    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Date: Wed, 21 Aug 2013 22:33:08 +0200

    Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
    Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...
    To co jest dla mnie jedna z istotniejszych funkcji czyli Kalendarz
    wiele sie nie rozni od tego co bylo w Symbianie. Kilka baaardzo
    podstawowych ustawien, brak stosu przypomnien odlozonych na pozniej
    (chyba, ze cos przeoczylem, bylbym wdzieczny za podpowiedz).
    Druga ogroma niedogodnosc to jedna glosnosc dla wszystkich dzwiekow. z
    pierscieniem moze sie to sprawdzilo, z glosnoscia nie. Zreszta nie
    jestem tutaj odosobniony, w necie mozna znalezc od groma niepochlebnych
    opinii na ten temat.
    Nastepna rzecz to minimalny poziom glosnosci - niby jest 30 stopni ale
    co z tego jesli 1 jest i tak zbyt glosny. Moze to cecha jedynie 620...
    Kolejna - brak wzorka jako zabezpieczenia dostepu do telefonu, jest to
    jednak wygodniejsze rozwiazanie od hasla.
    Kafle poki co nie przemawiaja do mnie. Tak wiem, uzywam Androida ale
    jesli chodzi o wydajnosc i ergonomie pulpity i widgety Androida sa
    nieporownywalnie lepsze.
    To co jest czesto podawane jako ogromna zaleta WP czyli plynnosc
    dzialania...w porownaniu do SGS2 niczym szczegolnym sie nie wyroznia.
    Owszem jest plynnie ale nie raz nie dwa, telefon chwile czeka na
    odpalenie aplikacji.
    Klawiatura - jest ok, ale nie wyroznia sie niczym na tle SwiftKey czy
    Swype poza brakiem opcji miziania.
    Ok, ostatnia rzecz - aplikacje, niestety malo a te ktore znalazlem nie
    mialy zbyt wielu opcji sensownej konfiguracji.
    Na chwile obecna nie znalazlem niczego, ani jednaj funkcji, ktora bylaby
    dla mnie na plus w WP w stosunku do Androida na SGS2.
    Powalcze jeszcze kilka dni, w razie przegranej mam komu dac ten telefon;
    kto bedzie zadowolony z ograniczonej funkcjonalnosci, ktora wydaje sie
    oferowac ten system.
    Bylbym wdzieczny za podpowiedzi, gdyby byly domowe sposoby na podane
    wyzej niedogodnosci.
    Moze ktos zna aplikacje obslugujaca slowniki ColorDicta czy tez bazy
    danych slownika pl-ang, ang-pl Collinsa?