  • 61. Data: 2009-09-11 20:32:57
    Temat: Re: Test M9
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Krzychu pisze:

    > Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Dokładnie, olimpiada w Monachium to 72r, MŚ w piłce nożnej to 74r - nasi
    > wtedy zajęli 3 miejsce. A w temcie "aparatów olimpijskich" to Rosjanie z

    Ale zdobyli srebny medal. Za pierwsze miejsce był puchar, za drugie
    złoty medal,.....

    > okazji olimpaidy w Moskwie w 80r wypuscili specjalną edycję olimpijską
    > zenita ttl, w sumie daleki kuzyn leici ;-)

    Nie tylko zenita. Mam tego Zenita i mam też obiektyw 135mm z logo
    olimpijskim.

    wer

  • 62. Data: 2009-09-11 21:12:19
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał :

    > Ale zdobyli srebny medal. Za pierwsze miejsce był puchar, za drugie
    > złoty medal,.....

    Trochę inaczej. Za pierwsze miejsce był złoty medal, za drugie medal
    pozłacany, za trzecie srebrny a za czwarte brązowy. Chodziło o to, aby żadna
    z drużyn które doszły do półfinału nie wróciła bez medalu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 63. Data: 2009-09-12 07:04:23
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    ...a propos - dalmierzy - nasunęła mi się uwaga. Ilość zdjęć spapranych w
    stosunku do cyfry (kompozycja, artystydcznie itd - nie technicznie) jest
    drobnym procentem. Prawie wszystkie fotki z dalmierza są "jadalne" w
    przeciwieństwie do "cyfry". Zaznaczam - nie znam serii "M", robię G1.
    Oczywiście zarobkowo wykorzystuję tylko cyfrę. Może dlatego, że dalmierz
    wymaga myślenia, powoduje mały odsetek odrzutów, nie ma mechanicznego
    trzaskania (używam SFX-a lub deltę 100) Też to jest ciekawe. Pozdrawiam R.

  • 64. Data: 2009-09-12 07:31:08
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    aadax pisze:
> [...]
    > wymaga myślenia, powoduje mały odsetek odrzutów, nie ma mechanicznego
    > trzaskania (używam SFX-a lub deltę 100) Też to jest ciekawe. Pozdrawiam R.

    Rozumiem, że masz jakieś badania statystyczne przeprowadzone. Może
    podasz metodologię?

    wer

    P.S. Dziwi mnie, że nie ma LiveView. Leica powiela największą wadę
    dalmierzy. Co by nie kombinować przy zdjęciach z bliska będzie paralaksa.

  • 65. Data: 2009-09-12 07:55:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Sep., 09:04, "aadax" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wymaga myślenia, powoduje mały odsetek odrzutów, nie ma mechanicznego
    > trzaskania (używam SFX-a lub deltę 100) Też to jest ciekawe. Pozdrawiam R.

    jest dokladnie jak piszesz

    i ta sama radosc wynikajaca ze ze zmuszenia do mylsenia odczulem kiedy
    podpialem obiektyw MF do cyfry.
    niestety nastwic ostrosci idealnie sie nie da , matowka bez pomocy
    optycznych takiej mozliwosci nie daje , na szczescie to tak krotka
    ogniskowa iz jakos tam calosc jest akceprtowalna.
    Ale zdálem sobie sprawe, ze z przyjemnoscia przeszedlbym na manulana
    cyfre - pierscien przyslony na obiektywie , pokretlo czasu na
    korpusie , prosty polautomat z preselkcja przyslony , do tego
    pierscien nastawy ostrosci jak w MF , 2 obroty na caly zakres
    odelglosci i jasna duza matowka z dalmierzem klinowym-coz wiecej
    potrzeba ?

  • 66. Data: 2009-09-12 07:57:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Sep., 23:12, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > pozłacany, za trzecie srebrny a za czwarte brązowy. Chodziło o to, aby żadna
    > z drużyn które doszły do półfinału nie wróciła bez medalu.

    ciekawe

    a co z siatkowka , czy wtedy zdobyli zloto czy 4 lata pozniej.
    mistrzwie ostatneigo seta? chyba pozniej.

  • 67. Data: 2009-09-12 08:02:01
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    > Rozumiem, że masz jakieś badania statystyczne przeprowadzone. Może podasz
    > metodologię?
    >
    > wer

    odrzut po zaskanowaniu i odrzut po przegraniu RAW-ów do komputera. (G1 nie
    ma ramek w wizjerze)

  • 68. Data: 2009-09-12 08:11:16
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    aadax pisze:

    > odrzut po zaskanowaniu i odrzut po przegraniu RAW-ów do komputera. (G1 nie
    > ma ramek w wizjerze)

    To nie jest metodologia. Na razie to są twoje subiektywne wrażenia.

    wer

  • 69. Data: 2009-09-12 09:16:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-09-12 09:55:52 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > do tego
    > pierscien nastawy ostrosci jak w MF , 2 obroty na caly zakres
    > odelglosci

    Pokaż, pokaż choć jeden taki obiektyw - plizzzzzz.
    (normalny - nie specjalny).
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2009-09-12 10:37:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Sep., 11:16, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Pokaż, pokaż choć jeden taki obiektyw - plizzzzzz.
    > (normalny - nie specjalny).

    normalnych nie ma , ale taki chcialbym miec.

    na oglol w MF normalnych to ok 1/2 do 3/4 obrotu - niech by bylo te
    3/4 do 1-go obrotu.

    we wspolczesnych tanich kitach af to nie wiem czy jest to 1/4 obrotu ,
    moze nawet mniej - jak tu ustawiac precyzyjnie ?