  • 1. Data: 2016-03-20 15:09:26
    Temat: Miernik uniwersalny Uni-T M 890 C. Prośba o opinie.
    Od: Swift <p...@g...com>

    Zakresy pomiarowe w zupełności mnie zadowalają. Dokładnośc (według karty katalogowej)
    nie bardzo :), ale trudno specjalnych wymagań tu nie mam, bo zastosowanie raczej
    amatorskie. Co mnie jednak zastanawia to znacznie niższa w stosunku do innych modeli
    Uni-T (o podobnych parametrach) cena - ok. 50 zł i wykonanie (rodzaj obudowy, itd.),
    kótre odbiega od linii pozostałych mierników Uni-T. Czy to jest po prostu starszy
    model i stąd niższa cena, czy też to produkt z tkzw. dolnej półki i nie warto.

    Wdzięczny bedę za uwagi i opinie osób znających ten model.
    Pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2016-03-20 15:21:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-20 15:09, Swift wrote:
    > Dokładnośc (według karty katalogowej) nie bardzo :)

    To dorzuć kilka zł i kup coś dokladniejszego. Jesli celujesz budżetowo
    to jakieś używki z allegro/olx typu mastech albo lepsze uni-t.

    Ten miernik prawdopodobnie będzie dokładny tylko na jednym zakresie, w
    sensie że uda się go skalibrować na tym jednym.

    > , ale trudno specjalnych wymagań tu nie mam, bo zastosowanie raczej amatorskie.

    Nawet takie czasem wymaga dokladności. Róznica 8.4 a 8.5V to czasem
    śmierć baterii.

    > Czy to jest po prostu starszy model

    Mozliwe. Na aliexpress jest 890C+ za 22E. Wygląda "normalnie", jak
    reszta unit-t.

  • 3. Data: 2016-03-20 20:33:02
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Do zabawy to jest moze OK ale do pomiarow zapomnij, chyba ze dla ciebie
    roznica 2-3V to zadna roznica w pomiarach czyli cos kolo 10% dokladnosci.

  • 4. Data: 2016-03-21 10:26:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LeonKame" napisał w wiadomości
    >Do zabawy to jest moze OK ale do pomiarow zapomnij, chyba ze dla
    >ciebie roznica 2-3V to zadna roznica w pomiarach czyli cos kolo 10%
    >dokladnosci.

    Ale co - az takie niedokladne ? Na napieciu/pradzie stalym ?

    Na chinska dokladnosc zlamanego grosza nie postawie - widzac ich inne
    produkty trudno dac jakakolwiek gwarancje dokladnosci, ale te chinskie
    mierniczki co mam, to sa dosc dokladne.
    2-3V, ale na jakim zakresie - 1000V ?

    Napiecie/prad zmienny to inna bajka.

    J.

  • 5. Data: 2016-03-21 11:16:03
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 15:09:28 UTC+1 użytkownik Swift napisał:
> [...]
    Czy to jest po prostu starszy model i stąd niższa cena, czy też to produkt z tkzw.

    Szukaj czegoś co ma więcej niż 2000 count (czyli powinien mieć zakres np.
    do 40V a nie 20, maksymalny wynik pomiaru to 3999 a nie 1999), wtedy nie będzie
    oparte na chińskiej kopii ICL7106 (układu z lat siedemdziesiątych) w wersji "glut".
    Te konstrukcje z jakimiś bardziej współczesnym przetwornikiem
    są jak niebo, a Ziemia, najczęściej mają zakresy mikroamperowe, autozakres i jakieś
    bezpieczniki na zakresach prądowych, a za 50 PLN da się przy odrobinie szukania nawet
    po
    supermarketach jakąś chińską imitację Fluke'a w tej cenie;)
    Do tego jest większa szansa, że wsadzą tam jakąś drabinkę rezystorową
    która jest względnie precyzyjna, a nie 3 oporniki SMD (konstrukcje
    na ICL7106 robi się zwykle po linii najmniejszego oporu).