  • Data: 2009-01-17 09:26:42
    Temat: Re: Tyrystorowe lampy w cyfrowkach
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JA pisze:

    > Nie.
    > Bo w sanki możesz założyć inne akcesoria niż lampa np. moduł GPS, albo
    > co. I co wtedy?

    A to nie wiedziałem.

    1)Czy jak zakleję pozostałe styki w mojej Sigmie EF530 to też uda mi się
    zmusić ją do błyśnięcia przy szybszych czasach migawki?

    2) wg. instrukcji mojej lampy - najdłuższy błysk mojej lampy to chyba
    1/700s. Natomiast ja musiałbym uzyskać błysk ciągły przez minimum 1/180s
    w trybie M (HSS wtedy chyba nie działa, bo nie ma jak).

    3) W poście wyżej o lampach studyjnych Radek wspomina, że lampa w trybie
    HSS błyska wiele tysięcy razy na sekundę. Do tej pory wydawało mi się,
    że im krótszy czas migawki, tym lampa częściej musi błyskać, ale jeśli
    lampa w trybie HSS emituje praktycznie ciągły strumień światła, to przy
    skracaniu czasów synchronizacji zasięg lampy nie powinien spadać ?

    4) Czy zasięg w trybie HSS danej lampy może zależeć od czasu
    synchronizacji aparatu (1/180s - lampa musi dłużej świecić niż przy
    1/250, co oznacza, że pojedynczy błysk musi być słabszy, aby lampa mogła
    dłużej pracować)?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79