  • 31. Data: 2009-02-02 21:07:26
    Temat: Re: Wielki Brat czuwa. Przynajmniej w UK.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim

    > Chyba Top Gear masz na myśli? Ciekawy ten program pewnie i jest - z
    > uwagi na osobowość twórców, ale popularnonaukowym bym go nie nazwał.
    >
    > Już rok temu zdjęli z TVN Turbo. A to, co go zastąpiło, jest nuuuudne.

    Tak, literówka. Tutaj(UK) oglądam powtórki na Daveie i nowe odcinki na
    BBC :D
    Może i nie był popularnonaukowy, ale bardzo ciekawy i dowcipny. Nasi
    włodarze w telewizji (szczególnie publicznej) uważają, że potrzeba nam
    rozrywki w stylu bezmózgiej jazdy po lodzie, czy innych Kiepskich (wiem,
    to akurat jest Polsat, ale oni sobie z góry założyli pewien profil
    widowni i są bezpłatni, więc ich wola).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 32. Data: 2009-02-02 22:14:31
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > ...z NoScriptem? :)

    Nie mam pojęcia, instalowałem chyba standardową wersję.

    Pozdrawiam Przemek

  • 33. Data: 2009-02-02 22:21:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0902022134100.2616@quad...

    > Nie mam pojęcia, instalowałem chyba standardową wersję.

    Ja też nie mam pojęcia o co chodzi. Opera sobie świetnie radzi. Mogę nie
    tylko kopiować, ale także użyć drukarki PDF, a sami administratorzy
    zamieścili u góry wersję "przyjazną" drukarce, więc chyba nie zabraniają
    kopiowania ??? O_o

    http://www.bjp-online.com/public/showPage.html?page=
    printer_friendly&print=836675

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 34. Data: 2009-02-02 23:08:52
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

> [...]
    > tylko kopiować, ale także użyć drukarki PDF, a sami administratorzy
    > zamieścili u góry wersję "przyjazną" drukarce, więc chyba nie zabraniają

    Oooo, faktycznie, tym bardziej dziwi po co ktoś chrzanił się z tymi
    eventalertami.
    Widać to manifest jakiegoś zakamuflowanego antyMicrosofcisty ; )

    adam

  • 35. Data: 2009-02-03 08:03:51
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [...]
    > A za "socjalizmu" fototelefony były legalne, nawet w "Nowoczesnych
    > Zabawkach" było parę opisów...

    W "Nowoczesnych zabawkach" były schematy normalnych nadajników. Poodbne
    niektóre nawet działały z jakimiś upiornymi mocami.
    A fototelefon opisany był w dziale majsterkowicza w "Horyzontach
    Techniki dla dzieci".

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 36. Data: 2009-02-03 11:06:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

> [...]
    > Na przykład zamiana zasady, że zastrzeżone są, podlegają koncesjonowaniu
    > i innym kontrolom, *pewne* zakresy promieniowania elektromagnetycznego
    > na "odwrotność" (AFAIR w ustawach dotyczących komunikacji pojawił
    > się właśnie taki zapis, choć dawno nie sprawdzałem), czyli zakaz
    > użytkowania "wszystkiego" z wyjątkami (pasma obywatelskie) to skok
    > który nastąpił "po zmianach".
    > I złośliwie pytałem kiedyś, czy Słońce ma zgodę na promieniowanie,
    > bo nie widziałem :>
    >
    > A za "socjalizmu" fototelefony były legalne, nawet w "Nowoczesnych

    Nie było sensu zabraniać bo wiele z tych rzeczy nie dało się zrobić ; ).
    Często z prozaicznych przyczyn - niedostępności części elektronicznych, że
    nie wspomnę o urządzeniach pomiarowych. Jako dzieciak trochę się tym bawiłem
    i z tego co pamiętam to dostanie w prezencie multimetru to był szczyt -
    oscyloskop kosztował furę szmalu.

    Pamiętam też z jakiegoś Młodego Technika bardzo wyczerpujący opis rubinowego
    lasera albo np. licznika Geigera - oba urządzenia miałem w planach wykonać
    (pierwszy po przeczytaniu kryminału o inżynierze Norcie, drugie, jak
    słusznie przypuszczałem, prędzej czy później powinno się przydać) ; )
    Oczywiście ani jedno ani drugie nie powstało z przyczyn oczywistych ; )

    A o tym czy fototelefony były legalne to byś się dowiedział dopiero gdybyś
    namiętnie zaczął z nich korzystać ; )))
    W PRL wiele rzeczy było formalnie legalne, a praktycznie zabronione.

    Wiec zanim się koledzy zalejecie łzami tęsknoty to przypomnijcie sobie
    detale ; )))))))

    adam

  • 37. Data: 2009-02-03 11:10:24
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    adam napisał(a):

> [...]
    > gdybyś namiętnie zaczął z nich korzystać ; )))
    > W PRL wiele rzeczy było formalnie legalne, a praktycznie zabronione.

    Legalne to może i były, ale nie miały homologacji, więc podłączenie do
    sieci PTT (poczta, telegraf, telefon) było zabronione. Kto pamięta jakie
    były numery z modemami? Jak każdy modem musiał być homologowany za
    straszliwą kasę i trwało to tygodniami.

    wer

  • 38. Data: 2009-02-03 13:32:48
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > adam napisał(a):
    >
    > Legalne to może i były, ale nie miały homologacji, więc podłączenie do
    > sieci PTT (poczta, telegraf, telefon) było zabronione.

    Ale z tego co pamiętam (książek Wojciechowskiego nie mam przy sobie), to owe
    fototelefony nie służyło do podłaczenia do sieci, tylko do komunikacji dwóch
    osób w terenie. To było coś porównywalnego do radiotelefonu, oczywiście z
    ograniczeniami wynikającymi z użytej technologii.

    Pozdrawiam Przemek

  • 39. Data: 2009-02-03 13:46:56
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Przemek Lipski napisał(a):

> [...]
    > osób w terenie. To było coś porównywalnego do radiotelefonu, oczywiście z
    > ograniczeniami wynikającymi z użytej technologii.

    Oczywiście. Po prostu Twój przedpisca coś pomieszał.

    W "Horyzontach Techniki dla dzieci" był taki ładny fototelefon, w którym
    za element nadawczy służyła żarówka od latarki wpięta w obwód kolektora
    IIRC tranzystora TG50.
    Do odbioru służył wzmacniacz tranzystorowy, w którym tranzystor w
    pierwszym stopniu miał szklaną obudowę ze zmytym lakierem.

    Nie jestem pewien, czy nawet w nocy dało się tym porozumiewać lepiej niż
    zwykłym głosem.

  • 40. Data: 2009-02-03 16:35:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    b...@n...pl napisal:
    > Legalne to może i były, ale nie miały homologacji, więc podłączenie do
    > sieci PTT (poczta, telegraf, telefon) było zabronione. Kto pamięta jakie
    ^^^
    PPTiT - Polska Poczta, Telegraf i Telefon ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek