  • 1. Data: 2011-05-24 09:22:55
    Temat: Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

    Witam!

    Mial miejsce wypadek smiertelny
    2 młodych 17latków jechał motorem na podporządkowanej
    bez prawa jazdy, jeden z kaskiem pasazer bez kasku.

    nie zatrzymali się na na ustąp pierwszeństwa
    uderzyli w bok auta, pasazer zmarł po tygodniu.

    Kierowce auta osobowego zbadano alkomatem
    okazało się, ze miał 1.8 promila alk.

    Młodociany kierujący motorem przezyl, i wylize sie z tego.

    Kto wedłup prawa jest winny? podpity kierowca, który jechał
    prawidłowo, ale po spożyciu? czy młody który się nie zatrzymał?

  • 2. Data: 2011-05-24 09:33:00
    Temat: Re: Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-24 09:22, ATA pisze:
    > Witam!
    >
    > Mial miejsce wypadek smiertelny
    > 2 m?odych 17latk?w jecha? motorem na podporz?dkowanej
    > bez prawa jazdy, jeden z kaskiem pasazer bez kasku.
    >
    > nie zatrzymali si? na na ust?p pierwsze?stwa
    > uderzyli w bok auta, pasazer zmar? po tygodniu.
    >
    > Kierowce auta osobowego zbadano alkomatem
    > okaza?o si?, ze mia? 1.8 promila alk.
    >
    > M?odociany kieruj?cy motorem przezyl, i wylize sie z tego.
    >
    > Kto wed?up prawa jest winny? podpity kierowca, kt?ry jecha?
    > prawid?owo, ale po spo?yciu? czy m?ody kt?ry si? nie zatrzyma??

    Ręki uciąć nie dam ale winny okaże się młodociany bez PJ i nie
    przestrzegający przepisów. Pijany, prawko miał jechał zgodnie z
    przepisami i to nie on spowodował wypadek (uderzyli w bok jego auta)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-05-24 09:45:56
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

    winny pewnie będzie kierujący motocyklem, ale ukarany będzie także kierownik
    samochodu,
    może część odpowiedzialnośći sąd przenieść na niego,
    jest jeszcze kwestia ubezpieczeń... kierujący motocyklem nie miał OC,
    kierującemu samochodem ubezpieczalnia odmówi
    jakiegokolwiek wsparcia...,
    Ja miałem taką sytuację, że motocyklista jadący bez prawa jazdy, kradzionym
    motocyklem udeżył w tył samochodu,
    pasażer motocykla zmarł, w samochodzie 2 osoby mocno poturbowane, kierowca
    motocykla, na wózku na parę lat..
    brak OC, skończyło się tak, że motocyklista ukarany w zawiasach, ludzie z
    samochodu przez 3 lata próbowali dochodzić cywilnie
    jakiś odszkodowań - ale sądy traktowały "biednego na wózku" bardzo
    pobłażliwie i nic zbytno nie udało się uzyskac...
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2011-05-24 09:50:14
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    >
    > Kto wedłup prawa jest winny? podpity kierowca, który jechał
    > prawidłowo, ale po spożyciu? czy młody który się nie zatrzymał?

    1,8 promila i podpity kierowca? Przeciez on był pijany.
    Z tego co kiedyś rozmawiałem z policjantem winny zawsze będzie pijany a
    kierowca motocykla zostanie ukarany za jazde bez uprawnień i wymuszenie
    pierwszeństwa. Ale za śmierć prawdopodobnie odpowie pijany.

  • 5. Data: 2011-05-24 10:04:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Maj, 09:50, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

> [...]
    > kierowca motocykla zostanie ukarany za jazde bez uprawnień i wymuszenie
    > pierwszeństwa. Ale za śmierć prawdopodobnie odpowie pijany.

    Raczej dokladnie na odwrot, tzn. winny jest ten, ktory wypadek
    spowodowal, czyli motocyklista, kierowca odpowie za jazde na bani...
    Za naprawe samochodu tez mu musza zaplacic z OC motocyklisty.

    WS

  • 6. Data: 2011-05-24 10:07:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

    > 1,8 promila i podpity kierowca? Przeciez on był pijany.
    > Z tego co kiedyś rozmawiałem z policjantem winny zawsze będzie pijany

    Z nikim nie gadałeś, więc nie pisz bzdur.
    Nawet najgłupszy policjant musi się orientować, że tak nie jest.

  • 7. Data: 2011-05-24 10:15:28
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 09:22, ATA pisze:
    > Witam!
    >
    > Mial miejsce wypadek smiertelny
    > 2 młodych 17latków

    Nieistotne.

    > jechał motorem

    Chyba motocyklem ;->

    > na podporządkowanej

    O, to jest ważne.

    > bez prawa jazdy, jeden z kaskiem pasazer bez kasku.

    Zupełnie nieistotne dla kwestii orzeczenia odpowiedzialności za zdarzenie.

    > nie zatrzymali się na na ustąp pierwszeństwa
    > uderzyli w bok auta, pasazer zmarł po tygodniu.

    Zakładając, że faktycznie było jak piszesz (tj. ten w samochodzie miał
    pierwszeństwo i to ci na motocyklu wyjechali na ślepo pakując się w
    niego) to winny będzie oczywiście kierujący motocyklem.

    > Kierowce auta osobowego zbadano alkomatem
    > okazało się, ze miał 1.8 promila alk.

    Nieistotne w tej sprawie.

    > Młodociany kierujący motorem przezyl, i wylize sie z tego.
    >
    > Kto wedłup prawa jest winny? podpity kierowca, który jechał
    > prawidłowo, ale po spożyciu? czy młody który się nie zatrzymał?

    Winny czego? Spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym? Kierujący
    motocyklem (zakładając, że opis rzetelny).

    Poza tym kierujący motocyklem jest winny kierowania pojazdem bez
    uprawnień i niedopilnowania pasażera w kwestii kasku.

    No i oczywiście kierujący samochodem jest winny kierowania pojazdem w
    stanie upojenia.

  • 8. Data: 2011-05-24 10:18:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 09:50, Marek P. pisze:

> [...]
    > kierowca motocykla zostanie ukarany za jazde bez uprawnień i wymuszenie
    > pierwszeństwa. Ale za śmierć prawdopodobnie odpowie pijany.

    Bredzisz.

  • 9. Data: 2011-05-24 10:25:41
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Z nikim nie gadałeś, więc nie pisz bzdur.
    > Nawet najgłupszy policjant musi się orientować, że tak nie jest.

    Niech i tak będzie. Prosze tylko autora wątku aby za 6-10 miesięcy napisał
    jaki był wyrok.

  • 10. Data: 2011-05-24 10:31:38
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 10:25, Marek P. pisze:

    > Niech i tak będzie. Prosze tylko autora wątku aby za 6-10 miesięcy napisał
    > jaki był wyrok.

    Optymista...

    Ja po 6 latach byłem wzywany na świadka w sprawie karnej związanej ze
    zdarzeniem drogowym...