  • 11. Data: 2013-03-16 09:35:33
    Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 16.03.2013 o 08:59 John Kołalsky <j...@k...invalid> pisze:

    > Użytkownik "sas" <n...@e...com>

    > Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art.
    > 581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części
    > udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części
    > gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na
    > razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku.
    > Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli?
    > --
    > Wysłać im to. Ale sprawdź czy tamta naprawa nie była z ustawy
    > konsumenckiej.

    wysłałem. poprzednia naprawa, to była naprawa gwarancyjna.
    odpisali, że gwarancja po naprawie wynosi 90 dni i już, a dodatkowo wprost
    mi napisali, że jeśli się z tym nie zgadzam, to mogę się skontaktować z
    rzecznikiem praw konsumenta.

    [sas]

  • 12. Data: 2013-03-16 09:42:52
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 16.03.2013 o 09:08 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma?

    kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może mieć
    znaczenie, ale to pewnie zamyka temat?

    [sas]

  • 13. Data: 2013-03-16 10:37:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-16 09:42, sas pisze:

    > kupiłem telefon na DG. nie pomyślałem o tym wcześniej, tj. że to może
    > mieć znaczenie, ale to pewnie zamyka temat?

    Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-03-16 10:37:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-16 09:35, sas pisze:

> [...]
    > wprost mi napisali, że jeśli się z tym nie zgadzam, to mogę się
    > skontaktować z rzecznikiem praw konsumenta.

    Nie jesteś konsumentem, więc rzecznik nic nie pomoże. Musisz poprosić
    swojego prawnika o pomoc w napisaniu odpowiedniego wezwania i pozwu.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-03-16 10:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2013 10:37:01 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.

    A z kolei zapisy KC nie sa (z wyjatkami) "domyslne" ?
    Tzn - obowiazuja, jesli strony nie umowily sie inaczej.
    Czyli jesli w karcie gwarancyjnej (lub umowie lub w ofercie) sa inne
    zapisy, ze 3 miesiace na wymieniona czesc, to 3 miesiace ?

    J.

  • 16. Data: 2013-03-17 23:13:10
    Od: "Edi" <c e r b e r o n WYTNIJ TO@poczta.onet.pl>

    > Gdybyś kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie
    > obowiązywałyby.

    prosze o podpowiedz, gdzie znalezc przepis ktory o tym mowi (tj. > Gdybyś
    kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.)

    Edi

  • 17. Data: 2013-03-17 23:38:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-17 23:13, Edi pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > prosze o podpowiedz, gdzie znalezc przepis ktory o tym mowi (tj. > Gdybyś
    > kupował jako konsument, to zapisy kc. o gwarancji nie obowiązywałyby.)

    art. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-03-19 09:50:14
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Liwiusz nabazgrał(a):

    > Nie jesteś konsumentem, więc rzecznik nic nie pomoże. Musisz poprosić
    > swojego prawnika o pomoc w napisaniu odpowiedniego wezwania i pozwu.

    I tak przegra więc szkoda czasu ...