  • 41. Data: 2012-12-23 22:38:34
    Temat: Re: Uwaga kierowcy: jest zgoda na wyższe mandaty!
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m...@g...com>

    > Skoro nie wiesz, jakie mogą być konsekwencje łamania przepisów to może...
    > Oddaj prawo jazdy?

    Myślę, że nie rozumiesz słowa "odpowiedzialność" więc powinienieneś oddać to
    swoje prawo jazdy i zaprzestać pisania na tę grupę

  • 42. Data: 2012-12-23 22:40:45
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > moja matka jeździ ok 10 tyś rocznie od 1979 roku. zero mandatów, zero
    > szkód z oc. Ja z żoną trochę mniejszy staż na drogach, razem w życiu
    > dostaliśmy nie więcej niż 5 mandatów, za gapiostwo. tak się da żyć, da się
    > jeździć. po prostu trzeba nad sobą panować, jak w każdej innej chwili
    > życia.
    > wtedy fotoradary i pomiary odcinkowe fruwają i powiewają...

    Przekroczenie o 50km/h to 10pkt czyli ... 3 nieumyślne wpadki ew kilka
    mniejszych i nie macie swojego prawka. Kwestia "odpowiedniego" oznakowania.

  • 43. Data: 2012-12-23 22:46:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > Polak wszystko obejdzie i wymiga się. Opcja alternatywna to zaplombowany
    > na stałe GPS i odczyt na stacji diagnostycznej. Albo olejmy ograniczenia
    > prędkości, pod warunkiem że płacimy w 100% za wyrządzone szkody? Za auto,
    > akcje ratunkową, szpital, rentę...

    To przecież już płacimy w formie ubezpieczenia OC. Rozumiem, że Ty nie
    chcesz, ale te twoje mandaty zupełnie mnie nie obchodzą bo nie mają związku
    ze szkodami. Pomylisz się i ktoś straci życie. A pomylisz się prędzej czy
    później bo taka jest kolej rzeczy. Może tylko nie od razu ktoś straci życie
    a np kaleką zostanie. W sumie jeszcze gorsza opcja. No ... może Ci się udać
    i wtedy ktoś tylko uszkodzi samochód. Ciągle bez związku z mandatami. Tak,
    że możesz sobie odpuścić dyskusje nt mandatów. One są tylko po to by doić
    ludzi a nie zwiększać bezpieczeństwo.

  • 44. Data: 2012-12-24 12:13:04
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-23 22:00, ToMasz pisze:
    > moja matka jeździ ok 10 tyś rocznie od 1979 roku. zero mandatów, zero
    > szkód z oc.

    czyli od 1979r zrobiła tyle km co ja od 2006 roku. Staż mam mniejszy,
    mandaty dostałem tylko w tym roku, jedna stłuczka z oc jakieś dwa lata
    temu - z przemęczenia i przepracowania, przy niewielkiej prędkości

    Ja z żoną trochę mniejszy staż na drogach, razem w życiu
    > dostaliśmy nie więcej niż 5 mandatów, za gapiostwo.

    a ile km rocznie?

    tak się da żyć, da
    > się jeździć. po prostu trzeba nad sobą panować, jak w każdej innej
    > chwili życia.
    > wtedy fotoradary i pomiary odcinkowe fruwają i powiewają...

    jakbym robił 10000km rocznie to też by mi to powiewało, bo chyba nawet
    bez CB przy takim przebiegu ciężko uzbierać 24pkt (szczególnie że te
    kilometry można robić tylko dojeżdżając w korkach do pracy, a tam nie ma
    jak mandat załapać...)

    Lukasz

  • 45. Data: 2012-12-24 20:46:22
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    ToMasz, Sun, 23 Dec 2012 22:03:52 +0100, pl.misc.samochody:

    > Polak wszystko obejdzie i wymiga się. Opcja alternatywna to zaplombowany
    > na stałe GPS i odczyt na stacji diagnostycznej.

    Sęk w tym, że GPS pokazywał z moich pieszych wypadów w góry prędkość na
    poziomie 120km/h.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.