eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmWymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji › Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
    From: Leszek Zur <l...@t...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po
    gwarancji
    Date: Thu, 14 Mar 2013 20:25:42 +0100

    W dniu 2013-03-14 17:27, sas pisze:
    > Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do
    > serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną.
    > Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim
    > przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą
    > płytę? (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)

    Sytuację tą reguluje Kodeks Cywilny. Mianowicie:

    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    To oznacza, że jeśli w telefonie została wymieniona płyta główna to na
    tą płytę (ale nie na cały telefon) gwarancja biegnie od początku.
    Sprawdź tylko czy w karci gwarancyjnej napisano, że została wymieniona
    płyta główna i z jaka datą.

    Sam na tej zasadzie kiedyś naprawiłem w HP drukarkę. Najpierw
    twierdzili, że juz po gwarancji ale jak podałem im ten przepis to zmiękli.

    Leszek