    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Tyrystorowe lampy w cyfrowkach
    Date: Fri, 16 Jan 2009 22:56:00 +0100

    Witam.
    Jakiś czas temu spierałem się z kimś w jakimś wątku, na temat sensu
    stosowania nie dedykowanych lamp z tyrystorową automatyką.
    Dzisiaj przez przypadek odkryłem kolejną zaletę takiego połączenia.
    Otóż pewien mój młody znajomy mocno potrzebował użyć lampy błyskowej,
    której nie posiada. Ja mam Metza, więc mu dałem. Lampa oczywiście z
    automatyką tyrystorową.
    Jego Nikon D300 ma czas synchroniczny nie krótszy niż 1/250, taki
    przynajmniej można ustawić z podniesioną lampą wbudowaną.
    I co? Ano okazuje się, że 1/400 też naświetli pełną klatkę. Co to
    oznacza, nie muszę chyba tłumaczyć.
    Sprawdziłem też co się dzieje u Canona. 400D, też potrafi naświetlić z
    1/400s, co prawda widać delikatne przyciemnienie na dole kadru, ale
    400D teoretycznie synchronizuje do 1/200s.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam