eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2016-03-28 22:53:55
    Temat: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Na policja.pl zawsze na początku nowego roku był publikowany raport roczny
    o stanie bezpieczeństwa na drogach:
    http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,W
    ypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    A tymczasem kończy się kwartał, a raportu za 2015 nie ma.

    Wypadków było mniej o 6%, zabitych o 9%, a rannych o 7% niż w 2014, ale
    poczytałbym te ich dokładniejsze statystyki.


  • 2. Data: 2016-03-29 13:52:02
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1qd3or58cdsay.y3gn72c42chn$.dlg@40tude.
    net...
    >Na policja.pl zawsze na początku nowego roku był publikowany raport
    >roczny
    >o stanie bezpieczeństwa na drogach:
    >http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,
    Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html
    >A tymczasem kończy się kwartał, a raportu za 2015 nie ma.

    Za wczesnie troche, uzbroj sie w cierpliwosc.

    Jest tez drugie zrodlo
    http://www.krbrd.gov.pl/pl/raporty-krajowe.html

    >Wypadków było mniej o 6%, zabitych o 9%, a rannych o 7% niż w 2014,
    >ale
    >poczytałbym te ich dokładniejsze statystyki.

    A to skad informacja ?

    Bo osobna kwestia - jak sie podsumuje raporty miesieczne i porowna z
    raportem rocznym, to liczby wychodza inne.
    Nie wiem - do miesiecznych sie mniej przykladaja, czy czasem ofiara w
    szpitalu umiera po zamknieciu miesiaca - dosc, ze doniesien "stan
    bezpieczenstwa sie poprawil" na podstawie aktualnych danych
    (miesiecznych) nie mozna brac powaznie pod uwage - chyba, ze
    porownywane z raportem miesiecznym z przed roku.

    J.




  • 3. Data: 2016-03-29 17:27:40
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>



    Powitanko,

    > A tymczasem kończy się kwartał, a raportu za 2015 nie ma.

    Ja tam bardziej ciekaw jestem statystyk za 2016, a raczej jak uzadsadnia
    mniejsza ilosc wypadkow i brak zwiazku ze zniknieciem FR;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 4. Data: 2016-03-30 11:15:28
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-03-29 17:27, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Ja tam bardziej ciekaw jestem statystyk za 2016, a raczej jak uzadsadnia
    > mniejsza ilosc wypadkow i brak zwiazku ze zniknieciem FR;-)

    Z jednej strony znikaja FR SM /ktorych miejsce ustawienia - szczegolnie
    tych przenosnych - czesto mialo raczej zwiazek z przewidywana iloscia
    przyplywu PLN, a nie poprawa bezpieczenstwa/ a z drugiej przeciez GITD
    stawia kolejne slupki, red-light'y, no i przede wszystkim uruchamia
    odcinkowy pomiar. Tez nieraz w mocno dyskusyjnych miejscach ;).




    --

    memento lorem ipsum


  • 5. Data: 2016-03-30 21:26:56
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.03.2016 o 17:27, Pawel "O'Pajak" pisze:
    >
    >
    > Powitanko,
    >
    >> A tymczasem kończy się kwartał, a raportu za 2015 nie ma.
    >
    > Ja tam bardziej ciekaw jestem statystyk za 2016, a raczej jak uzadsadnia
    > mniejsza ilosc wypadkow i brak zwiazku ze zniknieciem FR;-)

    fotoradary nie mają wpływu na bezpieczeństwo. Ale niestety tylko dlatego
    że stały w bezsensownych miejscach. I jeśli się nie mylę, znaczy jeśli
    brak zmian potwierdzi moją tezę, to osoby które wymyśliły lokalizacje,
    powinny iść do więzienia. za korzyści finansowe i za to, że urządzenia
    postawione w dobrych lokalizacjach, naprawdę mogły uratować parę istnień
    ToMasz


  • 6. Data: 2016-03-30 21:33:57
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-03-30 o 21:26, ToMasz pisze:

    > fotoradary nie mają wpływu na bezpieczeństwo. Ale niestety tylko dlatego
    > że stały w bezsensownych miejscach. I jeśli się nie mylę, znaczy jeśli
    > brak zmian potwierdzi moją tezę, to osoby które wymyśliły lokalizacje,
    > powinny iść do więzienia. za korzyści finansowe i za to, że urządzenia
    > postawione w dobrych lokalizacjach, naprawdę mogły uratować parę istnień
    > ToMasz

    Jak mawia klasyk: mądrego to i przyjemnie posłuchać.
    Tylko kto dziś mądrych słucha?
    Jacek


  • 7. Data: 2016-03-30 21:55:37
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.03.2016 21:26, ToMasz wrote:

    >>> A tymczasem kończy się kwartał, a raportu za 2015 nie ma.
    >>
    >> Ja tam bardziej ciekaw jestem statystyk za 2016, a raczej jak uzadsadnia
    >> mniejsza ilosc wypadkow i brak zwiazku ze zniknieciem FR;-)
    >
    > fotoradary nie mają wpływu na bezpieczeństwo. Ale niestety tylko dlatego
    > że stały w bezsensownych miejscach.

    Nie do końca prawda. Np w Warszawie oprócz słynnego na Wisłostradzie (i
    mniej sławnego, nigdy nie odpalonego na S8) były ustawione w rozsądnych
    miejscach. Inna sprawa, że często zmieniano też organizację ruchu, więc
    przypisywanie fotopstryczkom glorii za zmniejszenie ilości wypadków było
    na wyrost, bo musiały się tą zasługą podzielić z bezkolizyjną strzałką
    do lewoskrętu;)

    > I jeśli się nie mylę, znaczy jeśli
    > brak zmian potwierdzi moją tezę, to osoby które wymyśliły lokalizacje,
    > powinny iść do więzienia. za korzyści finansowe i za to, że urządzenia
    > postawione w dobrych lokalizacjach, naprawdę mogły uratować parę istnień

    NIe dasz rady, bo ciężko odfiltrować pozostałe czynniki. A fakt jest
    taki, że bezpieczeństwo rośnie bo mamy coraz lepsze drogi,
    bezpieczniejsze samochody i... jeździmy coraz lepiej. Ponadto nie wiem,
    jak gdzie indziej, ale w Warszawie naprawdę zaczyna się dbac o
    bezpieczeństwo pieszych - doświetlanie przejść, zmiana organizacji
    ruchu, zamówiono audyt kolejnych kilkuset przejść. Niestety trzeba było
    do tego ekoterrorysty od rowerów na stołku dyrektora ZTM;)

    Shrek


  • 8. Data: 2016-03-31 12:06:32
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>



    Powitanko,

    > fotoradary nie mają wpływu na bezpieczeństwo.

    Alez maja. Widzac FR kazdy patrzy na predkosciomierz zamiast na droge.
    Ten, co nie zna drogi, zaskoczony widokiem zoltej skarbonki, ostro
    hamuje, ten za nim tez... pozniej. Stad mniejsza wypadkowosc teraz.
    No chyba, ze mowimy o bezpieczenstwie budzetu.

    > Ale niestety tylko dlatego
    > że stały w bezsensownych miejscach.

    To nie miejsca sa bezsensowne, tylko ograniczenia predkosci w tych
    miejscach. Czesto stawiane wlasnie po to, by jak najwiecej ludzi sie
    nadzialo. Ot, chocby slynny FR na Wislostradzie.
    Jesli wszyscy, moze poza autobusami, przekraczaja predkosc dozwolona na
    jakies drodze i nic zlego sie nie dzieje, to zle sa te tysiace
    kierowcow, czy jeden idiota co postawil znak?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 9. Data: 2016-03-31 13:39:55
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-03-31 o 12:06, Pawel "O'Pajak" pisze:
    >
    >
    > Powitanko,
    >
    >> fotoradary nie mają wpływu na bezpieczeństwo.
    >
    > Alez maja. Widzac FR kazdy patrzy na predkosciomierz zamiast na droge.
    > Ten, co nie zna drogi, zaskoczony widokiem zoltej skarbonki, ostro
    > hamuje, ten za nim tez... pozniej. Stad mniejsza wypadkowosc teraz.
    > No chyba, ze mowimy o bezpieczenstwie budzetu.
    >
    >> Ale niestety tylko dlatego
    >> że stały w bezsensownych miejscach.
    >
    > To nie miejsca sa bezsensowne, tylko ograniczenia predkosci w tych
    > miejscach. Czesto stawiane wlasnie po to, by jak najwiecej ludzi sie
    > nadzialo. Ot, chocby slynny FR na Wislostradzie.
    > Jesli wszyscy, moze poza autobusami, przekraczaja predkosc dozwolona na
    > jakies drodze i nic zlego sie nie dzieje, to zle sa te tysiace
    > kierowcow, czy jeden idiota co postawil znak?
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Trochę generalizujesz. Chodzi o to, żeby uratować choć jedną osobę.
    Czyli jeśli coś się stanie, to wtedy dopiero umawiamy się, że stosujemy
    się do ograniczeń? Czy może lepiej zawczasu jednak ustawić, żeby właśnie
    do tego jednego przypadku nie doszło?
    Oczywiście, to dywagacje z pogranicza filozofowania. Są źle ustawione
    znaki, a z drugiej strony - jeszcze nie ma znaków wyświetlających
    ograniczenia automatycznie w zależności od warunków drogowych. Może
    kiedyś będzie - np. wilgotność 95% - większe ograniczenie. Niestety
    ludzie nie zdają sobie sprawy, jakie czynniki wpływają na postawione
    ograniczenia. Zwykle jest to: "jechałem szybciej i nic się nie stało". A
    może po deszczu jest tam wyjątkowo ślisko? Albo źle wykonana przechyłka
    drogi na zakręcie przy zużytych oponach spowoduje, że auto wyleci?
    Generalnie powinny być dostępne (np. W Internecie) motywy stawiania
    ograniczeń (na stronach zarządców dróg). Wtedy można by wychwycić te
    bzdurne nieco łatwiej i szybciej, niż tylko organoleptycznie. I w
    niektórych przypadkach byłoby widać, że to np. błędy konstrukcyjne lub
    złe wykonawstwa (konserwacja) przyczynia się do ich stawiania.
    Przykładem spóźnionego postawienia jest ograniczenie do 50 na węźle
    Konotopa - dopiero jak się tam zdarzył wypadek, ktoś poszedł po rozum do
    głowy. A mądrzejsi jeszcze przed otwarciem trasy sugerowali, że
    przechylenie zakrętu na zewnątrz to prosta droga do dramatów przy
    szybszej jeździe. Podobnie - postawiono ograniczenie na węźle Opacz, bo
    wejście tam w łuk powyżej 50 groziło wyrzuceniem na bariery.
    T.


  • 10. Data: 2016-03-31 14:04:00
    Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 30 Mar 2016 21:55:37 +0200
    Shrek <...@w...pl> wrote:


    > Np w Warszawie oprócz słynnego na Wisłostradzie (i
    > mniej sławnego, nigdy nie odpalonego na S8) były ustawione w rozsądnych
    > miejscach.

    A opiszesz te rozsądne miejsca?
    Może Puławska przed Auchan w stronę Piaseczna?
    Może Trasa Łazienkowska przy Saskiej?
    Może Poleczki?
    Powiedz mi bo łatwiej wymienić te, gdzie sens postawienia ociera się o rozsądek, niż
    te, w których go zabrakło.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: