  • 21. Data: 2011-05-24 12:32:37
    Temat: Re: Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 24/05/2011 10:24, ToM wrote:

    > Do tedgo jeszcze okazuje się, że to kierowca samochodu wjechał w
    > motocyklistów a nie odwrotnie - jak opisał wątkotwórca.
    > Niestety chyba policjanci/autor artykułu poszedł po linii najmniejszego
    > oporu: skoro pijany to zawsze winny i po temacie.

    Sprawa jest bardzo dyskusyjna, bo może gdyby nie był nawalony, to
    zauważyłby w porę zagrożenie i go uniknął?

    Podobnie wygląda sprawa z przekroczeniem prędkości i udziałem w wypadku
    z nie swojej winy. Często sąd orzeka w takich przypadkach część winy po
    stronie ofiary, jeśli biegły uzna że gdyby nie zapierdalał, to mógłby w
    porę zareagować.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 22. Data: 2011-05-24 13:00:02
    Od: "Rafal Grzelak" <s...@s...com>

    amos wrote:

    > A co, jesli kierowca samochodu przekroczyl predkosc, to nie byloby
    > wspolwiny lub winy kierowcy auta? Dodatkowo stan, w ktorym sie
    > znajdowal mogl spowodowac spozniona reakcje na motocykl (w zestawieniu
    > ze zbyt duza predkoscia).

    I co powiedza w sadzie?
    "Wymusilem pierwszenstwo bo gosc na glównej drodze jechal za szybko"?

    > Kierujacy motocyklem moze powiedziec, ze samochod wzial sie znikad?

    Nie moze.

    > Dokladnie takie argumenty sa nieustannie wyciagane przeciw
    > motocyklistom.

    I prawidlowo. Motocykle sa stosunkowo male, a poruszaja sie nierzadko
    duzo szybciej od samochodow.
    Zeby samochód wzial sie znikad, musialby jechac duzo szybciej od
    motocykla.

    --
    Pozdrawiam, Rafal.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 23. Data: 2011-05-24 13:09:34
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-05-24 12:30, kamil pisze:

    > W Polsce brakuje czegoś na wzór brytyjskiego Motor Insurers Bureau:
    >
    > http://www.mib.org.uk/Frequently+Asked+Questions/en/
    Default.htm

    Nie brakuje (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny):

    www.ufg.pl

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 24. Data: 2011-05-24 13:09:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin ATA

    > http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2011051
    7/POWIAT07/70027448

    Niestety takie są skutki kretyńskiej propagandy w mediach. Ktoś
    zapierdala na motorze i wymusza pierwszeństwo, w dodatku bez kasku i
    prawka, a według pospólstwa winny jest ten, w którego przydzwonił bo był
    stanie takim czy srakim.

  • 25. Data: 2011-05-24 13:13:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kamil

    > Sprawa jest bardzo dyskusyjna, bo może gdyby nie był nawalony, to
    > zauważyłby w porę zagrożenie i go uniknął?

    Sprawa nie jest w ogóle dyskusyjna, na tej zasadzie można też gdybać
    następująco:

    - A może gdyby miał lepsze auto to by uniknął?
    - A może gdyby się bardziej wyspał to by uniknął?
    - A może gdyby zjadł mniejszy obiad to by uniknął?
    - A może gdyby miał lepszy refleks to by uniknął?
    - A może gdyby w ogóle nie jechał to by uniknął (a nawet na pewno)?

    Fakt jest taki, że wjechał w niego gość na motorze bez prawka jadący z
    podporządkowanej. O czym tu dyskutować?

  • 26. Data: 2011-05-24 13:41:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał

    > Ręki uciąć nie dam ale winny okaże się młodociany bez PJ i nie
    > przestrzegający przepisów. Pijany, prawko miał jechał zgodnie z
    > przepisami i to nie on spowodował wypadek (uderzyli w bok jego
    > auta)

    I tak powinno byc, ale ze sie u nas z pijakami walczy, to sie okaze
    ze alkohol utrudnil kierowcy podjecie wlasciwej decyzji, nie podjal
    odpowiedniego manewru obronnego, a w ogole jakze to - pijany bral
    udzial w wypadku smiertelnym i niewinny ?

    A potem bedzie kolejna kolomyja z odszkodowaniem .. a moze nie, bo
    szczesliwie to 17 latek i sam sobie winien.

    Oczywiscie kierowca samochodu nadal jest winny kierowania w stanie
    nietrzezwosci , za co grozi pare lat, a ze "zamieszany w wypadek
    smiertelny", to moze sie bez zawiasow skonczyc.

    J.

  • 27. Data: 2011-05-24 13:50:28
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

> [...]
    > nie swojej winy. Często sąd orzeka w takich przypadkach część winy po
    > stronie ofiary, jeśli biegły uzna że gdyby nie zapierdalał, to mógłby w

    tylko tam się nie da zapier.. Ci motorkiem mogli ale nie on, to taka
    akurat droga, ze jak by autem zapir.. to by zawiesznie odpadło mu
    przez kratke kanalizacyjną, która nadaje się do remontu
    i przechodzi przez całą jezdnię.

  • 28. Data: 2011-05-24 13:51:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nieistotne.

    Prawnie moze byc bardzo istotne - niepelnoletni, odpowiedzialnosc
    ograniczona

    > Zupełnie nieistotne dla kwestii orzeczenia odpowiedzialności za
    > zdarzenie.

    Biegly lekarz i sie okaze ze zderzenie bylo lekkie, ale zawinila
    slaba czaszka.
    Tu moze bez znaczenia, skoro winnym i zderzenia i braku kasku ma
    byc kierujacy motocyklem.

    Bardzo przyjemne ze trafili w bok.

    J.

  • 29. Data: 2011-05-24 13:53:27
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 13:13, to pisze:

    > Fakt jest taki, że wjechał w niego gość na motorze bez prawka jadący z
    > podporządkowanej. O czym tu dyskutować?

    Na czym i bez czego - jest kompletnie nieistotne w tej kwestii.

  • 30. Data: 2011-05-24 13:54:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 13:09, to pisze:
> [...]
    > zapierdala na motorze i wymusza pierwszeństwo, w dodatku bez kasku i
    > prawka, a według pospólstwa winny jest ten, w którego przydzwonił bo był

    Tak, wszystko wina mediów... I cyklistów... I Żydów...

    Ty też bez "dobrych mediów" własnego rozumu nie masz?