  • 1. Data: 2013-08-21 22:33:08
    Temat: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Od: atm <...@v...pl>

    Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
    Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...
    To co jest dla mnie jedna z istotniejszych funkcji czyli Kalendarz
    wiele sie nie rozni od tego co bylo w Symbianie. Kilka baaardzo
    podstawowych ustawien, brak stosu przypomnien odlozonych na pozniej
    (chyba, ze cos przeoczylem, bylbym wdzieczny za podpowiedz).
    Druga ogroma niedogodnosc to jedna glosnosc dla wszystkich dzwiekow. z
    pierscieniem moze sie to sprawdzilo, z glosnoscia nie. Zreszta nie
    jestem tutaj odosobniony, w necie mozna znalezc od groma niepochlebnych
    opinii na ten temat.
    Nastepna rzecz to minimalny poziom glosnosci - niby jest 30 stopni ale
    co z tego jesli 1 jest i tak zbyt glosny. Moze to cecha jedynie 620...
    Kolejna - brak wzorka jako zabezpieczenia dostepu do telefonu, jest to
    jednak wygodniejsze rozwiazanie od hasla.
    Kafle poki co nie przemawiaja do mnie. Tak wiem, uzywam Androida ale
    jesli chodzi o wydajnosc i ergonomie pulpity i widgety Androida sa
    nieporownywalnie lepsze.
    To co jest czesto podawane jako ogromna zaleta WP czyli plynnosc
    dzialania...w porownaniu do SGS2 niczym szczegolnym sie nie wyroznia.
    Owszem jest plynnie ale nie raz nie dwa, telefon chwile czeka na
    odpalenie aplikacji.
    Klawiatura - jest ok, ale nie wyroznia sie niczym na tle SwiftKey czy
    Swype poza brakiem opcji miziania.
    Ok, ostatnia rzecz - aplikacje, niestety malo a te ktore znalazlem nie
    mialy zbyt wielu opcji sensownej konfiguracji.
    Na chwile obecna nie znalazlem niczego, ani jednaj funkcji, ktora bylaby
    dla mnie na plus w WP w stosunku do Androida na SGS2.
    Powalcze jeszcze kilka dni, w razie przegranej mam komu dac ten telefon;
    kto bedzie zadowolony z ograniczonej funkcjonalnosci, ktora wydaje sie
    oferowac ten system.
    Bylbym wdzieczny za podpowiedzi, gdyby byly domowe sposoby na podane
    wyzej niedogodnosci.
    Moze ktos zna aplikacje obslugujaca slowniki ColorDicta czy tez bazy
    danych slownika pl-ang, ang-pl Collinsa?

  • 2. Data: 2013-08-22 13:36:52
    Temat: Re: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-08-21 22:33, atm pisze:
    > Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
    > Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...
    > ...]

    Fajnie że napisałeś.
    Jak przesiadłem się z symbiana na androida, trochę to trwało zanim
    ogarnąłem go. Nie miałem doświadczenia i nie miałem możliwości bliżej
    poznać tego systemu w praktyce. Nie powiem, wkurzał mnie maksymalnie
    przez jakiś czas android. Jak go ogarnąłem, to jest ok. Ale w tym czasie
    koleś namawiał mnie na zmianę i kupno czegoś z WP. Ale widzę że i tu nie
    różowo.

    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2013-08-22 13:44:28
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    atm nabazgral(a):

    > Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.

    Tel z abonamentu ??

    > Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...

    Faktycznie nie dziala YT ??
    http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/youtube-d
    la-windows-phone-ponownie-zablokowany,1,5571551,arty
    kul.html

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdz historie auta i zobacz czy nie bylo wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdz VIN, wyposazenie, przebieg, historie wypadkowa.

  • 4. Data: 2013-08-22 13:51:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-22 13:36, Krzysztof 45 wrote:

> [...]
    > przez jakiś czas android. Jak go ogarnąłem, to jest ok. Ale w tym czasie
    > koleś namawiał mnie na zmianę i kupno czegoś z WP. Ale widzę że i tu nie

    Wiesz, zapewne bardzo duzo zalezy od oczekiwan i wymagan. Z mojego
    punktu widzenia przesiadka z Androida na WP bylaby spora degradacja w
    zakresie, ktory jest dla mnie wazny. Co nie znaczy ze funkcje, ktore sa
    zaimplementowane zle dzialaja. IE chodzi bardzo ladnie, nawigacja
    staruje szybko, dobrze tez radzi sobie z mapami w zakresie grafiki,
    sklep jest przejrzysty (nie tylko z powodu malej ilosc dostepnych
    aplikacji ;]). Jestem przekonany, ze wiele osob, ktore maja mniejsze
    oczekiwania bedzie bardzo zadowolonych. Zapewne tez lakowanie i tego
    typu ficzery rowniez sa dopracowane bo dla wielu obecnie to podstawa,
    sam z tego nie korzystam.
    Gdyby Lumia 620 miala jakies killer ficzery niedostepne w Androidzie
    zapewne bardziej walczylbym o to, zeby jakos rozwiazac wczesniej
    wymienione niedostatki. Poki co temat chyba odpuszcze.
    Tu masz ciekawa recenzje innej osoby, ktora sprobowala przesiadki:
    http://www.spidersweb.pl/2013/08/pol-roku-z-windows-
    phone-8.html

  • 5. Data: 2013-08-22 13:51:15
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Chris pisze:

    > Faktycznie nie dziala YT ??
    > http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/youtube-d
    la-windows-phone-ponownie-zablokowany,1,5571551,arty
    kul.html

    Nieprawda. Przed chwilą odpaliłem YT na nokii 920, działa bez zająknięcia.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2013-08-22 13:53:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-22 13:44, Chris wrote:
    > atm nabazgral(a):

    > Tel z abonamentu ??

    Tak

    > Faktycznie nie dziala YT ??
    > http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/youtube-d
    la-windows-phone-ponownie-zablokowany,1,5571551,arty
    kul.html

    Oficjalny klient zglasza blad. Istnieje jednak sporo zamiennikow wiec
    tragedii nie ma, co wiecej - maja one dostepna opcje zapisywania plikow.

  • 7. Data: 2013-08-22 14:01:29
    Od: atm <...@v...pl>

    Nastepna irytujaca rzecz:
    jest ladny duzy kafel kalendarza, na ktorym wyswietlaja sie wydarzenia z
    tej aplikacji. W kalendarzu mozna tez zapisywac ToDo (do zrobienia).
    Zeby jednak nie bylo zbyt latwo, wyswietlaja sie one w kalendarzu ale
    juz na kaflu nie...

    Jeszcze jedna: chcialem umiescic pogode na duzym podluznym kaflu, zeby
    byly wyswietlane dni nastepne (nie pracuje/mieszkam w bunkrze i pogode
    za oknem mam aktualizowana na biezaco) ale najpopularniejsze aplikacje z
    uporem maniaka wyswietlaja jedynie aktualna pogode, jesli chce wiecej
    musze wejsc do aplikacji i przewinac do odpowiedniego widoku.

    Mam bardzo mieszane uczucia co do tych kafli, wiekszosc z nich konczy
    jako zwykle ikonki do odpalania aplikacji a te ktore moglyby pelnic role
    widgetu maja minimalny zakres konfiguracji co czesto wiaze sie z
    uruchomieniem aplikacji.

  • 8. Data: 2013-08-22 15:42:43
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-08-22 13:51, atm pisze:

> [...]
    > wymienione niedostatki. Poki co temat chyba odpuszcze.
    > Tu masz ciekawa recenzje innej osoby, ktora sprobowala przesiadki:

    T tu jest pies pogrzebany, wcale recenzja WP z Twojego postu otwierająca
    wątek nie zniechęciła mnie do zakupu. Dla mnie telefon to w miarę
    stabilne działanie, dobra jakość rozmów, (chwała Nokii za to co
    krytykujesz - głośność), sprawna obsługa nawigacji i w w miarę dokładne
    mapy (Nokia posiada takie), możliwość zainstalowania pozycjonera.. No i
    jeszcze jadna ważna sprawa - wydajność baterii. Chyba w tym elemencie
    Nokia nie zeszła z jakością? I jeszcze jedno małe pytanko - czy idzie
    Nokię z WP na pokładzie ucywilizować pod względem niekontrolowanych
    przez użytkownika połączeń z netem?

  • 9. Data: 2013-08-22 16:21:10
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > Nokia nie zeszła z jakością? I jeszcze jedno małe pytanko - czy idzie
    > Nokię z WP na pokładzie ucywilizować pod względem niekontrolowanych

    W 620 jakosc rozmow jest ok, rozmowy przez glosnik zewnetrzny juz
    niezbyt - dzwiek jest znaczaco znieksztalcony.
    Co do wydajnosci baterii - bez cudow, przy intensywniejszym uzywaniu jak
    to zwykle bywa na poczatku bateria topnieje w oczach. Wczoraj po
    poludniu naladowalem do pelna, dzisiaj ok 10.00 pozostalo 3%
    Poza tym nieprzyjemnym zaskoczeniem byl komunikat sugerujacy zamkniecie
    aplikacji dzialajacych w tle gdyz moga dodatkowo obciazac baterie...
    Sadzilem, ze bedzie podobnie jak w iOS gdzie guzikiem znika sie aktualna
    aplikacje i nie zastanawia co sie z nia stalo.
    Odnosnie netu, jeszcze nie wiem jak to dokladnie wyglada. Jest opcja
    wylaczenia wifi i osobno danych gsm ale czy to dziala w 100% nie mialem
    mozliwosci sie przekonac.
    W zaden sposb nie chce zniechecac do tej platformy, wiele osob bedzie z
    pewnoscia zadowolonych z prostego, czytelnego interfejsu i braku tysiaca
    opcji poukrywanych gdzie sie da.
    Na plus zaskoczylo mnie natomiast to, ze mam pelny dostep do karty i
    wbudowanej pamiec po podlaczeniu telefonu do komputera. Domyslnie
    spodziewalem sie tutaj wszelkiej masci ograniczen.
    Co wiecej, wrzucony w ten sposob katalog z mp3 automatycznie dodany do
    kolekcji muzyki. Po Androidzie takie stwierdzenia to jak zachwycanie
    sie, ze w szklance mozna zrobic herbate, ale po tylu negatywnych
    opiniach na temat WP jest to pozytywna rzecz.
    L620 w reku dosc mocno przypomina Defy. Fakna prosta zwarta bryla,
    wymienne panele tez sa milym akcentem, kobitki niekoniecznie chca miec
    smutny czarny telefon.
    Jest tez dedykowany spust migawki aparatu, co wazne jest dwustopniowy.
    Poza tym aplikacja robi zdjecie po jednokrotnym tapnieciu w dowolne
    miejsce na ekranie, czyli szybko i przyjemnie. To chyba nowosc z
    Androida 4.3.

  • 10. Data: 2013-08-23 02:17:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 16:21:10 +0200, atm napisał(a):
> [...]
    > Sadzilem, ze bedzie podobnie jak w iOS gdzie guzikiem znika sie aktualna
    > aplikacje i nie zastanawia co sie z nia stalo.

    A wiadomo jak to zrobic ?
    Bo tak na pierwszy rzut oka to same kafelki dostepne

    > Na plus zaskoczylo mnie natomiast to, ze mam pelny dostep do karty i
    > wbudowanej pamiec po podlaczeniu telefonu do komputera. Domyslnie
    > spodziewalem sie tutaj wszelkiej masci ograniczen.

    Ale jako dysk widoczny, czy "wbudowane" w, tfu, explorera ?

> [...]
    > sie, ze w szklance mozna zrobic herbate, ale po tylu negatywnych
    > opiniach na temat WP jest to pozytywna rzecz.

    A listy utworow m3u mozna dodawac ?
    Bo tagowac wszystkiego to mi sie absolutnie nie chce.

    J.