-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: Mon, 16 Jul 2012 00:20:55 +0200
Message-ID: <t...@4...net>
Lines: 41
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.55.236
X-Trace: 1342390856 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26693 83.11.55.236:63620
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2459359
[ ukryj nagłówki ]Awarie w samochodach to czasami niezłe zagadki.
Ostatnio miałem taką:
Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnossąca benzyna.
Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie.
Raz na jakiś czas (z powoli rosnącą częstotliwością bo kiedyś raz na 2
tygodnie, potem już kilka razy w tygodniu) pojawiły się problemy z
uruchamianiem samochodu.
Rozrusznik kręcił dziarsko, silnik jednak nie zapalał.
Nie miało to związku z porą dnia (czyli zdarzało się i 15 minut po jeździe
i rano po całej nocy stania).
Poza problemami z rozruchem osiągi i zużycia paliwa w normie.
W 90% przypadków silnik od razu odpalał, ale jak się "uparł" to kręcić
można było naprawdę długo - kilkanaście, czasami kilkadziesiąt prób dość
długiego kręcenia i w końcu odpalał.
Nawet na tym rozruszniku można było na biegu jeździć po parkingu, a nawet
wjechać na lawete (ale przestawianie auta nie pomagało).
Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywał nic - czasami po
dłuższym kręceniu łapał jakieś pojedyncze losowe błędy w różnych modułach
samochodu.
Nawet udało mi się mieć podłączony komputer podczas nieudanych prób
odpalenia - parametry w normie (w trakcie kręcenia rozrusznikiem
wyprzedzenie zapłonu było prawidłowe, czasy otwarcia wtryskiwaczy
prawidłowe, napięcie akumulatora 10.5V, obroty 200-250rpm, immobiliser ok
itd.).
Zmierzyłem też manometrem ciśnienie paliwa na listwie - w normie.
Po dłuższym kręceniu z wydechu śmierdziało paliwem.
Okazało się że za każdym razem jak samochód nie chce odpalić rozrusznikiem,
to nie ma problemów z uruchomieniem go na pych.
Do tego stopnia że kilka razy robiłem ten pych rozrusznikiem (tzn.
rozpędzałem samochód za pomocą rozrusznika, a potem redukcja i puszczając
sprzęgło uruchamiałem silnik).
Jak wpadłem na ten pomysł uruchamiania auta, to już wymyślłem co było
przyczyną :-)
Kto zgadnie?
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.12 00:27 PiteR
- 16.07.12 00:39 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 16.07.12 00:42 yabba
- 16.07.12 12:03 J.F
- 16.07.12 13:16 LEPEK
- 16.07.12 13:49 s...@g...com
- 16.07.12 18:44 Czeslawek
- 16.07.12 19:30 Tomasz Pyra
- 16.07.12 19:56 Michał Paszek
- 17.07.12 09:51
- 17.07.12 18:34 Kuba \(aka cita\)
- 17.07.12 22:32 Tomasz Pyra
- 17.07.12 22:35 Kuba \(aka cita\)
- 18.07.12 08:43 tck
- 18.07.12 19:05 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO