27 PiteR
- 16.07.12 00:39 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 16.07.12 00:42 yabba
- 16.07.12 12:03 J.F
- 16.07.12 13:16 LEPEK
- 16.07.12 13:49 s...@g...com
- 16.07.12 18:44 Czeslawek
- 16.07.12 19:30 Tomasz Pyra
- 16.07.12 19:56 Michał Paszek
- 17.07.12 09:51
- 17.07.12 18:34 Kuba \(aka cita\)
- 17.07.12 22:32 Tomasz Pyra
- 17.07.12 22:35 Kuba \(aka cita\)
- 18.07.12 08:43 tck
- 18.07.12 19:05 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe