  • 111. Data: 2009-09-14 12:56:16
    Temat: Re: Test M9
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Paweł W. napisał(a):
    [...]
    > - Rozdzielczość 2.5-calowego ekranu LCD wynosi 230.000
    > pikseli[...]Jakość wyświetlacza jest jednak bardzo kiepska.

    http://kenrockwell.com/leica/m9.htm

    "[LCD]It is not sapphire as was the old M8.2, which leaves the door open
    for an improved M9. Leica chose not to offer the sapphire glass to allow
    the M9 to have its *very attractive price* without compromising image
    quality or operation."
    "Most lesser cameras have bigger screens with more pixels, but *so
    what*: with the LEICA, the LCD is used for setting the camera.
    When you shoot the LEICA, you know your photos are perfect. The Leica
    man never wastes his shooting time looking back at what he just shot;
    his eyes are always looking for his next great photo. The Leica man is
    part of the action, not a huddled drone off in the corner.
    The Leica man doesn't care to view his images on-camera.

    [Brak live-view]
    "Thank goodness, the M9 has no mode to put moving images up on the rear
    LCD as you shoot. This would be inconceivably stupid for the LEICA
    photographer, even if popular with lesser men. The LEICA photographer's
    attention never leaves his subject, and certainly would never be fixed
    on an LCD while out shooting."

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 112. Data: 2009-09-14 13:03:00
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 14 Wrz, 14:45, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    Podsumowanie.html

> [...]
    > który pokazuje to, co zostanie zarejestrowane na matrycy nie jest
    > mniejszy niż w Olympusach E4xx ??? - czy jest zoom w wizjerze, czy
    > wizjer jest stałoogniskowy i ma tylko narysowane ramki?]
    >
    > To bardzo ładny aparat, ale lepsze "dalmierzowce" już się pojawiły -
    > Panasonic G1, GH1, GF1, Olympus Pen. Nie są to w PEŁNI dalmierzowce, bo
    > brakuje im znanego z dalmierzy sposobu ostrzenia, ale reszta pasuje.
    >
    > A pastwię się nad tą Leicą, bo mam wrażenie, że to robienie ludziom wody
    > z mózgu. Pewnie z 80% ceny tego aparatu to ta kropeczka na aparacie.

    A nie przszło co do głowy to, ze Leica nie zrobiła M9 po to aby
    konkurować z D3x, D700, 5DII czy jakiś innym 1D coś tam ....

    Leica zrobiła M9 aby użytkownicy M1 do M7 mogli również przykręcić
    swoje szkiełka do cyfrowego korpusu i nie uczyć się na nowo obługi
    sprzętu. Prawdopodobnie użytkownicy ci leją cienką stróżką na to, że
    LCD ma 220kpiksli bo i tak nie będą podglądać każdej fottki po
    pstryknięciu.

    M9 jest przedewszystkim dedykowane dla posiadaczy analodowych eMek.
    Jak zaczniesz porównywać M9 do innych eMek to wszystko stanie się
    bardziej zrozumiałe, włącznie z ceną (która i tak jest niższa od ceny
    D3x czy 1Ds).

  • 113. Data: 2009-09-14 13:14:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nieznajomy pisze:

    > A nie przszło co do głowy to, ze Leica nie zrobiła M9 po to aby
    > konkurować z D3x, D700, 5DII czy jakiś innym 1D coś tam ....

    No nie. Konkurować tu nie może, bo to aparat o innym przeznaczeniu i
    innej funkcjonalności. Ale mimo wszystko podtrzymują, co napisałem w
    pierwszym poście.

    > Leica zrobiła M9 aby użytkownicy M1 do M7 mogli również przykręcić
    > swoje szkiełka do cyfrowego korpusu i nie uczyć się na nowo obługi
    > sprzętu.

    Mam co do tego wątpliwości.

    > Prawdopodobnie użytkownicy ci leją cienką stróżką na to, że
    > LCD ma 220kpiksli bo i tak nie będą podglądać każdej fottki po
    > pstryknięciu.

    Nie odwracaj kota ogonem. To, że nie będą, nie znaczy, że przydałoby się
    wstawić ekran nie ustępujący przynajmniej lustrzankom z wyższej (bo już
    nie najwyższej półki). Już nawet aparaty niższej klasy, jak Canon 500D
    mają ekrany VGA. Więc wstawienie takiego nie byłoby utratą
    funkcjonalności, a tłumaczenie, że przecież nie będą podglądać każdej
    fotki jest odwracaniem kota ogonem. Po co w ogóle wstawiali LCD. Było
    wstawić ciekłokrystaliczny i brak opcji JPG. Przecież użytkownicy i tak
    nie będą walić seriami, tylko skupiać się na kadrze i obrabiać zdjęcia w
    domu na monitorach z najlepszymi matrycami i 4mpx rozdzielczości.

    > M9 jest przedewszystkim dedykowane dla posiadaczy analodowych eMek.

    To ja bym mimo wszystko wolał podpiąć taką eMkę do Panasonika GF1 z
    opcjonalnym elektronicznym wizjerem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 114. Data: 2009-09-14 13:17:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Tylko niektore za kazdym razem, a inne raz na jakis czas.

    daj spokój jak sie robi na negatywie B&W to te czasy takiego znaczenia nie
    mają bo i tak sie często robi na tabelkę naświetleń :)

  • 115. Data: 2009-09-14 13:18:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Sep., 14:53, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pełnoklatowych powoduje, że generowany na najwyższych czułościach szum
    > jest siłą rzeczy bardziej uwydatniany."
    >
    > Do tej pory wydawało mi się, że programowe wyostrzanie powoduje
    > uwydatnianie szumu. Tutaj większą ostrość zawdzięczamy brakowi filtra
    > AA. Ale czy tu, czy tam, szum powstaje pod filtrem AA, nie nad.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    masz racje ale to jest tak:
    co to jest nieostrosc czy tez rozmycie ?- to padanie na pixel swiatla
    " z okolicy "
    jesli na danym pixelku masz jakis szum i sygnal uzyteczny i pojawi sie
    dodatkowo sygnal " z okolicy" to tym samym odstep sumaryczny obu
    sygnalow od sygnalu szumu rosnie , czyli udzial szumu w calkowitym
    sygnale jest mniejzsy a wiec szum staje sie mniej widoczny,
    Ale zeby tak bylo to sygnal " z okolicy" sam musialby byc obarczony
    mniejszym szumem , co jest mozliwym jako, ze szumy maja rozklad
    przypadkowy.

  • 116. Data: 2009-09-14 13:22:49
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > daj spokój jak sie robi na negatywie B&W to te czasy takiego znaczenia
    > nie mają bo i tak sie często robi na tabelkę naświetleń :)

    Maja.
    Ta migawka dawala rozny czas na poczatku klatki,
    rozny na koncu a na srodku jeszcze inny.

    Na to Ci nawet negatyw b&w nie pomoze ;)

  • 117. Data: 2009-09-14 13:24:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Nieznajomy wrote:

    jakbyś eie tak nauczył ciąć cycaty...

> [...]

    man never wastes his shooting time looking back at what he just shot;
    his eyes are always looking for his next great photo."

    ;-)

  • 118. Data: 2009-09-14 13:27:53
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

> [...]
    > Ale zeby tak bylo to sygnal " z okolicy" sam musialby byc obarczony
    > mniejszym szumem , co jest mozliwym jako, ze szumy maja rozklad

    Ja pierdziu!
    Widzę, że forma powraca, czego słuchałeś?
    :-)

    --
    Mirek

  • 119. Data: 2009-09-14 13:28:22
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 14 Wrz, 15:14, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    A ty to tak sobie myślisz, że inżynierowie z Leici to tak sobie
    wymyslili, zaprojektowali i wykonali M9 bez jakichkolwiek konsultacji
    z przyszłymi potencjalnymi użytkownikami ?

    PS
    Ja z miłą chęcią kupiłbym sobie Zenita z jego ułomnym wizjerem,
    pomiarem / wskaźnikiem ekspozycji, brakiem jakichkolwiek LCD, byle by
    tylko posiadał matrycę FF i kosztował relatywnie tyle samo co stary
    Zenit (jedna miesięczna pensja).

  • 120. Data: 2009-09-14 13:31:43
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    >
    > A pastwię się nad tą Leicą, bo mam wrażenie, że to robienie ludziom wody
    > z mózgu. Pewnie z 80% ceny tego aparatu to ta kropeczka na aparacie.

    uważaj co piszesz to legendarny system dla wybrańców ;). A serio to jest
    to bardzo dobra wypowiedź z dużą dawką argumentów przemawiających do
    rozsądku. Mam wręcz identyczne odczucia.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.