  • 101. Data: 2009-09-13 14:42:01
    Temat: Re: Test M9
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 13 Wrz, 16:20, Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    wrote:
    > dominik pisze:
    Tyle, że oczywiście jakość
    > > byłaby deko inna.
    >
    > Jabcok lepiej wykonany? Od kiedy?
    >
    > Andrzej Libiszewski;

    Z tego co pamietam zprzed 50-ciu lat jabcok byl zawsze lepszy w smaku,
    od drogich win,
    na czele z kalifornijskimi, ktore przypominaja kwasnice.Nigdy jednak
    "lepiej wykonany"
    StaM

  • 102. Data: 2009-09-13 14:59:11
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-09-13 06:37:57 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Poszli całkowicie w stronę Apple. Appleizacja aparatu.

    Polemizowałbym, ale to total OT.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 103. Data: 2009-09-13 15:28:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > Jabcok lepiej wykonany? Od kiedy?

    Od niemalże zawsze był lepiej wykonany niż tego samego segmentu komputerki
    wielkich firm. Ostatnio dell i teraz lenovo zupełnie zeszły na psy jeśli
    chodzi o jakość i to twierdzenie jest tym bardziej aktualne. Niestety :(

    d.

  • 104. Data: 2009-09-13 15:58:59
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 13 Wrz, 17:28, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]
    > wielkich firm. Ostatnio dell i teraz lenovo zupełnie zeszły na psy jeśli
    > chodzi o jakość i to twierdzenie jest tym bardziej aktualne. Niestety :(

    ...zwlaszcza Dell, kiedyc czolowka, a dzisiaj jakosc "masowki"
    StaM

  • 105. Data: 2009-09-13 16:20:31
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    StaM wrote:
    > ...zwlaszcza Dell, kiedyc czolowka, a dzisiaj jakosc "masowki"

    No niestety :( dell to dzisiaj dno, a i czasem słuchać u nich pukanie od
    jego spodu. Od kiedy rynek zalało badziewie "made in poland" to po prostu
    trzeba tego unikać jak ognia. Lenovo też niestety raz po raz idzie w
    plasticzaność.
    No nic, to nie temat na tę grupę, więc EOT.

    d.

  • 106. Data: 2009-09-13 16:30:30
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > komputerki wielkich firm. Ostatnio dell i teraz lenovo zupełnie zeszły
    > na psy jeśli chodzi o jakość i to twierdzenie jest tym bardziej

    Apple to już prawie wyłącznie legenda...

  • 107. Data: 2009-09-14 08:37:04
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > przeprasam za wyrazy, ale bzdurzysz.
    > 90% dalmierzy robiło to samo.

    Tylko niektore za kazdym razem, a inne raz na jakis czas.

    > zresztą nawet ta nei super cicha migawka zorki jest praktycznie
    > niesłyszalna na ulicy.

    Jeszcze tego brakuje, zeby bylo slychac jak blednie odmierza czasy :)

  • 108. Data: 2009-09-14 09:29:09
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 08:57:34 -0700 (PDT), StaM napisał(a):

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51064ef74cefbe42
    .html

    O-cie-pierunie! Jak już je znosisz, to nie zapomnij wystawić na ebay ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 109. Data: 2009-09-14 12:45:26
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > http://www.optyczne.pl/110.9-Test_aparatu-Leica_M9_P
    odsumowanie.html

    > Patrzcie na kolory.

    Czy różnice w jakości obrazu tłumaczą różnicę w cenie w stosunku do np.
    Nikona D3x? Bo nie wierzę, że nie da się zrobić porównywalnej jakości
    dalmierza cyfrowego z matrycą FF w porównywalnej do D3x cenie. A
    Panasonic udowodnił, że w takim (pseudo)dalmierzu AF może działać bardzo
    szybko, a ta Leica w ogóle nie ma AFa.

    I kilka wad aparatu, których mogło by nie być, a przy tej cenie ich
    nieobecność to jak naciąganie klientów na przepłacanie za iPhone, który
    nawet nie jest w stanie przesyłać danych po BT :P

    - Leica M9 nie ma automatycznego systemu usuwania kurzu z matrycy.

    - Minimalny czas synchronizacji wynosi 1/180 s (za to Pentaksowi się
    nieustannie obrywa nawet na forum Pentaksa)

    - O pomiarze światła w trybie manualnym informują nas trzy diody w
    celowniku: dwie trójkątne (strzałki) określające prześwietlenie i
    niedoświetlenie i okrągła dioda pośrodku.[ cholernie archaiczne, skoro
    już zdecydowali się wstawić cyfrową matrycę, to mogli jakąś belkę z
    informacjami o ekspozycji u dołu wizjera wstawić]

    - Przy równo oświetlonej scenerii, ekspozycja dobierana jest prawidłowo.
    [a w jakim aparacie w takich warunkach ekspozycja nie jest dobierana
    prawidłowo]

    - Należy mieć jednak w pamięci, że światło mierzone jest w jeden sposób
    - jest nim odpowiednik trybu centralnie-ważonego w lustrzankach.
    [rozumiem, że to cecha dalmierzy i wada w stosunku do lustrzanek?]

    - Trochę może też irytować mały bufor aparatu. [trochę to może irytować
    w aparacie za 1500zł. W aparacie, gdzie tak na prawdę konstruktorzy nie
    muszą się liczyć z kosztami podzespołów jest to karygodne. Ciekawe jakby
    skomentowano taki bufor w Canonie 5D, albo Nikonie D700]

    - Prędkość rejestracji jest jednak bardzo mała i wynosi 2 kl/s [
    rozumiem, że priorytetem tego aparatu nie jest szybkostrzelność, więc te
    2 kl/s jest OK, ale jak stare porzekadło mówi - lepiej mieć więcej niż
    mniej]

    - Rozdzielczość 2.5-calowego ekranu LCD wynosi 230.000
    pikseli[...]Jakość wyświetlacza jest jednak bardzo kiepska. [przy tej
    cenie to kpina z nabywców aparatu i eksploatowanie marki w celu
    uzyskania dużego, ale krótkotrwałego dochodu. Zresztą przy sprzedaży
    takich gadżetów tylko dochód jednostkowy jest wysoki, bo całościowy i
    tak pewnie mniejszy niż ze sprzedaży któregokolwiek popularnego modelu
    kompaktu]

    - brak LV. [A czemuż to? Tak bardzo by się tu przydał, chociaż może
    puryści będą kręcić nosem, ale jakiej wielkości jest obraz w kadrze po
    zastosowaniu obiektywu np. 135mm? Czy przypadkiem obszar w celowniku,
    który pokazuje to, co zostanie zarejestrowane na matrycy nie jest
    mniejszy niż w Olympusach E4xx ??? - czy jest zoom w wizjerze, czy
    wizjer jest stałoogniskowy i ma tylko narysowane ramki?]

    To bardzo ładny aparat, ale lepsze "dalmierzowce" już się pojawiły -
    Panasonic G1, GH1, GF1, Olympus Pen. Nie są to w PEŁNI dalmierzowce, bo
    brakuje im znanego z dalmierzy sposobu ostrzenia, ale reszta pasuje.

    A pastwię się nad tą Leicą, bo mam wrażenie, że to robienie ludziom wody
    z mózgu. Pewnie z 80% ceny tego aparatu to ta kropeczka na aparacie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 110. Data: 2009-09-14 12:53:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    I czy ktoś może wyjaśnić mi poniższe zdanie z testu szumów:
    "Większa ostrość zdjęć z M9 w stosunku do prezentowanych tu lustrzanek
    pełnoklatowych powoduje, że generowany na najwyższych czułościach szum
    jest siłą rzeczy bardziej uwydatniany."

    Do tej pory wydawało mi się, że programowe wyostrzanie powoduje
    uwydatnianie szumu. Tutaj większą ostrość zawdzięczamy brakowi filtra
    AA. Ale czy tu, czy tam, szum powstaje pod filtrem AA, nie nad.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.