-
151. Data: 2016-04-04 23:41:58
Temat: Re: Tesla
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
I o to chodzi. Elektryki ze wzgledu na niemozliwosc szybkiego uzupelniania energii
beda segmentem samochodow miejskich. Do jazdy na odleglosci wieksze niz osiagaja
elektryki maja byc samochody z innym napedem. W tej chwili tym innym napedem jest
silnik spalinowy. Elektryki sa potrzebne przede wszyskim w duzych aglomeracjach. Nie
da sie bez konca robic coraz ostrzejszych norm czystosci spalin. Elektrownie atomowe
produkuja prad bez zanieczyszczania atmosfery, podobnie wiatraki i elektrownie wodne.
Brudny prad z wiatrakow idealnie nadaje sie do ladowania akumulatorow. Jest jeszcze
kwestia infrastruktury. Przecietny mieszkaniec miasta przy istniejacej
infrastrukturze ma w nocy do dyspozycji z 3kW. To nieduzo. Ale przy masowym
wykorzystywaniu samochodow elektrycznych wzrosla by efektywnosc tradycyjnych
elektrowni cieplnych. Teraz w godzinach poza szczytami marnuja paliwo na bezuzyteczne
obracanie turbin. W tej chwili wrogami masowego wykorzystywania samochodow
elektrycznych sa rzady i producenci samochodow spalinowych. Rzady bo nie maja pomyslu
na podatki typu akcyza od pradu do ladowania akumulatorow. Drugi czynnik to gwaltowny
wzrost bezrobocia w przemysle samochodowym. Koncernom samochodowym elektryk nie
pasuje bo bylby tani. Nie bylo by w nim najdrozszych podzespolow silnika i skrzyni
biegow.
-
152. Data: 2016-04-05 01:12:18
Temat: Re: Tesla
Od: Marek <f...@f...com>
On Mon, 4 Apr 2016 10:02:29 -0700 (PDT), rzymo <r...@g...com>
wrote:
> Niech będzie jedna w połowie autostrady,
> podjedzie kilka aut, chcących się szybko naładować i nagle powstaje
> lokalne zapotrzebowanie na moc, na poziomie jednego megawata!
Przecież t
Nie przesadzaj, taki charger na pewno ma własną podstację 15kV/400. Z
15stki spokojnie można megawat pociągnąć, nawet na wsi.
--
Marek
-
153. Data: 2016-04-05 01:22:51
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl...
> Inna. Dla ogrzewania czy to prądem czy węglem, sprawność jest bardzo
> wysoka. Dla silnika spalinowego jest niska (podobnie jak wytwarzanie
> energii elektrycznej), więc prąd będzie wypadał korzystniej niż przy
> ogrzewaniu, ale nie aż tak. Generalnie to liczono i tramwaj emituje więcej
> CO2 (czyli jest mniej sprawny energetycznie) od autobusu. Tesla będzie
> jeszcze mniej sprawna od tramwaju, bo dochodzą straty na ładowaniu i
> wożeniu ze sobą akumulatorów.
Ale warto też wziąć pod uwagę ważną rzecz, że tramwaj generuje ten
CO2 i spaliny poza miastem, a nie na ulicach miasta. I to jest ważne dla
mieszkańców tego miasta, które i tak zwykle ma gorszą jakość powietrza
niż Tatrzański Park Narodowy :-)
-
154. Data: 2016-04-05 01:26:13
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"hieniek" <z...@g...com> wrote in message
news:f971cec4-772b-4a50-899a-9a9a68e5f92b@googlegrou
ps.com...
> moim zdaniem ludzkość musi przestawić się w końcu na energię ze źródeł
> odnawialnych, inaczej ten świat zginie. A stworzenie dobrych pojazdów
> elektrycznych, dobrych technologii wytwórczych, dobrych akumulatorów to
> kroki w dobrą stronę.
> I dlatego Tesla to krok w dobra stronę.
> Szkoda że mnie na to nie stać :)
Mnie też może nie być stać na Teslę...
Ale pocieszam się, że jest jeszcze Chevy Bolt/Opel Ampere ;-)
> No, ale z reguły nowości są drogie.
> Dopiero naprawdę masowa produkcja i konkurencja zmienią wszystko
Otóż to - tzw. "first adopters" płacą dużo, a potem ceny maleją.
-
155. Data: 2016-04-05 01:29:24
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Axel" <n...@s...mu> wrote in message
news:ndu251$p22$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:p9a4gbd0j0f4pgfftvbdqfacv34uj7a274@4ax.
com...
>
>>> >> Jak masz mało urlopu i Ci się spieszy to do Madrytu lecisz samolotem
>>> >> po pracy i w ten sam wieczór jestes gdzie chcesz być.
>>> >
>>> > Widzę primaaprilisowo gadasz głupoty :)
>>>
>>> Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?
>
>> Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.
>
> Nie wiem, jak Ty, ale ja dolecę (17.10 wylot, 23 na miejscu).
> Tak, zdążę na lotnisko po pracy.
Skąd lecisz że tak długo Ci to zajmuje? Przesiadki jakieś masz?
-
156. Data: 2016-04-05 01:32:20
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:vxdew0gg22r.wc0p5qic6xuv$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 3 Apr 2016 14:18:44 -0500, Pszemol napisał(a):
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> Dnia Sun, 3 Apr 2016 09:33:21 -0500, Pszemol napisał(a):
>>>>> Abs jest dobry. Tu nie ma dyskusji.
>>>> Teraz już prawie wszyscy tak uważają.
>>>> Ale 20-30 lat temu uważano go za fanaberię.
>>> Nadal uwazam za fanaberie. Hamowanie nigdy nie sprawialo mi klopotu
>>> :-)
>> Mało jeździsz skoro jeszcze z ABS nie skorzystaleś...
>
> A moze wystarczajaco duzo jezdzilem bez, zeby mi teraz byl potrzebny?
> :-)
>
> Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna
> i zepsuc sie moze :-)
Daje sterowność auta w czasie hamowania na śliskiej nawierzchni.
Nie, nie skraca drogi hamowania, wręcz ją wydłuża, ale daje
samochodem w miarę kierować w lewo-prawo aby uniknąć kraksy.
-
157. Data: 2016-04-05 01:40:47
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:5702857f$0$646$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ndtvo8$r2v$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze:
>>>> Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
>>>> Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z
>>>> najmocniejszym dostępnym pakietem aku).
>>
>>> Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej
>>> jazdy.
>
>>Jakiej?
>>Tu nie Hameryka, tutaj nikt 130 nie uznaje za "bardzo szybko".
>>Na autostradzie, to się nawet nie łapie do "przeciętnie".
>
> Na "przecietnie" to sie jak najbardziej lapie, przynajmniej
> na A4 i S8.
> Nie wiem co mysla wyprzedzani - nic, "ale zap*" czy "wariat" :-)
Ludzie powinni częściej oglądać te kompilacje z kamer w autach
ruskich na youtube - tam też mają dużo takich kowbojów szos...
Parę weekendów temu jechałem właśnie samemu autem
do Wausau, Wisconsin na narty... 4 i 1/2 godziny jazdy...
Praktycznie całość autostradą międzystanową. 70-80mph.
Ciężko taką trasę zrobić jednym ciurkiem samemu - no chyba
że z przymusu jakiegoś czasowego/finansowego. Ale jak ktoś
na urlop jedzie to gdzie się k&**wa spieszyć??? Na cmentarz?
>>> Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na
>>> przerwę?
>>W sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h)
>>mam sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu?
>>W imię czego przepraszam?
>
> O to to to. Z tym, ze ponoc przerwa tylko godzine.
> Ale w imie czego mam godzine wczesniej wstac
> i godzine pozniej wrocic ?
Godzinę zajmuje zatankowanie całego banku aku w Tesli Model S.
Czyli od zera do pełna. O ile Twoja trasa nie wymaga dwu pełnych
zasięgów to wystarczy że podładujesz baterię 10-15 minut do tych
30-40% i jedziesz dalej, do następnego przystanku, i następnego
relaksu z rozprostowaniem nóg. Bez pośpiechu, bez popyrtania...
Przecież nie jedziesz na jakieś kuźwa taksówce na akord tylko na urlop :-)
> A ile tych fast ladowarek bedzie i ile przyjdzie poczekac w kolejce ?
Myślę że z czasem ich będzie coraz więcej...
Oby powstał jakiś standard wtyczek aby nie było jaj jak
z ładowarkami Samsunga nie pasującym od tych Motoroli.
> Tam powinien jednak byc silnik spalinowy na pokladzie ...
E tam... są auta z silnikiem, są tez takie bez - nie zadowolisz
wszystkich i dlatego masz wybór różnych aut w różnych wersjach.
Akwizytor kupi sobie civica benzynowego czy diesla a Ty Teslę :-)
-
158. Data: 2016-04-05 01:42:13
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Slavekk" <s...@g...pl> wrote in message
news:5702ba2f$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2016-04-04 o 17:17, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:ndtvo8$r2v$...@n...news.atman.pl...
>> W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze:
>>>>> Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
>>>>> Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z
>>>>> najmocniejszym dostępnym pakietem aku).
>>>
>>>> Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej
>>>> jazdy.
>>
>>> Jakiej?
>>> Tu nie Hameryka, tutaj nikt 130 nie uznaje za "bardzo szybko".
>>> Na autostradzie, to się nawet nie łapie do "przeciętnie".
>>
>> Na "przecietnie" to sie jak najbardziej lapie, przynajmniej na A4 i S8.
>> Nie wiem co mysla wyprzedzani - nic, "ale zap*" czy "wariat" :-)
>
> Nie zapominajmy o różnicy miedzy prędkością maksymalną a średnią
> Jeśli zap...amy po A2 do Wawy to i tak osiągniecie ŚREDNIEJ 120kmh jest
> sukcesem.
> A przy takiej średniej zasięg przekracza odległość Poznań - Wawa
Wiesz - jak ktoś bardzo nie chce tego auta to znajdzie pretekst aby go nie
lubić :-)
>>>> Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h
>>>> na
>>>> przerwę?
>>> W sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam
>>> sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu?
>>> W imię czego przepraszam?
>>
>> O to to to. Z tym, ze ponoc przerwa tylko godzine.
>> Ale w imie czego mam godzine wczesniej wstac i godzine pozniej wrocic ?
>
> Po 1. Nie 3 godziny przerwy tylko przerwa po 3 godzinach jazdy - czytanie
> ze zrozumieniem się kłania.
> Po 2. Przerwa nie 3h tylko 20-25 minut, czyli tyle ile potrzeba na wypicie
> kawy.
I myślę że jak więcej takich przerw zrobisz na trasie to będzie
wszystkim bezpieczniej włącznie z Tobą...
-
159. Data: 2016-04-05 06:35:09
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 05.04.2016 01:22, Pszemol wrote:
> "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl...
>> Inna. Dla ogrzewania czy to prądem czy węglem, sprawność jest bardzo
>> wysoka. Dla silnika spalinowego jest niska (podobnie jak wytwarzanie
>> energii elektrycznej), więc prąd będzie wypadał korzystniej niż przy
>> ogrzewaniu, ale nie aż tak. Generalnie to liczono i tramwaj emituje
>> więcej CO2 (czyli jest mniej sprawny energetycznie) od autobusu. Tesla
>> będzie jeszcze mniej sprawna od tramwaju, bo dochodzą straty na
>> ładowaniu i wożeniu ze sobą akumulatorów.
>
> Ale warto też wziąć pod uwagę ważną rzecz, że tramwaj generuje ten
> CO2
Gdzie emituje CO2 nie ma znaczenia.
>i spaliny poza miastem, a nie na ulicach miasta. I to jest ważne dla
> mieszkańców tego miasta, które i tak zwykle ma gorszą jakość powietrza
> niż Tatrzański Park Narodowy :-)
Prawda, ale jednak sprawność ma gforszą.
Shrek.
-
160. Data: 2016-04-05 06:36:54
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 05.04.2016 01:32, Pszemol wrote:
>> Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna
>> i zepsuc sie moze :-)
>
> Daje sterowność auta w czasie hamowania na śliskiej nawierzchni.
> Nie, nie skraca drogi hamowania, wręcz ją wydłuża, ale daje
> samochodem w miarę kierować w lewo-prawo aby uniknąć kraksy.
Nie prawda - na _ogół_ skraca.
Shrek