  • 1. Data: 2013-03-14 17:27:06
    Temat: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
    Od: sas <n...@e...com>

    witajcie,

    Jestem sobie szczęśliwym posiadaczem HTC HD2, a właściwie to byłem, bo coś
    się zwaliło.
    Dziś telefon, tak po prostu wyłączył się i nie mogę go włączyć. Próbowałem
    wyjmować baterię, ładować go ładowarką - to samo, nie mogę go włączyć.
    Znalazłem gdzieś w sieci info, że prawdopodobnie padła płyta główna.

    Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do
    serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną.
    Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim
    przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą płytę?
    (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)

    Może ktoś z Was przerabiał coś podobnego?

    [sas]

  • 2. Data: 2013-03-14 17:36:41
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "sas" napisał:

    > Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła

    Czyli wszystko jasne? Dostałeś 2 lata gwarancji i producent/sprzedawca się z
    tego wywiązał.

    > ale czy w takim przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj.
    > padniętą płytę?

    Nie można, bo w ten sposób można byłoby kombinować kolejnych 10 lat z
    gwarancją kombinując z kolejnymi awariami/naprawami.

  • 3. Data: 2013-03-14 18:08:04
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 14.03.2013 o 17:36 Tomek <n...@o...pl> pisze:

    > Czyli wszystko jasne? Dostałeś 2 lata gwarancji i producent/sprzedawca
    > się z tego wywiązał.
    wywiązał, nie kwestionuję tego.

    > Nie można, bo w ten sposób można byłoby kombinować kolejnych 10 lat z
    > gwarancją kombinując z kolejnymi awariami/naprawami.
    zapewnie tak.
    ale hipotetyczna sytuacja: przynoszę telefon pod koniec gwarancji do
    naprawy, naprawiają go, odbieram go już po gwarancji i np. po dwóch
    tygodnia nastąpiła usterka wymienionego elemenu. "sorrki, gwarancja się
    skończyła".
    czy wymieniona część nie może być wadliwa i nie podlega żadnej gwarancji?

    [sas]

  • 4. Data: 2013-03-14 20:25:42
    Od: Leszek Zur <l...@t...eu.org>

    W dniu 2013-03-14 17:27, sas pisze:
> [...]
    > przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą
    > płytę? (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)

    Sytuację tą reguluje Kodeks Cywilny. Mianowicie:

    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    To oznacza, że jeśli w telefonie została wymieniona płyta główna to na
    tą płytę (ale nie na cały telefon) gwarancja biegnie od początku.
    Sprawdź tylko czy w karci gwarancyjnej napisano, że została wymieniona
    płyta główna i z jaka datą.

    Sam na tej zasadzie kiedyś naprawiłem w HP drukarkę. Najpierw
    twierdzili, że juz po gwarancji ale jak podałem im ten przepis to zmiękli.

    Leszek

  • 5. Data: 2013-03-14 22:03:12
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 14.03.2013 o 20:25 Leszek Zur <l...@t...eu.org> pisze:

> [...]
    >
    > Sam na tej zasadzie kiedyś naprawiłem w HP drukarkę. Najpierw
    > twierdzili, że juz po gwarancji ale jak podałem im ten przepis to

    nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
    którym napisali między innymi:
    "Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną. Nowy
    IMEI: i_tu_nr_imei".
    Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)

    [sas]

  • 6. Data: 2013-03-14 22:40:16
    Od: Leszek Zur <l...@t...eu.org>

    W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
> [...]
    > Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
    > Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)

    Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co
    zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
    Napisz jak się skończyło.

    Leszek

  • 7. Data: 2013-03-14 23:05:00
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 14.03.2013 o 22:40 Leszek Zur <l...@t...eu.org> pisze:

    > Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co
    > zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
    > Napisz jak się skończyło.
    >
    > Leszek

    nie omieszkam. jeszcze raz dziękuję.
    [sas]

  • 8. Data: 2013-03-15 16:32:53
    Od: sas <n...@e...com>

    > Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co
    > zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
    > Napisz jak się skończyło.
    >
    > Leszek

    Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art.
    581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części
    udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części
    gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na
    razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku.
    Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli?

    [sas]

  • 9. Data: 2013-03-16 08:59:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "sas" <n...@e...com>

    --
    Wysłać im to. Ale sprawdź czy tamta naprawa nie była z ustawy konsumenckiej.

  • 10. Data: 2013-03-16 09:08:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
    > Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)

    Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma?

    --
    Liwiusz