  • 1. Data: 2016-03-19 23:01:10
    Temat: he he odkryli perpetum mobile i nawet opatentowali :)
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Co prawda nie elektroniczne ale mechaniczne ale łatwe
    do zrozumienia, oto film
    https://www.youtube.com/watch?v=ur9kXqE4lMg

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 2. Data: 2016-03-19 23:07:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_k napisał:

    > https://www.youtube.com/watch?v=ur9kXqE4lMg

    Czy to jest dobra zmiana?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-03-19 23:54:47
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 19/03/2016 22:07, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Czy to jest dobra zmiana?

    Published on 25 Mar 2014 - wiadomo kto wtedy rządził...

    c.

  • 4. Data: 2016-03-20 00:22:05
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Czy to jest dobra zmiana?

    Przypomina mi się słynny zderzak Łągiewki, który miał zamieniać energię
    kinetyczną samochodu, na energię ruchu obrotowego. Koło tego wynalazku
    też zgromadziła się masa oszołomów mówiących nawet o spisku producentów
    samochodów, ale jak zadałem pytanie, a co będzie, jak samochody zderzą
    się z taką energią, że ten zderzak nie wytrzyma i wówczas ta wirująca
    tarcza wyrwie się i niczym piła tarczowa będzie niszczyć wszystko
    dookoła, ile będzie strat i ofiar, to nagle wszystkim rzedła mina.

    Ostatni epizod "zderzaka Łągiewki" to był news prasowy ok. 2005 roku, że
    AGH kupuje sobie szybkostrzelną kamerę 1 000 000 klatek/sek., ponieważ
    zdaniem naukowców zderzak Łągiewki zachowuje się w sposób
    "niewytłumaczalny" i trzeba to dokładnie przebadać. Sraty taty. Chcieli
    sobie kupić fajną zabawkę i znaleźli pretekst.

    Mamy 2016 i o zderzaku Łągiewki od co najmniej 11 lat cisza.

  • 5. Data: 2016-03-20 00:49:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Mar 2016 00:22:05 +0100, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > Mamy 2016 i o zderzaku Łągiewki od co najmniej 11 lat cisza.

    Zapomniałeś wspomnieć, że w między czasie Łągiewka sprzedał pomysł
    gdzieś w krajach arabskich, zderzak ma chronić nadbrzeża portowe
    przed burtami statków (lub odwrotnie).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-03-20 01:02:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Mar 2016 23:07:49 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Czy to jest dobra zmiana?

    Nie, to jest dramat. Z jednej strony trudno nie przyznać takim
    ludziom samozaparcia nad szukaniem zrozumienia w tym czego sami nie
    rozumieją (inaczej trudno nazwać to co robią). Na pewno choć trochę
    się czegoś przy tych poszukiwaniach nauczyli.
    Z drugiej strony jak można być naiwnym, że za pomocą 3 kół zębatych
    i łańcucha odkryje się nowe prawo fizyki a najchętniej takie łamiące
    fundemantalne prawo fizyki. Niefrasobliwie myląc przy tym moc z
    momentem i z energią.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-03-20 01:15:12
    Od: s...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > Nie, to jest dramat. Z jednej strony trudno nie przyznać takim
    > ludziom samozaparcia nad szukaniem zrozumienia w tym czego sami nie
    > rozumieją (inaczej trudno nazwać to co robią).

    Zupełnie jak w przetwornicach:) Energia na wyjściu
    w impulsie może być większa od dostarczonej,
    ale sumaryczna - nigdy, co widać zresztą na wykresie
    od tego profesora co zlitował się nad autorem filmu.
    Takie skoki momentu obrotowego na wyjściu są tak samo
    źle widziane w mechanice jak tętnienia w przetwornicach.

  • 8. Data: 2016-03-20 02:06:03
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-03-20 o 00:49, Marek pisze:

    > Zapomniałeś wspomnieć, że w między czasie Łągiewka sprzedał pomysł
    > gdzieś w krajach arabskich, zderzak ma chronić nadbrzeża portowe przed
    > burtami statków (lub odwrotnie).

    Proof or it didn't happen.

    I nie "nadbrzeża" tylko nabrzeża.

  • 9. Data: 2016-03-20 02:07:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-03-20 o 01:15, s...@g...com pisze:

    > Takie skoki momentu obrotowego na wyjściu są tak samo
    > źle widziane w mechanice jak tętnienia w przetwornicach.

    Zgadza się. Vide: koła dwumasowe w samochodach.

  • 10. Data: 2016-03-20 07:44:14
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.03.2016 00:22, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Ostatni epizod "zderzaka Łągiewki" to był news prasowy ok. 2005 roku, że

    Nie do końca;]

    Trzeba googlać EPAR.

    https://www.youtube.com/watch?v=SRMP5kCgsKY ;-)
    Też coś koło tego roku jakieś spore pieniądze od państwa (polskiej
    agencji rozwoju przedsiebiorczośći) dostawali.
    http://poig.parp.gov.pl/files/74/108/206/14315.pdf [2012]

    Nawet na stronie (obecnie już nie istniejącej) chwalili
    sie, jacy to skuteczni są w... zbieraniu dotacji.

    W każdym razie, nie 2005, a co najmniej 2012.

    Jeszcze wrócą, tak jak przed etapem EPAR podobno próbowali
    to w Niemczech rozkręcać. Teraz próbują gdzie indziej,
    jaks ie nie uda, wrócą.

    pzdr
    bartekltg