  • 1. Data: 2014-03-03 08:10:49
    Temat: Jakie prawo jazdy do prowadzenia tego zestawu?
    Od: "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,

    Propsze podpowiedzieć mi jakie muszę miec uprawnienia, badania i kategorie
    prawo jazdy aby móc prowadzić taki pojazd (mysle o VW z naczepą)

    http://imageshack.com/a/img836/2328/bnhj.jpg
    lub
    http://tnij.org/rvt3631

    Przyczepa o ładowności 3800kg, samochód posiada tacho.

    Dziekuje i milego poniedziałku
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-03-03 19:38:21
    Temat: Re: Jakie prawo jazdy do prowadzenia tego zestawu?
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2014-03-03 08:10, Tomaszek pisze:
    > Witam,
    >
    > Propsze podpowiedzie? mi jakie musz? miec uprawnienia, badania i kategorie
    > prawo jazdy aby m?c prowadzi? taki pojazd (mysle o VW z naczep?)
    >
    > http://imageshack.com/a/img836/2328/bnhj.jpg
    > lub
    > http://tnij.org/rvt3631
    >
    > Przyczepa o ?adowno?ci 3800kg, samoch?d posiada tacho.
    >
    > Dziekuje i milego poniedzia?ku
    > Pozdrawiam

    Jeśli samochód posiada tacho to jest powyżej 3,5 Tony
    Co już kwalifikuje go na kat C ewentualnie C1

    Naczepa to z kolei kat E więc sumując potrzebujesz C+E lub C1+E
    Pamiętaj też o Viatoll-u i licencji :)

  • 3. Data: 2014-03-04 17:57:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-03 19:38, Użytkownik giecik napisał:

    > Jeśli samochód posiada tacho to jest powyżej 3,5 Tony
    > Co już kwalifikuje go na kat C ewentualnie C1

    Z tym tacho to nie koniecznie masz rację.
    Ludzie montują w mniejszych w których ciągają przyczepy i
    cały zestaw przekracza (i tu jest wesoło bo kiedyś było 3,5T
    a teraz chyba 4,25 lub 4,5T).

    > Naczepa to z kolei kat E więc sumując potrzebujesz C+E lub C1+E
    > Pamiętaj też o Viatoll-u i licencji :)

    Z tym się zgadzam.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-03-05 22:31:47
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2014-03-04 17:57, RadoslawF pisze:
    > (i tu jest wesoło bo kiedyś było 3,5T
    > a teraz chyba 4,25 lub 4,5T).

    Najprawdopodobniej pow. 4,25T
    Ciągnik(samochód) 3,5T + przyczepa lekka 750 kg

  • 5. Data: 2014-03-12 20:48:24
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-03-03, giecik <g...@S...pl> wrote:

    > Jeśli samochód posiada tacho to jest powyżej 3,5 Tony
    > Co już kwalifikuje go na kat C ewentualnie C1
    >
    > Naczepa to z kolei kat E więc sumując potrzebujesz C+E lub C1+E
    > Pamiętaj też o Viatoll-u i licencji :)

    Zamiast licencji może być zaświadczenie o transporcie na potrzeby własne
    jeśli nie wykonuje zarobkowego transportu rzeczy dla innych a tak w
    przypadku laweciarza pewnie jest.

    Prawko - tak jak piszesz, minimum C1+E + karta do cyfrowego tacho
    (chyba, że stare na tarczki jeszcze tam jest)

    --
    WildS