    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <1kpf1dcf7vvr7$.1ifsq7rcxf6nj$.dlg@40tude.net>
    <lfmbml$70b$2@node2.news.atman.pl>
    <1b60p3fxxhkgg$.i942uun7vlfx.dlg@40tude.net>
    <lfn5u9$14t$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <531f2d1c$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <1np8b1x0elqqp.1czgarriro6lq$.dlg@40tude.net>
    <531f4ad3$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
    <4b9d3vz66gff$.1ds255hkvbgxl$.dlg@40tude.net>
    <531f6f61$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 11 Mar 2014 21:46:54 +0100

    ^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Piszesz od rzeczy - może wyciągnij w takim razie jakiś
    > komputer w stylu "przelicznika artyleryjskiego" i napisz,
    > że nie była tam znaków diakrytycznych. Tak, to prawda, nie
    > było.

    takie duze komputery, co to zajmowaly cala hale w osrodku
    obliczeniowym, jednak istnialy. IBM, ICL itp.
    I konta w bankach prowadzily, i rachunki za telefony wystawialy, i
    bilety lotnicze drukowaly, to mieli sie czas przyzwyczaic.

    > Czemu wyciąłeś resztę po cichu?
    > "Jaki masz problem? Nawet podpowiada jakby co, a Munchen to nie
    > to samo co München. Przed chwilą sprawdziłem nawet :P "

    Tobie cos gdzies podpowiada, a mnie nie podpowiada, to czemu mam nie
    wycinac ?

    > Prawie 30 lat temu nawet taki ChiWriter oferował możliwość pisania po
    > polsku, po francusku, po niemiecku itd. Linuksa to nawet w planach
    > zdaje się nie było...

    Ale jak juz powstal, to mu zarzucali i musial nasladowac.

    > To raczej Ty masz z tym problemy. Nie przeczę, że dojście do
    > systemów poprawnie interpretujących różne alfabety, znaki
    > diakrytyczne itd. nie było proste, ale pozostawanie na etapie
    > kamienia gryzionego jest średnio sensowne.

    ta, najnowszy problem mam z Osmandem.
    Albo bez polskich liter w ogole, albo z polskimi zawsze - wiec
    instaluj polska klawiature, a potem wpisuj poprawnie Łódź, bo inaczej
    nie doprowadzi. A jak w ogóle bez, to nie wiesz - ulica Sadowa czy
    Sądowa ... inne nawigacje sa jednak wygodniejsze w uzyciu.

    > Hmmm, a co ma do tego socjalizm i to całe 'powiedzonko'?
    > Komputery mają ułatwiać życie i w miarę możliwości wiernie
    > prezentować treści 'im' przekazywane.

    Na szczescie google jeszcze poszukuje po wszystkich standardach
    polskich znakow ...

    J.