  • 11. Data: 2011-05-24 10:38:10
    Temat: Re: Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
    Od: "PH" <P...@p...news>

    news:4ddb672f$0$2497$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Z nikim nie gadałeś, więc nie pisz bzdur.
    > Nawet najgłupszy policjant musi się orientować, że tak nie jest.
    nie wiem jak będzie w przypadku wypadku śmiertelnego, ale
    conajmniej 2x było w "uwaga piracie" pokazane jak po pomiarach alkomatem
    policja zmieniała winnego z "sprawcy kolizji" na "jadącegpo prawidłowo ale z
    wynikiem większym niż 0,21"

    pzdr
    Piotr

  • 12. Data: 2011-05-24 10:58:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > policja zmieniała winnego z "sprawcy kolizji" na "jadącegpo prawidłowo ale

    W żadnym sądzie się to nie utrzyma na dzień dobry.
    Co tylko świadczy, jak szkodliwe są produkcje TVN o ruchu drogowym, zresztą
    są na tyle durne, że podejrzewam, iż ich faktycznym autorem jest policja, a
    nie TVN jako taki.

  • 13. Data: 2011-05-24 10:59:49
    Od: amos <g...@g...com>

    On 24 Maj, 10:04, WS <L...@c...pl> wrote:
    > Raczej dokladnie na odwrot, tzn. winny jest ten, ktory wypadek
    > spowodowal, czyli motocyklista, kierowca odpowie za jazde na bani...
    > Za naprawe samochodu tez mu musza zaplacic z OC motocyklisty.

    A co, jesli kierowca samochodu przekroczyl predkosc, to nie byloby
    wspolwiny lub winy kierowcy auta? Dodatkowo stan, w ktorym sie
    znajdowal mogl spowodowac spozniona reakcje na motocykl (w zestawieniu
    ze zbyt duza predkoscia).

    Tak tylko teoretyzuje, poniewaz watkotworca nie podal wszystkich
    okolicznosci.

    Kierujacy motocyklem moze powiedziec, ze samochod wzial sie znikad?
    Dokladnie takie argumenty sa nieustannie wyciagane przeciw
    motocyklistom.

    --
    zdrowka
    amos

  • 14. Data: 2011-05-24 11:03:47
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

    > Winny czego? Spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym? Kierujący
    > motocyklem (zakładając, że opis rzetelny).

    dziękuję za dopowiedzi

    http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2011051
    7/POWIAT07/70027448

    pozdrawiam
    ATA

  • 15. Data: 2011-05-24 11:09:28
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

> [...]
    > wspolwiny lub winy kierowcy auta? Dodatkowo stan, w ktorym sie
    > znajdowal mogl spowodowac spozniona reakcje na motocykl (w zestawieniu

    tam nie da sie przekroczyc predkosci, jest kratka kanalizacyjkna na calej
    dlugosci
    drogi max 30km/h mozna jechac

    zobacz zdjecie z linku

  • 16. Data: 2011-05-24 11:09:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ATA,

    Tuesday, May 24, 2011, 11:03:47 AM, you wrote:

    > dziękuję za dopowiedzi
    > http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2011051
    7/POWIAT07/70027448

    Żenujące komentarze. Jestem abstynentem. Często wojującym. Ale nawet
    mi przez myśl nie przeszło, żeby obwiniać kierowcę samochodu wina za
    spowodowania wypadku.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-05-24 11:11:55
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 10:59, amos pisze:

    > A co, jesli kierowca samochodu przekroczyl predkosc, to nie byloby
    > wspolwiny lub winy kierowcy auta? Dodatkowo stan, w ktorym sie

    Byłby winny, ale tylko wtedy gdyby to przekroczenie obiektywnie
    spowodowało brak możliwości zauważenia go na czas.

    > znajdowal mogl spowodowac spozniona reakcje na motocykl (w zestawieniu
    > ze zbyt duza predkoscia).

    Ale zgodnie z opisem to nie on wjechał w nich tylko oni w niego.

  • 18. Data: 2011-05-24 11:17:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 24 May 2011 09:22:55 +0200, "ATA" <d...@g...pl>
    wrote:

    >Kto wedłup prawa jest winny? podpity kierowca, który jechał
    >prawidłowo, ale po spożyciu? czy młody który się nie zatrzymał?

    IMHO oczywiście kierujący motocyklem
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2011-05-24 11:24:46
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJTO>

    7/POWIAT07/70027448

    > Żenujące komentarze. Jestem abstynentem. Często wojującym. Ale nawet
    > mi przez myśl nie przeszło, żeby obwiniać kierowcę samochodu wina za
    > spowodowania wypadku.

    Do tedgo jeszcze okazuje się, że to kierowca samochodu wjechał w
    motocyklistów a nie odwrotnie - jak opisał wątkotwórca.
    Niestety chyba policjanci/autor artykułu poszedł po linii najmniejszego
    oporu: skoro pijany to zawsze winny i po temacie.

    --
    Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**

  • 20. Data: 2011-05-24 12:30:53
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 24/05/2011 08:45, GR wrote:

> [...]
    > kieruj?cemu samochodem ubezpieczalnia odmówi
    > jakiegokolwiek wsparcia...,
    > Ja mia?em tak? sytuacje, ?e motocyklista jad?cy bez prawa jazdy, kradzionym
    > motocyklem ude?y? w ty? samochodu,
    > pasa?er motocykla zmar?, w samochodzie 2 osoby mocno poturbowane, kierowca
    > motocykla, na wózku na pare lat..
    > brak OC, skonczy?o sie tak, ?e motocyklista ukarany w zawiasach, ludzie z
    > samochodu przez 3 lata próbowali dochodziae cywilnie
    > jaki? odszkodowan - ale s?dy traktowa?y "biednego na wózku" bardzo
    > pob?a?liwie i nic zbytno nie uda?o sie uzyskac...

    W Polsce brakuje czegoś na wzór brytyjskiego Motor Insurers Bureau:

    http://www.mib.org.uk/Frequently+Asked+Questions/en/
    Default.htm

    --
    Pozdrawiam,