  • 1. Data: 2012-12-20 13:32:56
    Temat: droga ekspresowa - 70km/h
    Od: z <...@...pl>

    Czy to taka teraz nowa tradycją (jakiś przepis) żeby na drodze
    ekspresowej stawiać notorycznie ograniczenia do 70km/h.
    Trasa Lublin-Piaski co prawda jeszcze nie ukończona ale na odcinkach
    wyglądających na gotowe, gdzie usunięto ograniczenia z budowy pojawiły
    się 70. Każda kładka dla pieszych wiadukt, zatoka autobusowa dostała
    taki znak. Takie ograniczenia tam były przed budową ale teraz zasieki,
    barierki, bezkolizyjne skrzyżowania, ekrany-tfuu.
    Kto to wymyślił? na jednym końcu tej drogi jest zwykła jednojezdniowa
    90km/h na której i piesi i kombajny i rowerzyści a na drugim końcu w
    terenie zabudowanym gdzie zwykłe przejścia dla pieszych, przystanki -
    też 70. Jakaś logika? :-)
    Po co było to budować skoro dalej będzie 70?
    Chyba że idziemy w kierunku nowych możliwości dojenia.
    "Rozbujaj się, co się będziesz wlec, masz ekspresówkę, 4 pasy, przecież
    przy stówce twoje auto mało pali, 20 km fajnej drogi, rozpędź raz i
    trzymaj tak cały czas jak uczą w tv..."

  • 2. Data: 2012-12-20 14:12:11
    Temat: Re: droga ekspresowa - 70km/h
    Od: Kapibara <b...@t...pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 13:32:56 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > wyglądających na gotowe, gdzie usunięto ograniczenia z budowy pojawiły
    > się 70. Każda kładka dla pieszych wiadukt, zatoka autobusowa dostała

    Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Skoro droga jest nie ukończona, to
    ograniczenia prędkości są dopuszczalne. Dla laika droga może wyglądać na
    skończoną, a wystarczy brak odbiorów technicznych i już masz drogę "w
    budowie".

  • 3. Data: 2012-12-20 14:43:08
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-12-20 14:12, Kapibara pisze:
> [...]
    > ograniczenia prędkości są dopuszczalne. Dla laika droga może wyglądać na
    > skończoną, a wystarczy brak odbiorów technicznych i już masz drogę "w

    Trzymam za słowo :-)
    Jakoś mam dziwne przeczucie że zgraja łapczywych hien nie dopuści aby
    jechać legalnie 20km 120km/h.
    Przecież to śmiertelna prędkość jest. A jak wiadomo prędkość zabija ;-)

  • 4. Data: 2012-12-20 15:54:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 14:43:08 +0100, z napisał(a):

    > Trzymam za słowo :-)
    > Jakoś mam dziwne przeczucie że zgraja łapczywych hien nie dopuści aby
    > jechać legalnie 20km 120km/h.
    > Przecież to śmiertelna prędkość jest. A jak wiadomo prędkość zabija ;-)

    Ekspresowa jak ekspresowa - na autostradzie sa wezly, na weslach
    ograniczenia, i wlasnie widzialem jak ITD zatrudniala swoje nabytki.
    Wiec jak zauwazycie pojazd na poboczu pod wiaduktem, to pamietajcie ze on
    tam nie stoi bez powodu ...

    J.

  • 5. Data: 2012-12-20 20:22:05
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 20.12.2012 13:32, z pisze:
    > Kto to wymyślił?

    Jak to kto?
    Urząd skarbowy. Idealne miejsce do postawienia przenośnego fotoradaru,
    patrolu z suszarą albo tajniaka z wideorejestratorem.

  • 6. Data: 2012-12-21 09:31:16
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-12-20 15:54, J.F. pisze:
> [...]
    > ograniczenia, i wlasnie widzialem jak ITD zatrudniala swoje nabytki.
    > Wiec jak zauwazycie pojazd na poboczu pod wiaduktem, to pamietajcie ze on

    w dodatku stoi łamiąc przepisy...

  • 7. Data: 2012-12-21 10:10:36
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "Rozbujaj się, co się będziesz wlec, masz ekspresówkę, 4 pasy, przecież
    > przy stówce twoje auto mało pali, 20 km fajnej drogi, rozpędź raz i

    nie jest tak zle, miesiac temu bylo tam 50 i zakaz wyprzedzania na calej
    trasie

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2012-12-21 10:20:46
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-12-21 10:10, tck pisze:
    > nie jest tak zle, miesiac temu bylo tam 50 i zakaz wyprzedzania na calej
    > trasie

    To było prowizoryczne na czas robót.
    Teraz podwójne (po obu stronach jezdni) oznakowanie 70 a dookoła
    wszystko na git pomalowane, wysprzątane, siatki, ekrany, barierki. Nawet
    oznaczenia o nieistniejących jeszcze węzłach (Witosa przekreślony)
    powieszone.

  • 9. Data: 2012-12-22 08:50:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Dec 2012 09:31:16 +0100, komar napisał(a):
    > w dodatku stoi łamiąc przepisy...

    Hm, pomijajac radary ... ITD powinna byc chyba uprawniona i do inspekcji
    drog, ewentualnie inna sluzba, ktora np przystanie na poboczu i sprawdzi
    barierke ... a wyjatku w przepisach nie ma. Czy tez np plug sniezny, ktory
    porusza sie z predkoscia utudniajaca jazde innym :-)

    A ostatnio widzialem jakas osobowke ITD, ktora sobie zapieprzala poboczem
    autostrady jakies 50 km/h i ciekaw jestem co robila, bo na radar to nie
    wygladalo ..

    J.

  • 10. Data: 2012-12-22 18:36:27
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Tam gdzie kończy się logika zaczyna się Polska.
    Dojeżdżam do pracy codziennie 30km w jedną stronę - ze Zgorzelca do
    Bogatyni i z powrotem.
    Pół drogi było wyremontowane wiele lat wcześniej, ale drugie pół (ok.
    15km) było w stanie średnim, by nie powiedzieć złym. Za to można było
    wyprzedać.
    Zrobiono remont, który trwał 2 lata - poszerzono drogę, wybudowano
    pobocza, osobne pasy dla skręcających z głównej, osobne i równoległe
    drogi utwardzone dla rolników, pasy dodatkowe na podjazdach i wszędzie
    podwójną linię ciągłą. Są może z 2 miejsca po 200-300m gdzie możliwe
    jest wyprzedzanie. Idiotyzm najwyższego stopnia. Wcześniej można było,
    teraz nie. Efekt? Większość kierowców wyprzedza na podwójnej ciągłej
    oraz na powierzchniach wyłączonych z ruchu (tych z paskami pod kątem
    45st. bo ich też jest od cholery i nie wiadomo po co). Jedyną zadowoloną
    stroną jest policja - wcześniej na tym odcinku stała od wielkiego święta
    - teraz prawie codziennie.
    Zysk dla kierowców (obiecywano szybszy dojazd do pracy) - żaden.
    Pozdrawiam
    Piotr