  • 1. Data: 2016-03-20 12:25:08
    Temat: Wyłącznik różnicowoprądowy z dodatkowymi stykami
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Jakiś czas temu dowiedziałem się poprzez grupę, że ustrojstwo
    jak w topiku nie istnieje, za to istnieją różnicówki, do których
    mechanicznie można podłączyć dodatkowe styki ( potrzebuję 2 ). Szukam po
    katalogach, ale znaleźć nie mogę - jak nazywa się taki system, względnie
    jakieś przykłady ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-03-20 12:34:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-03-20 o 12:25, PeJot pisze:
> [...]
    > mechanicznie można podłączyć dodatkowe styki ( potrzebuję 2 ). Szukam po
    > katalogach, ale znaleźć nie mogę - jak nazywa się taki system, względnie

    Np. w systemie S-191 FAEL, ale już nie produkowanym, można było łączyć
    dźwigienki w dłuższe ciągi. Wystarczyło umieścić różnicówkę FAEL, a obok
    zwykły łącznik i połączyć je odpowiednim mostkiem mechanicznym.

    Ale różnicówki ze stykami pomocniczymi istnieją. Problem jest o jakich
    różnicówkach mówimy:
    - przeciwporażeniowe (25,30 mA)
    - przeciwpożarowe (300, 3000 mA)
    - na większe prądy
    i jak montowanych, na szynę DIN, czy inaczej? W niektórych
    konfiguracjach być może styki pomocnicze nie są oferowane.

  • 3. Data: 2016-03-20 12:39:21
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > mechanicznie można podłączyć dodatkowe styki ( potrzebuję 2 ). Szukam po
    > katalogach, ale znaleźć nie mogę - jak nazywa się taki system, względnie

    A nie prościej dać przekaźnik za różnicówką i wykrywać brak napięcia?
    Ewentualnie można dać drugi przed różnicówką, żeby odróżniać stan braku
    zasilania od stanu zadziałania różnicówki.

  • 4. Data: 2016-03-20 13:21:11
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Normalnie i po bozemu to nie ma bo nie potrzeba.
    Roznicowke laczysz w szafie do sieci z jednej strony a z drugiej do
    szyby z bezpiecznikami

  • 5. Data: 2016-03-20 13:33:00
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-20 o 12:34, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > i jak montowanych, na szynę DIN, czy inaczej? W niektórych
    > konfiguracjach być może styki pomocnicze nie są oferowane.

    Przypomnę o co się uprzednio rozchodziło. Stabilizator sieciowy ma
    wyjście w układzie 4 przewodowym: 2 tory prądowe i 2 napięciowe,
    podpięte bezpośrednio na odbiorniku. Sam stabilizator można uważać za
    sieć IT, ale ustrojstwo pracuje z bardzo różnymi obciążeniami, a wśród
    nich są takie które wymagają uziemienia jednej z żył prądowych, co z
    uczyniono. Chciałbym do tego dołożyć wyłącznik różnicowoprądowy z prądem
    zadziałania 30mA,prądem roboczym maks. 25 A, możliwie odporny na różne
    dziwne przebiegi, wpięty w obydwa tory prądowe. 2 styki pomocnicze
    potrzebuję by w razie zadziałania różnicówki odciąć obydwa tory
    napięciowe. Gdyby faktycznie dało się dobrać jakąś różnicówkę z
    wbudowanymi stykami, miałbym temat rozwiązany. Montaż - w zasadzie dowolny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2016-03-20 13:43:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-20 o 13:33, PeJot pisze:

> [...]
    > zadziałania 30mA,prądem roboczym maks. 25 A, możliwie odporny na różne
    > dziwne przebiegi, wpięty w obydwa tory prądowe.

    Autopoprawka: człon nadprądowy w różnicówce jest całkowicie zbędny,
    stabilizator ma własne, skuteczne ograniczenie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2016-03-20 15:44:23
    Od: "ponowny" <p...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

[...]

    proszę bardzo oto przykład
    http://www.eaton-sklep.pl/wylaczniki-roznicowo-prado
    we/2130-STYK-POMOCNICZY-Z-AHK-4015082484330.html

  • 8. Data: 2016-03-20 17:23:14
    Od: "ponowny" <p...@w...pl>

[...]

    można zastosować również

    http://www.eaton-sklep.pl/2197-STYK-POMOCNICZY-Z-HK-
    1ROZ---1-ZW---4015082484323.html

  • 9. Data: 2016-03-20 18:03:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-20 o 12:39, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > A nie prościej dać przekaźnik za różnicówką i wykrywać brak napięcia?
    > Ewentualnie można dać drugi przed różnicówką, żeby odróżniać stan braku
    > zasilania od stanu zadziałania różnicówki.

    Żartujesz, prawda?

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-03-20 18:37:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > mechanicznie można podłączyć dodatkowe styki ( potrzebuję 2 ). Szukam po
    > katalogach, ale znaleźć nie mogę - jak nazywa się taki system, względnie

    Popatrz na ABB, Siemens, Schneider

    Tu masz na przykład katalog ABB:
    https://library.e.abb.com/public/3dba40cb131e44f3c12
    57d2c002588cd/2CDC002053D0204.pdf
    strona 114 masz różnicówkę serii DS201, strona 120 i dalej są dodatkowe
    elementy do podpięcia pod system (tabelka).

    Schneider ACti9
    http://download.schneider-electric.com/files?p_Refer
    ence=PD4PLKATKT50030&p_File_Id=26824692&p_File_Name=
    AcTI9_katalog.pdf

    itp itd. trochę trzeba poszukać po katalogach.

    Zdrówko

    --
    Irokez