eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 230

  • 151. Data: 2016-04-04 23:41:58
    Temat: Re: Tesla
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I o to chodzi. Elektryki ze wzgledu na niemozliwosc szybkiego uzupelniania energii
    beda segmentem samochodow miejskich. Do jazdy na odleglosci wieksze niz osiagaja
    elektryki maja byc samochody z innym napedem. W tej chwili tym innym napedem jest
    silnik spalinowy. Elektryki sa potrzebne przede wszyskim w duzych aglomeracjach. Nie
    da sie bez konca robic coraz ostrzejszych norm czystosci spalin. Elektrownie atomowe
    produkuja prad bez zanieczyszczania atmosfery, podobnie wiatraki i elektrownie wodne.
    Brudny prad z wiatrakow idealnie nadaje sie do ladowania akumulatorow. Jest jeszcze
    kwestia infrastruktury. Przecietny mieszkaniec miasta przy istniejacej
    infrastrukturze ma w nocy do dyspozycji z 3kW. To nieduzo. Ale przy masowym
    wykorzystywaniu samochodow elektrycznych wzrosla by efektywnosc tradycyjnych
    elektrowni cieplnych. Teraz w godzinach poza szczytami marnuja paliwo na bezuzyteczne
    obracanie turbin. W tej chwili wrogami masowego wykorzystywania samochodow
    elektrycznych sa rzady i producenci samochodow spalinowych. Rzady bo nie maja pomyslu
    na podatki typu akcyza od pradu do ladowania akumulatorow. Drugi czynnik to gwaltowny
    wzrost bezrobocia w przemysle samochodowym. Koncernom samochodowym elektryk nie
    pasuje bo bylby tani. Nie bylo by w nim najdrozszych podzespolow silnika i skrzyni
    biegow.


  • 152. Data: 2016-04-05 01:12:18
    Temat: Re: Tesla
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Apr 2016 10:02:29 -0700 (PDT), rzymo <r...@g...com>
    wrote:
    > Niech będzie jedna w połowie autostrady,
    > podjedzie kilka aut, chcących się szybko naładować i nagle powstaje
    > lokalne zapotrzebowanie na moc, na poziomie jednego megawata!
    Przecież t

    Nie przesadzaj, taki charger na pewno ma własną podstację 15kV/400. Z
    15stki spokojnie można megawat pociągnąć, nawet na wsi.

    --
    Marek


  • 153. Data: 2016-04-05 01:22:51
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl...
    > Inna. Dla ogrzewania czy to prądem czy węglem, sprawność jest bardzo
    > wysoka. Dla silnika spalinowego jest niska (podobnie jak wytwarzanie
    > energii elektrycznej), więc prąd będzie wypadał korzystniej niż przy
    > ogrzewaniu, ale nie aż tak. Generalnie to liczono i tramwaj emituje więcej
    > CO2 (czyli jest mniej sprawny energetycznie) od autobusu. Tesla będzie
    > jeszcze mniej sprawna od tramwaju, bo dochodzą straty na ładowaniu i
    > wożeniu ze sobą akumulatorów.

    Ale warto też wziąć pod uwagę ważną rzecz, że tramwaj generuje ten
    CO2 i spaliny poza miastem, a nie na ulicach miasta. I to jest ważne dla
    mieszkańców tego miasta, które i tak zwykle ma gorszą jakość powietrza
    niż Tatrzański Park Narodowy :-)


  • 154. Data: 2016-04-05 01:26:13
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "hieniek" <z...@g...com> wrote in message
    news:f971cec4-772b-4a50-899a-9a9a68e5f92b@googlegrou
    ps.com...
    > moim zdaniem ludzkość musi przestawić się w końcu na energię ze źródeł
    > odnawialnych, inaczej ten świat zginie. A stworzenie dobrych pojazdów
    > elektrycznych, dobrych technologii wytwórczych, dobrych akumulatorów to
    > kroki w dobrą stronę.
    > I dlatego Tesla to krok w dobra stronę.
    > Szkoda że mnie na to nie stać :)

    Mnie też może nie być stać na Teslę...
    Ale pocieszam się, że jest jeszcze Chevy Bolt/Opel Ampere ;-)

    > No, ale z reguły nowości są drogie.
    > Dopiero naprawdę masowa produkcja i konkurencja zmienią wszystko

    Otóż to - tzw. "first adopters" płacą dużo, a potem ceny maleją.


  • 155. Data: 2016-04-05 01:29:24
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Axel" <n...@s...mu> wrote in message
    news:ndu251$p22$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:p9a4gbd0j0f4pgfftvbdqfacv34uj7a274@4ax.
    com...
    >
    >>> >> Jak masz mało urlopu i Ci się spieszy to do Madrytu lecisz samolotem
    >>> >> po pracy i w ten sam wieczór jestes gdzie chcesz być.
    >>> >
    >>> > Widzę primaaprilisowo gadasz głupoty :)
    >>>
    >>> Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?
    >
    >> Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.
    >
    > Nie wiem, jak Ty, ale ja dolecę (17.10 wylot, 23 na miejscu).
    > Tak, zdążę na lotnisko po pracy.

    Skąd lecisz że tak długo Ci to zajmuje? Przesiadki jakieś masz?


  • 156. Data: 2016-04-05 01:32:20
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:vxdew0gg22r.wc0p5qic6xuv$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sun, 3 Apr 2016 14:18:44 -0500, Pszemol napisał(a):
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> Dnia Sun, 3 Apr 2016 09:33:21 -0500, Pszemol napisał(a):
    >>>>> Abs jest dobry. Tu nie ma dyskusji.
    >>>> Teraz już prawie wszyscy tak uważają.
    >>>> Ale 20-30 lat temu uważano go za fanaberię.
    >>> Nadal uwazam za fanaberie. Hamowanie nigdy nie sprawialo mi klopotu
    >>> :-)
    >> Mało jeździsz skoro jeszcze z ABS nie skorzystaleś...
    >
    > A moze wystarczajaco duzo jezdzilem bez, zeby mi teraz byl potrzebny?
    > :-)
    >
    > Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna
    > i zepsuc sie moze :-)

    Daje sterowność auta w czasie hamowania na śliskiej nawierzchni.
    Nie, nie skraca drogi hamowania, wręcz ją wydłuża, ale daje
    samochodem w miarę kierować w lewo-prawo aby uniknąć kraksy.


  • 157. Data: 2016-04-05 01:40:47
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:5702857f$0$646$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ndtvo8$r2v$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze:
    >>>> Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
    >>>> Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z
    >>>> najmocniejszym dostępnym pakietem aku).
    >>
    >>> Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej
    >>> jazdy.
    >
    >>Jakiej?
    >>Tu nie Hameryka, tutaj nikt 130 nie uznaje za "bardzo szybko".
    >>Na autostradzie, to się nawet nie łapie do "przeciętnie".
    >
    > Na "przecietnie" to sie jak najbardziej lapie, przynajmniej
    > na A4 i S8.
    > Nie wiem co mysla wyprzedzani - nic, "ale zap*" czy "wariat" :-)

    Ludzie powinni częściej oglądać te kompilacje z kamer w autach
    ruskich na youtube - tam też mają dużo takich kowbojów szos...

    Parę weekendów temu jechałem właśnie samemu autem
    do Wausau, Wisconsin na narty... 4 i 1/2 godziny jazdy...
    Praktycznie całość autostradą międzystanową. 70-80mph.
    Ciężko taką trasę zrobić jednym ciurkiem samemu - no chyba
    że z przymusu jakiegoś czasowego/finansowego. Ale jak ktoś
    na urlop jedzie to gdzie się k&**wa spieszyć??? Na cmentarz?

    >>> Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na
    >>> przerwę?
    >>W sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h)
    >>mam sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu?
    >>W imię czego przepraszam?
    >
    > O to to to. Z tym, ze ponoc przerwa tylko godzine.
    > Ale w imie czego mam godzine wczesniej wstac
    > i godzine pozniej wrocic ?

    Godzinę zajmuje zatankowanie całego banku aku w Tesli Model S.
    Czyli od zera do pełna. O ile Twoja trasa nie wymaga dwu pełnych
    zasięgów to wystarczy że podładujesz baterię 10-15 minut do tych
    30-40% i jedziesz dalej, do następnego przystanku, i następnego
    relaksu z rozprostowaniem nóg. Bez pośpiechu, bez popyrtania...
    Przecież nie jedziesz na jakieś kuźwa taksówce na akord tylko na urlop :-)

    > A ile tych fast ladowarek bedzie i ile przyjdzie poczekac w kolejce ?

    Myślę że z czasem ich będzie coraz więcej...
    Oby powstał jakiś standard wtyczek aby nie było jaj jak
    z ładowarkami Samsunga nie pasującym od tych Motoroli.

    > Tam powinien jednak byc silnik spalinowy na pokladzie ...

    E tam... są auta z silnikiem, są tez takie bez - nie zadowolisz
    wszystkich i dlatego masz wybór różnych aut w różnych wersjach.
    Akwizytor kupi sobie civica benzynowego czy diesla a Ty Teslę :-)


  • 158. Data: 2016-04-05 01:42:13
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Slavekk" <s...@g...pl> wrote in message
    news:5702ba2f$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2016-04-04 o 17:17, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:ndtvo8$r2v$...@n...news.atman.pl...
    >> W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze:
    >>>>> Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
    >>>>> Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z
    >>>>> najmocniejszym dostępnym pakietem aku).
    >>>
    >>>> Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej
    >>>> jazdy.
    >>
    >>> Jakiej?
    >>> Tu nie Hameryka, tutaj nikt 130 nie uznaje za "bardzo szybko".
    >>> Na autostradzie, to się nawet nie łapie do "przeciętnie".
    >>
    >> Na "przecietnie" to sie jak najbardziej lapie, przynajmniej na A4 i S8.
    >> Nie wiem co mysla wyprzedzani - nic, "ale zap*" czy "wariat" :-)
    >
    > Nie zapominajmy o różnicy miedzy prędkością maksymalną a średnią
    > Jeśli zap...amy po A2 do Wawy to i tak osiągniecie ŚREDNIEJ 120kmh jest
    > sukcesem.
    > A przy takiej średniej zasięg przekracza odległość Poznań - Wawa

    Wiesz - jak ktoś bardzo nie chce tego auta to znajdzie pretekst aby go nie
    lubić :-)

    >>>> Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h
    >>>> na
    >>>> przerwę?
    >>> W sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam
    >>> sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu?
    >>> W imię czego przepraszam?
    >>
    >> O to to to. Z tym, ze ponoc przerwa tylko godzine.
    >> Ale w imie czego mam godzine wczesniej wstac i godzine pozniej wrocic ?
    >
    > Po 1. Nie 3 godziny przerwy tylko przerwa po 3 godzinach jazdy - czytanie
    > ze zrozumieniem się kłania.
    > Po 2. Przerwa nie 3h tylko 20-25 minut, czyli tyle ile potrzeba na wypicie
    > kawy.

    I myślę że jak więcej takich przerw zrobisz na trasie to będzie
    wszystkim bezpieczniej włącznie z Tobą...


  • 159. Data: 2016-04-05 06:35:09
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.04.2016 01:22, Pszemol wrote:
    > "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl...
    >> Inna. Dla ogrzewania czy to prądem czy węglem, sprawność jest bardzo
    >> wysoka. Dla silnika spalinowego jest niska (podobnie jak wytwarzanie
    >> energii elektrycznej), więc prąd będzie wypadał korzystniej niż przy
    >> ogrzewaniu, ale nie aż tak. Generalnie to liczono i tramwaj emituje
    >> więcej CO2 (czyli jest mniej sprawny energetycznie) od autobusu. Tesla
    >> będzie jeszcze mniej sprawna od tramwaju, bo dochodzą straty na
    >> ładowaniu i wożeniu ze sobą akumulatorów.
    >
    > Ale warto też wziąć pod uwagę ważną rzecz, że tramwaj generuje ten
    > CO2

    Gdzie emituje CO2 nie ma znaczenia.

    >i spaliny poza miastem, a nie na ulicach miasta. I to jest ważne dla
    > mieszkańców tego miasta, które i tak zwykle ma gorszą jakość powietrza
    > niż Tatrzański Park Narodowy :-)

    Prawda, ale jednak sprawność ma gforszą.


    Shrek.


  • 160. Data: 2016-04-05 06:36:54
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.04.2016 01:32, Pszemol wrote:

    >> Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna
    >> i zepsuc sie moze :-)
    >
    > Daje sterowność auta w czasie hamowania na śliskiej nawierzchni.
    > Nie, nie skraca drogi hamowania, wręcz ją wydłuża, ale daje
    > samochodem w miarę kierować w lewo-prawo aby uniknąć kraksy.

    Nie prawda - na _ogół_ skraca.

    Shrek

strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ] . 17 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: