  • 341. Data: 2014-03-11 20:39:42
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 18:39:57 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2014-03-11 16:58, J.F. pisze:
    > (...)
    > Nie ma z tym problemu - tradycyjny czy uproszczony? :P

    No jak, ***, uproszczony ? Dlaczego uproszczony, co to, ubiegly wiek,
    zebysmy sie mieli ograniczac ?
    Prawdziwy, pelny, z chinskimi literami :-)

    P.S. Chiny ponoc ograniczyly dopuszczalne imiona do zestawu 13 tys
    znakow. Urzednicy tez maja komputery i musza wpisywac.

    > Świetne uzasadnienie - Ty nadal nie możesz?

    > Zależy jakie komputery, zresztą jak sięgam pamięcią to
    > w takich domowych i firmowych jak była potrzeba użycia
    > znaków diakrytycznych to się je jednak stosowało.

    Komputery sa jednak troche starsze.

    > Jaki masz problem?

    a tak jakos nie wiem gdzie jest to ü na klawiaturze ...

    > Jak masz problem to przełącz na taką jak trzeba - naprawdę nie
    > boli. A jak nie ma takiej możliwości to i tak można sobie poradzić.

    Przelacz na rosyjska i wpisz Moskwa po ichniemu ...

    > Aha, czyli sugerujesz, że wersje zlokalizowane, unicode itd. to
    > zło, ponieważ Tobie jest wygodnie z ASCII i chciałbyś świat
    > komunikujący się w takim uniseksie? Nawet Linux z tego wyrósł...:P

    Glupie nasladownictwo, a teraz wszyscy maja problemy :-P

    W przypadku Niemcow i Francuzow to takie male ustepstwo ...

    > A że problemy pewne są... Cóż, to jest postęp...

    A podobno to tylko socjalizm specjalizowal sie w rozwiazywaniu
    kluczowych problemow ... nie znanych w innych ustrojach.

    J.

  • 342. Data: 2014-03-11 21:15:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    ^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Komputery sa jednak troche starsze.

    Piszesz od rzeczy - może wyciągnij w takim razie jakiś
    komputer w stylu "przelicznika artyleryjskiego" i napisz,
    że nie była tam znaków diakrytycznych. Tak, to prawda, nie
    było.

    > a tak jakos nie wiem gdzie jest to ü na klawiaturze ...

    Czemu wyciąłeś resztę po cichu?

    "Jaki masz problem? Nawet podpowiada jakby co, a Munchen to nie
    to samo co München. Przed chwilą sprawdziłem nawet :P "

    > Przelacz na rosyjska i wpisz Moskwa po ichniemu ...

    Cóż, zawsze możesz się trochę pobawić, a jak chcesz cyrylicę czy
    chińskie znaczki to sobie wyświetl na ekranie układ klawiatury.

    > Glupie nasladownictwo,

    Prawie 30 lat temu nawet taki ChiWriter oferował możliwość pisania po
    polsku, po francusku, po niemiecku itd. Linuksa to nawet w planach
    zdaje się nie było...

    > a teraz wszyscy maja problemy :-P

    To raczej Ty masz z tym problemy. Nie przeczę, że dojście do
    systemów poprawnie interpretujących różne alfabety, znaki
    diakrytyczne itd. nie było proste, ale pozostawanie na etapie
    kamienia gryzionego jest średnio sensowne.

    > W przypadku Niemcow i Francuzow to takie male ustepstwo ...

    Dla nas też wersje wydano i to całkiem dawno.

    > A podobno to tylko socjalizm specjalizowal sie w rozwiazywaniu
    > kluczowych problemow ... nie znanych w innych ustrojach.

    Hmmm, a co ma do tego socjalizm i to całe 'powiedzonko'?
    Komputery mają ułatwiać życie i w miarę możliwości wiernie
    prezentować treści 'im' przekazywane.

  • 343. Data: 2014-03-11 21:42:41
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    W dniu 3/9/2014 17:30, Marek Dyjor pisze:

    > amen i ja bym tak samo zrobił na miejscu wysokiego sądu...

    No chyba dlatego, ze ten drugi - w sumie znacznie grozniejszy - sam sie
    odizolowal. No to sad juz nie majac pierwszego winnego rzucil sie na
    drugiego...

    --
    mk4

  • 344. Data: 2014-03-11 21:46:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ^
> [...]
    > komputer w stylu "przelicznika artyleryjskiego" i napisz,
    > że nie była tam znaków diakrytycznych. Tak, to prawda, nie

    takie duze komputery, co to zajmowaly cala hale w osrodku
    obliczeniowym, jednak istnialy. IBM, ICL itp.
    I konta w bankach prowadzily, i rachunki za telefony wystawialy, i
    bilety lotnicze drukowaly, to mieli sie czas przyzwyczaic.

    > Czemu wyciąłeś resztę po cichu?
    > "Jaki masz problem? Nawet podpowiada jakby co, a Munchen to nie
    > to samo co München. Przed chwilą sprawdziłem nawet :P "

    Tobie cos gdzies podpowiada, a mnie nie podpowiada, to czemu mam nie
    wycinac ?

    > Prawie 30 lat temu nawet taki ChiWriter oferował możliwość pisania po
    > polsku, po francusku, po niemiecku itd. Linuksa to nawet w planach
    > zdaje się nie było...

    Ale jak juz powstal, to mu zarzucali i musial nasladowac.

> [...]
    > diakrytyczne itd. nie było proste, ale pozostawanie na etapie
    > kamienia gryzionego jest średnio sensowne.

    ta, najnowszy problem mam z Osmandem.
    Albo bez polskich liter w ogole, albo z polskimi zawsze - wiec
    instaluj polska klawiature, a potem wpisuj poprawnie Łódź, bo inaczej
    nie doprowadzi. A jak w ogóle bez, to nie wiesz - ulica Sadowa czy
    Sądowa ... inne nawigacje sa jednak wygodniejsze w uzyciu.

    > Hmmm, a co ma do tego socjalizm i to całe 'powiedzonko'?
    > Komputery mają ułatwiać życie i w miarę możliwości wiernie
    > prezentować treści 'im' przekazywane.

    Na szczescie google jeszcze poszukuje po wszystkich standardach
    polskich znakow ...

    J.

  • 348. Data: 2014-03-11 22:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Kierowca Opla ZAPRZESTAJĄC obserwacji jezdni którą przecinał, MIMO że
    > nie miał pełnego przeglądu tejże, odebrał sobie możliwość skorygowania
    > błędnej decyzji o wykonaniu manewru skrętu w lewo.
    > Teraz paniał?

    To juz nie miało znaczenia.
    Nawet jakby zobaczył, to co miałby zrobic? Gosc leciał na niego 40 metrów
    na sekunde i co? Miał zahamować, właczyc wsteczny? Zatrzymac sie przed
    nissanem?
    Błąd popełniono wczesniej.

  • 346. Data: 2014-03-11 22:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale ciekaw jestem skad ta "calkowita wina" - rzetelna analiza wypadku,
    > sad sie tak oburzyl na 130, ze musial tak podkreslic, zeby wyroku nie
    > obnizyc, czy o odszkodowanie sie rozchodzi - a tu juz ponad milion
    > wchodzi w gre ...

    A ja jestem ciekaw, jak można tego nie rozumieć...
    Jechał jak miał wolne, z zza innego auta wyjechał jadący jak wariat merc,
    jechał tak szybko, ze nie zdazył wychamować i walnął.
    Czego potrzeba wiecej, aby jadacy 130 w miescie został uznany za winnego?

    > bo pas sie przejezdza szybko.

    Pewnie z predkoscią merca...

    > Ale minelyby sie w bardzo malej odleglosci. Ten z merca jadac 70
    > pewnie by sklal ... a kierowca opla zasluzylby na okreslenie "jak
    > dalej bedzie tak jezdzic, to kiedys bedzie mial wypadek".

    A skad wiesz ze w małej?
    Zreszta pewnie kierowca opla takiego kierowca zwyczajnie by zauwazył i nie
    prazejezdzał.

    > A wtedy co - wina calkowita tego drugiego, bo jechal 130 ?
    > Niby tak, bo jakby jechal 70 to by sie o metr, ale mineli..

    Dla bezpieczenstwa wszystkich przyjmijmy ze 130 w miescie to proszenie sie
    i wypadek, ktorego jest sie sprawca.

  • 345. Data: 2014-03-11 22:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale zajechac droge mozna i do wypadkow dochodzi.
    >
    > Na razie nie proponuja "target 0" i bezpiecznej jazdy 90 km/h ...

    Bo nie jezdza 200 po prawym pasie, gdzie inni włączają sie do ruchu.
    Najszybciej jezdza pasem lewym.
    ale zaczynamy sprowadzac rozmowe do absurdu porównuja kolizyjne
    skrzyzowania z jezdzeniem po autostradzie, wiec mowie pas.

  • 347. Data: 2014-03-11 22:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > To nie dochodzi do zderzenia z gościem jadącym tym pasem.
    > Czyli dyskutujesz znowu ze swoimi rojeniami, sytuacja na miejscu była
    > inna.

    Odpowiadanie na pol zdania to rozmowa z Twoimi rojeniami.

  • 349. Data: 2014-03-11 22:10:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-11 21:46, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 11 Mar 2014 21:15:53 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > takie duze komputery, co to zajmowaly cala hale w osrodku
    > obliczeniowym, jednak istnialy. IBM, ICL itp.

    Spoko, taki chyba większy i myszom było wygodniej. Zapomniałeś
    np. o naszych Odrach.

    > I konta w bankach prowadzily, i rachunki za telefony wystawialy, i
    > bilety lotnicze drukowaly, to mieli sie czas przyzwyczaic.

    Kto miał się do czego przyzwyczaić?

    > Tobie cos gdzies podpowiada, a mnie nie podpowiada, to czemu mam nie
    > wycinac ?

    Widzisz, z jakiego zdegenerowanego internetu korzystasz? Mało że nie
    masz pliterek, to jeszcze żadnej pomocy w zakresie innych języków.
    No, ale jak nie używasz poprawnie polskiego, to po co Ci reszta?
    Jakoś sobie poradzisz...

    > Ale jak juz powstal, to mu zarzucali i musial nasladowac.

    Kogo/co musiał naśladować? Przyczepiłeś się do MS, że to ich
    wina. Możesz napisać kogo/co miał naśladować Linux w tej
    materii, skoro kwestia lokalizowania czy wielojęzykowa była
    już czymś oczywistym i potrzebnym?

> [...]
    > nie doprowadzi. A jak w ogóle bez, to nie wiesz - ulica Sadowa czy
    > Sądowa ... inne nawigacje sa jednak wygodniejsze w uzyciu.

    Nie osłabiaj mnie - potrafisz korzystać z polskich znaków
    diakrytycznych? Robisz 'nam' laske czy łaskę?
    Jak aplikacja sobie nie radzi z opisywanym 'problemem' to
    sobie ją daruj, a nie używaj jako głupiego argumentu.
    Zapewne z ASCII doskonale odróżni Laske od Łaskę
    i Sadowa od Sądowej. Tak, napieraj...

    > Na szczescie google jeszcze poszukuje po wszystkich standardach
    > polskich znakow ...

    Nie tylko polskich i jest to zaprzeczeniem Twoich teorii.

  • 350. Data: 2014-03-11 23:19:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Odpowiadanie na pol zdania to

    To odpowiadanie na JEDYNY sensowny kawałek.
    Na swoje brednie musisz już odpowiadać sobie sam.