  • 1. Data: 2011-05-23 22:18:03
    Temat: Siena - kierunkowskazy przestały działać...
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie o możliwość samodzielnej naprawy uszkodzonych kierunkowskazów.
    Dzisiaj przejechałem Sieną ok. 20 km i nagle kierunkowskazy przestały
    migać. Tzn. nie słyszałem stukającego przekaźnika, a tylko pojedynczy
    stuk po włączeniu kierunkowskazu i pojedynczy przy wyłączaniu.
    Sądziłem, że wtedy włączany kierunek zapala się i świeci na stałe
    (i ręcznie migałem...), ale po wyjściu i sprawdzeniu okazało się,
    że nic nie świeci. Sprawdziłem bezpiecznik 15A opisany "SERVICES"
    - sprawny (zresztą inne światła działają). Myślę, że uszkodzony
    może być przerywacz. Wymontowałem go spod kolumny kierownicy
    i obejrzałem. Wygląda tak:

    http://republika.pl/piotrne/Przerywacz/

    Nie sprawdzałem go "luzem". Ale mam wątpliwości, czy to jest
    przyczyna: dlaczego mimo pojedynczych, słyszalnych "stuknięć" tego
    przekaźnika światła nie migną ani trochę? Awaryjne tak samo
    - nie ma nic.

    Czy ma sens kupić taki nowy przerywacz i wymienić? O ile uda mi się
    kupić... Albo sprawdzić, czy działa poza samochodem i wymienić
    ewentualnie układ U643B?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-05-23 22:43:19
    Temat: Re: Siena - kierunkowskazy przestały działać...
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Piotrne <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    Najpierw oczyść styki przekaźnika, bo wewnątrz puszki widać ślady spalenizny.

    Typowy 3-stykowy przerywacz, kupisz bez kłopotu, pewno nawet od Łady Samary
    powinien pasować.

  • 3. Data: 2011-05-24 10:51:50
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-23 22:18, Piotrne pisze:
> [...]
    >
    > Czy ma sens kupić taki nowy przerywacz i wymienić? O ile uda mi się
    > kupić... Albo sprawdzić, czy działa poza samochodem i wymienić

    Też tak miałem, kupiłem nowy w sklepie za 10zł i jak ręką odjął.

  • 4. Data: 2011-05-24 20:48:36
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Marrcino pisze:

    > Też tak miałem, kupiłem nowy w sklepie za 10zł i jak ręką odjął.

    Bardzo dziękuję za porady. Też kupiłem nowy, ale za 24 zł
    ("no name" - oryginalnych nie było), wymieniłem i działa.

    P.