  • 201. Data: 2012-07-04 09:54:30
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-03 22:29, Cavallino pisze:

    > grup dyskusyjnych:

    > O wiele bardziej typowe jest wleczenie się 70, tam gdzie da się 140,
    > najchętniej pasem lewym....
    > I uniemożliwianie wyprzedzania za wszelką cenę, bo co ktoś ma jechać
    > szybciej od kapelusza.

    Panowie, każdy ocenia ze swojego punktu widzenia,
    a nagonki na innych nie odnoszą żadnego skutku.
    Dlatego też i ja powiem, jakich zasad się trzymam
    i co mi przeszkadza. Jest mi obojętne, jak mnie
    nazwie ktoś, komu moja jazda się nie podoba.

    Staram się jechać z prędkością maksymalną dopuszczalną.
    Rzecz jasna dopuszczalną według znaków i przepisów,
    a nie mojego widzimisię. Odstęp od samochodu przede
    mną jest dla mnie ważny tylko wtedy, kiedy samochodów
    jest dużo, tyle, że trzeba ZWOLNIĆ poniżej prędkości
    dopuszczalnej. Oczywiście to jest jakiś tam dyskomfort,
    kiedy widzę, że nie dojadę do celu z prędkością
    maksymalną. Ale jeśli różnica nie jest duża,
    np. 5-10 km/godz., nie wyprzedzam. Rozmiar odstępu
    bezpiecznego oceniam na wyczucie, musi być taki,
    żebym zdążył zareagować na ruchy poprzednika.

    No i tutaj pojawia się problem tych współuczestników
    jazdy, którzy nie godzą się na zmniejszenie prędkości.
    Zaczynają obowiązywać zasady owczego pędu i buntu
    przeciw niemu. Tacy popędliwcy szukają sposobu na
    wyprzedzenie, i to w sposób bezwzględny. Dlaczego
    taki ktoś ma mi za złe, że nie zwolnię jeszcze bardziej,
    żeby akurat JEMU ułatwić wyprzedzanie? To czysty egoizm.
    Żeby mu zrobić miejsce MUSZĘ jeszcze bardziej zmniejszyć
    prędkość, a to skutkuje zmniejszeniem prędkości tych,
    co jadą za mną.

    Zrozumcie panowie popędliwcy albo spieszący się bardzo,
    że to NIE niechęć do was każe nam utrzymywać
    odstęp bezpieczny dobry DLA NAS. Z punktu widzenia
    WASZYCH potrzeb i chęci jest to odstęp za mały.
    A robimy tak tylko po to, żeby utrzymać jako-taką
    prędkość podróżną. Wasze zajeżdżanie nam drogi prędkość
    tę zmniejsza. W imię czego mamy WAM ułatwiać skrócenie
    czasu jazdy NASZYM kosztem, czyli kosztem wydłużenia
    naszego czasu jazdy?

    Obiektywna prawda jest taka: Kolumna ZAWSZE jedzie
    wolniej niż samochód na pustej jezdni. To fizyka
    stosowana. Rządzi się swoimi prawami i ktoś, kto
    się buntuje, musi sobie z tym radzić na swój koszt,
    czyli ryzyko. To niestety oznacza wojnę "miszczów"
    z "kapelusznikami". Różnica interesów jest za duża,
    żeby mogło dojść do porozumienia. Salomon jest tu
    pilnie poszukiwany! Zwłaszcza że niestety jest też
    trzecia grupa kierowców, która zachowuje się jeszcze
    inaczej, bo nie zna przepisów albo nie umie jeździć.
    Mam na myśli umiejętność zachowania się w ruchu.
    Tak to jest, że niektórzy dostali prawko w dziwny
    sposób... I wierzą, że kłopoty ich nie dotyczą.

    Jan

  • 202. Data: 2012-07-04 10:19:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jul 2012, yabba wrote:

    > Oczywista oczywistość. Jednak obowiązki wyprzedzanego nie dają wyprzedzanemu
    > prawa do wjeżdżania w zbyt małe odstępy pomiędzy pojazdami.

    IMVHO, wychodzi że bez regulacji prawnej się nie obejdzie.
    Mandat za spowodowanie za krótkiego odstępu (przyspieszający przy
    wyprzedzaniu dostaje wtedy oczywiście mandat, jeśli "skasuje"
    odstęp dla wyprzedzanego, wyprzedzany który wjeżdża przed
    "równo" jadącego z minimalnym dopuszczalnym odstępem dostaje
    dwa mandaty - za siebie, bo za mały odstęp, i za "zajechanego",
    bo mu skasował odstęp)

    Wydaje mi się czy Niemcy mają jakąś konkretną regulację definiującą
    "minimalny odstęp"? (liczbowo)

    pzdr, Gotfryd

  • 203. Data: 2012-07-04 11:07:58
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jan45"

    > Obiektywna prawda jest taka: Kolumna ZAWSZE jedzie
    > wolniej niż samochód na pustej jezdni. To fizyka
    > stosowana.

    Potwierdzam, widziałem nawet test takich zachowań - wpuślili na rondo
    (zamknięte) 10 samochodów i miały jechać z określoną prędkością np. 50
    km/h - wystarczyło utrzymywać stałą prędkość i odstępy. Przez chwilę
    nawet się udawało, ale nagle ktoś zbyt mocno przyśpieszył i w efekcie
    musiał hamować, co pociągneło całą lawinę hamowań. O ile dobrze pamiętam
    prędkość kolumny zamiast zamierzonych 50km/h wynosiła niespełna 30km/h.

  • 204. Data: 2012-07-04 14:45:17
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

> [...]
    > musiał hamować, co pociągneło całą lawinę hamowań. O ile dobrze pamiętam
    > prędkość kolumny zamiast zamierzonych 50km/h wynosiła niespełna 30km/h.

    Można sobie wyobrazić podobny eksperyment, ale wykonany
    na większej pętli, i to dwupasowej. Zgodnie z zasadami
    statystyki potrzeba 30 kierowców, żeby średnia była
    obciążona małym błędem. Na przykład - pętla kilometrowa.
    Na każdy samochód wypadnie 1000/30=33m.
    Puszczamy 30 samochodów, z których 20 kierowców ma zadanie
    jazdy 90 km/h. Pozostałych 10 kierowców ma jechać z prędkością
    jak największą, powiedzmy do 140 km/h. A pod prąd, czyli na
    drugim pasie, puścić drugą 30-tkę z takim samym zadaniem.

    A potem porównać to z eksperymentem w którym cała 60-tka
    otrzyma zadanie jazdy 90 km/h.

    Jestem przekonany, że w eksperymencie pierwszym ci
    z nakazem jazdy 90 km/h nie osiągną tych 90, a nawet 80,
    bo im w tym przeszkodzą ci jadący szybciej i wyprzedzający.
    Także ci z eksperymentu drugiego mogą mieć problem
    z uzyskaniem prędkości nakazanej, choć z pewnością będą
    mieć średnią lepszą.

    Nie ma letko, żeby było lepiej, musi być więcej dobrych dróg.
    Tymczasem trzeba jakoś dojść do ładu ze sobą nawzajem
    i z własnymi emocjami.

    Jan

  • 205. Data: 2012-07-04 15:36:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jan45,

    Wednesday, July 4, 2012, 2:45:17 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > jak największą, powiedzmy do 140 km/h. A pod prąd, czyli na
    > drugim pasie, puścić drugą 30-tkę z takim samym zadaniem.

    Facet, 30 samochodów na kilometr i 90km/h to 2700 samochodów na
    godzinę - tyle jeździ (więcej stoi) w jedną stronę dwoma pasami
    autostrady w najgorsze dni tuż przed ważnymi świętami.

    Ustal bardziej realne parametry - w warunkach rzeczywistych przy ponad
    1000 samochodów na godzinę na jednym pasie ruch staje.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 206. Data: 2012-07-04 15:59:48
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Facet, 30 samochodów na kilometr i 90km/h to 2700 samochodów na
    > godzinę

    Facet nawet 500 samochodów jadących z prędkością 800km/h po zamknietej
    pętli to w dalszym ciągu 500 samochodów jadących w kółko, nawet gdyby
    jeździły kurwa 8 lat.

  • 207. Data: 2012-07-04 16:51:20
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    > (...)
    > Ustal bardziej realne parametry - w warunkach rzeczywistych przy ponad
    > 1000 samochodów na godzinę na jednym pasie ruch staje.

    Czyli mam rację, że kolumna nie może jechać
    tak szybko, jakby chciał jakiś miszcz.
    Z tego wynika prawda kolejna: Miszcze
    zawsze będą cierpieć, kiedy trafią na
    kolumnę. I będą wymyślać powody, żeby
    znaleźć winnego ich zwolnionej jazdy.
    A potem będą obsobaczać tego jednego czy
    drugiego upatrzonego na kozła ofiarnego.
    To, że kolumna nie da rady jechać szybciej,
    jest poza ich możliwościami akceptacji.
    Uważają oni, że przy dobrych chęciach
    niemiszczów miszcze mogliby pojechać szybciej.
    Wystarczyłoby, żeby niemiszcze jeszcze
    bardziej zwolnili i porobili im miejsca
    do szybkiej jazdy. Utopia całkowita.

    Podejrzewam, że cierpienie miszczów, ale
    tych zasiadających u władzy, może być
    pożyteczne dla nas, czyli dla ogółu. A to
    dlatego, że sfrustrowany polityk zacznie
    lobbować na rzecz autostrad lub na rzecz
    poprawy innych dróg. Może się zdarzyć co
    prawda, że dla opróżnienia dróg wprowadzą
    oni duże opłaty. Ale tym się narażą skąpcom,
    których nie brakuje wśród ludzi zamożnych.

    Jan

  • 208. Data: 2012-07-04 17:54:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jan45,

    Wednesday, July 4, 2012, 4:51:20 PM, you wrote:

    > Czyli mam rację, że kolumna nie może jechać
    > tak szybko,

    Nie masz racji, bo nie rozumiesz problemu rozkładu ruchu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 209. Data: 2012-07-04 18:42:53
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-04 11:07, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    > musiał hamować, co pociągneło całą lawinę hamowań. O ile dobrze pamiętam
    > prędkość kolumny zamiast zamierzonych 50km/h wynosiła niespełna 30km/h.

    Ten przykła jest dokładnie z dupy wzięty. Pokaż mi sytuację w realnym
    świecie, w której ten który jest X samochodów za mną ma wpływ na to z
    jaką prędkością mogę jechać ja ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 210. Data: 2012-07-04 19:57:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w
    On 2012-07-04 11:07, Przemysław Czaja wrote:
    > Użytkownik "Jan45"

    >Ten przykła jest dokładnie z dupy wzięty. Pokaż mi sytuację w realnym
    >świecie, w której ten który jest X samochodów za mną ma wpływ na to z
    >jaką prędkością mogę jechać ja ?

    Przyklad Przemka faktycznie z d* wziety, ale Jan ma racje.

    Jak juz jest kolumna, to znaczy ze samochody w niej jada wolniej niz
    by jechaly same.
    Bo inaczej by sie kolumna nie zebrala albo rozwiala :-)

    Oczywiscie nie wszystkie i nie zawsze ..

    J.