  • 11. Data: 2012-12-20 21:40:42
    Temat: Re: Uwaga kierowcy: jest zgoda na wyższe mandaty!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-20 20:48, Bydlę pisze:
    > On 2012-12-20 20:39:37 +0100, <7...@9...203937.invalid> (Tom N) said:
    >
    > Założenie:

    > Dziwne pytanie:

    Dziwne? Jasno napisane w czym problem.

  • 12. Data: 2012-12-20 21:45:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-20 21:37, (Tom N) pisze:
    > Bydlę w

    > I co Cię tak dziwi?

    Trza umić czytać ;)

    > Wielu takich widziałem, którzy jechali z zaparowanymi szybami, i mnie nie
    > dziwi, że widoczność ograniczoną do mniej niż 50 [1] metrów mieli, i
    > włączali tylne światła przeciwmgłowe...
    >
    > [1] -- na 500 widział megamris, a przepis mówi o 50

    To bym skorygował - megrims napisał, że "widoczność sięga 500 metrów".
    Nie wiadomo co widział, nie wiadomo nawet czy tam był. Ot napisał...

  • 13. Data: 2012-12-20 22:20:18
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-12-20 21:37:09 +0100, <3...@5...213709.invalid> (Tom N) said:

    > Bydlę w

    > I co Cię tak dziwi?

    Że masz podaną widoczność w warunkach zadania, a uważasz, że jest inna.

    > Wielu takich widziałem, którzy jechali z zaparowanymi szybami

    To nie jest przejrzystość powietrza, czyli potoczna widoczność.

    > [1] -- na 500 widział megamris, a przepis mówi o 50

    A megrims podał jaka była widoczność.
    Jeśli nie wyłapałeś, że była taka, jaką podał, to znaczy, że zbyt
    udzielasz się w porządkach przedświątecznych...
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2012-12-20 22:52:47
    Od: <6...@9...225247.invalid> (Tom N)

    Bydlę w

    > Że masz podaną widoczność w warunkach zadania,

    Nie, nie ma żadnego zadania, jest tylko subiektywne stwierdzenie, że 500

    > a uważasz, że jest inna.

    Ja? Póki co, to Ty uważasz, że autor wątku napisał obiektywnie.

    > To nie jest przejrzystość powietrza, czyli potoczna widoczność.

    Potoczna widoczność? To coś takiego jak potocznie BMW?

    Ale mniejsza o bmw, tu jest clue:

    "Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie
    jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą,
    opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami"
    [...]
    "Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli
    zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość
    mniej-szą niż 50 m."

    Dlaczego uważasz, że zaparowanie szyb to nie jest inna przyczyna
    zmniejszonej "potocznej widoczności"?

    > A megrims podał jaka była widoczność.

    Nie, napisał to co mu się zdawało. Już co najmniej raz napisał w tym stylu i
    nawet filmik załączył.

    > Jeśli nie wyłapałeś, że była taka, jaką podał, to znaczy, że zbyt
    > udzielasz się w porządkach przedświątecznych...

    Ha, ha, ha.

    P.S.
    Nie gryzie Cię coś w dupę aby... Może igły z choinki kłują? ;P
    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2012-12-21 12:10:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-12-20 22:52:47 +0100, <6...@9...225247.invalid> (Tom N) said:

    > Bydlę w
    >
    > Potoczna widoczność? To coś takiego jak potocznie BMW?

    Tak, osoby słabo wykształcone mylą nazwy firm czy marek z egzemplarzami
    pojazdu.
    Przecież tłumaczyłem to już...
    ;>>>

    Pociąłem, by miało to sens:
    > Ale mniejsza o bmw, tu jest clue:

    I o to chodziło - że widoczność JEST na poziomie 500 metrów.
    A debile mają włączone światła, których w tych warunkach nie powinni używać.

    > Ha, ha, ha.
    >
    > P.S.
    > Nie gryzie Cię coś w dupę aby

    Nie, bo mam czystą.
    To jak, będziesz się upierał, że 500 to mniej niż 50?

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2012-12-21 12:49:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-20 14:49, onarjusz pisze:
    > http://nasygnale.pl/kat,1025341,title,Uwaga-kierowcy
    -jest-zgoda-na-wyzsze-mandaty,wid,15174255,wiadomosc
    .html
    Nie chce mi się klikać w linka, ale pewnie chodzi o wyższe mandaty dla
    urzędników za błędne decyzje i dla posłów za głupie ustawy. Nareszcie! :->

    Maciek

  • 17. Data: 2012-12-21 15:09:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.12.2012 22:52, (Tom N) wrote:

> [...]
    > mniej-szą niż 50 m."
    >
    > Dlaczego uważasz, że zaparowanie szyb to nie jest inna przyczyna

    Jest inna przyczyna - więc masz zachować szczególną ostrożność.
    Przeciwmgłowe możesz użyć jak spadek widoczności jest wywołany
    zmniejszoną przejrzystością powietrza (czyli np gdy śnieg/deszcz pada to
    nie możesz użyć).

    Michoo

  • 18. Data: 2012-12-21 20:24:41
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    onarjusz, Thu, 20 Dec 2012 14:49:16 +0100, pl.misc.samochody:

    > http://nasygnale.pl/kat,1025341,title,Uwaga-kierowcy
    -jest-zgoda-na-wyzsze-mandaty,wid,15174255,wiadomosc
    .html

    Śmieszne.
    Ludzie kupują samochody za kilkadziesiąt, kilkaset tysięcy złotych a potem
    płaczą, że nie stać ich na 2k mandatu.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 19. Data: 2012-12-21 20:28:37
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    z, Thu, 20 Dec 2012 15:02:01 +0100, pl.misc.samochody:

    > Propozycje, które policja przesłała do ministerstwa, dotyczyły m.in.
    > możliwości podniesienia wysokości grzywien za _najcięższe_ naruszenia w
    > ruchu drogowym. - Wyższe grzywny dotyczyłyby takich naruszeń ruchu
    > drogowego jak m.in. _przekraczanie dopuszczalnej prędkości_, niewłaściwe
    > wyprzedzanie, niewłaściwe zachowanie na przejściach dla pieszych "

    IMO mandat za przekroczenie prędkości powinien być liczony poniekąd
    procentowo: za każdy 1% prędkości ponad dozwoloną mandat w wysokości, na
    przykład, 20zł. W ten sposób idiota jadący 80km/h w terenie, gdzie jechać
    można 40km/h (przekraczając prędkość dwukrotnie, bo to jest istotne, a nie
    bezwzględna wartość km/h) powinno dostać 2000 zł mandatu. IMO sprawiedliwe,
    bo przekroczenie o 40km/h na autostradzie jest gatunkowo znacznie lżejsze
    niż przekroczenie w terenie zabudowanym. A wedle obecnego taryfikatora
    mandatów to to samo. WTF?!

  • 20. Data: 2012-12-21 22:23:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m...@g...com>

> [...]
    > bo przekroczenie o 40km/h na autostradzie jest gatunkowo znacznie lżejsze
    > niż przekroczenie w terenie zabudowanym. A wedle obecnego taryfikatora

    Ty chcesz te 2000 sam zapłacić czy proponujesz doić innych w imię swoich
    przekonań ?