  • 31. Data: 2011-05-24 13:56:25
    Temat: Re: Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-05-24 13:00, Rafal Grzelak pisze:

    > I co powiedza w sadzie?
    > "Wymusilem pierwszenstwo bo gosc na glównej drodze jechal za szybko"?

    Nie, ale mogą zeznać, że w momencie wyjazdu z podporządkowanej nie byli
    w stanie zobaczyć samochodu, ponieważ jechał on za szybko. I wcale nie
    chodzi o prędkość światła, teorię względności itp ;), ale o fakt, że
    samochód był wtedy jeszcze za jakimś zakrętem. No, ale tu chyba
    (wjechanie w bok) taka argumentacja by nie przeszła.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 32. Data: 2011-05-24 14:05:25
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 13:51, J.F. pisze:

    > Prawnie moze byc bardzo istotne - niepelnoletni, odpowiedzialnosc
    > ograniczona

    Ale tutaj jest mowa o kwestii "kto jest winien zdarzenia", a nie o
    pewnych ewentualnych formalnych ograniczeniach ponoszenia konsekwencji.

    > Biegly lekarz i sie okaze ze zderzenie bylo lekkie, ale zawinila slaba
    > czaszka.

    Kwestii winy za zdarzenie to nie zmienia. Winny może się potem najwyżej
    bronić, że jego wina za zdarzenie owszem jest, ale za jego skutki to już
    nie do końca.

    > Tu moze bez znaczenia, skoro winnym i zderzenia i braku kasku ma byc
    > kierujacy motocyklem.

    Na pewno jest bez znaczenia, bo to kierujący motocyklem odpowiada za
    dopilnowanie, żeby pasażer kask założył.

    ??

  • 33. Data: 2011-05-24 14:30:09
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 24/05/2011 12:09, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
> [...]
    Default.htm

    > Nie brakuje (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny):
    >
    > www.ufg.pl

    Więc dlaczego "ludzie z
    samochodu przez 3 lata próbowali dochodziae cywilnie
    jaki? odszkodowan - ale s?dy traktowa?y "biednego na wózku" bardzo
    pob?a?liwie i nic zbytno nie uda?o sie uzyskac...
    "

    ?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 34. Data: 2011-05-24 15:16:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 14:30, kamil pisze:

    > Więc dlaczego "ludzie z

    [ciach robaczki]

    Wyjdź i wróć jak się nauczysz poprawnie kodować znaki.

  • 35. Data: 2011-05-24 15:36:55
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-05-24 11:03, ATA pisze:

    > dzi?kuj? za dopowiedzi
    >
    > http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2011051
    7/POWIAT07/70027448

    Ale patrząc na zdjęcie - to uderzenie było w przód, a nie tak całkiem w
    bok (choć ciężko ocenić z takiej perspektywy). Może więc jednak
    niekoniecznie to motocyklista wjechał w samochód, a np za bardzo
    wyjechał na drogę celem ustąpienia pierwszeństwa (stworzenia sobie
    lepszej widoczności) i samochód w niego trzepnął?
    Oczywiście nadal byłaby to wina motocyklisty, ale postawiła by sytuację
    w zupełnie innym świetle, bo wówczas faktycznie kierowca miałby większe
    pole manewru (więc będąc trzeźwym mógłby zareagować lepiej) w
    przeciwieństwie do sytuacji gdy ktoś mu przywali w bok - wtedy przecież
    nie może zrobić nic.

    Oczywiście tylko sobie gdybam, nie wiem jak było naprawdę.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 36. Data: 2011-05-24 15:47:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ToM" <t...@g...pl.WYTNIJTO> napisał w wiadomości grup

    > Do tedgo jeszcze okazuje się, że to kierowca samochodu wjechał w
    > motocyklistów a nie odwrotnie

    ja tam nie mam pewności kto w kogo walnął i komu wierzyć, zdjęcie jest
    kiepskie i do tego od tyłu, ale mam wrażenie, że merol ma skasowany przedni
    prawy róg i urwane prawe lusterko, a do tego urwany zderzak, więc raczej na
    pewno nie było to takie czyste uderzenie w bok no i pytanie jak tam wygląda
    pierwszeństwo, dodatkowo za tym że jednak to bardziej kierowca merca wziął
    łebków na maskę świadczy fakt, że i samochód i motor leżą na ulicy która to
    pierwszeństwo ma

  • 37. Data: 2011-05-24 15:49:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > ??

    Z podporzadkowanej, i w bok, a nie zajechali - bedzie trudniej
    przypisac wine pijakowi.

    J.

  • 38. Data: 2011-05-24 16:16:18
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-05-24 14:30, kamil pisze:

> [...]
    > jaki? odszkodowan - ale s?dy traktowa?y "biednego na wózku" bardzo
    > pob?a?liwie i nic zbytno nie uda?o sie uzyskac...

    Mógłbyś napisać skąd cytat, bo nie widzę nigdzie w poprzednich
    wypowiedziach wątku.
    Inna kwestia to okres, którego powyższy cytat dotyczy. UFG to dość młoda
    instytucja i być w może w w chwili zdarzenia nie istniała, albo nie
    miała odpowiedniej mocy prawnej.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 39. Data: 2011-05-24 17:47:49
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 24/05/2011 14:16, Andrzej Ława wrote:

    > [ciach robaczki]
    >
    > Wyjdź i wróć jak się nauczysz poprawnie kodować znaki.

    Poproś przedpiscę, którego cytat ze spieprzonym kodowaniem skopiowałem.
    Z moimi postami jakoś problemów nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil