  • 1. Data: 2016-03-31 18:01:45
    Temat: Tesla
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    https://www.teslamotors.com/blog/reserving-model-3
    https://www.teslamotors.com/support/model-3-reservat
    ion-deposit

    Czy obserwujecie wydarzenia w Tesli?

    Dziś odsłona nowego modelu Tesla 3 i start zapisów do kolejki oczekujących
    na samochód... :-)

    Co Wy na to?

  • 2. Data: 2016-03-31 18:06:21
    Temat: Re: Tesla
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Mar 2016 11:01:45 -0500, Pszemol

    > Czy obserwujecie wydarzenia w Tesli?

    Obserwujecie. Tylko co z tego,
    skoro jest i pewnie długo jeszcze
    będzie poza zasięgiem...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-03-31 18:08:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-31 o 18:01, Pszemol pisze:
    > Co Wy na to?

    Uważam że to przyszłość ale na razie mnie nie stać. A Ciebie? ;-)

  • 4. Data: 2016-03-31 18:20:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest tak zainteresowany ze na bank bedzie kupowal. Nie pierwszy raz truje dupe z
    Tesla.

  • 5. Data: 2016-03-31 18:24:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:

    > Uważam że to przyszłość ale na razie mnie nie stać. A Ciebie? ;-)

    Ja się planuję zapisać do kolejki, oczywiście.

    Co do stać/niestać - model 3 ma być znacznie tańszy niż model S czy
    tymbardziej model X.

    Cena o której się mówi jest porównywalna z ceną jaką trzeba wydać w USA za
    lepiej wyposażone auta segmentu Toyota Camry, Honda Accord czy VW Passat.

    Tymczasem żaden z tych samochodów nie osiąga mniej niż 4 sekundy do setki,
    nawet z najlepszymi silnikami.

  • 6. Data: 2016-03-31 18:24:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Thu, 31 Mar 2016 11:01:45 -0500, Pszemol

    > Obserwujecie. Tylko co z tego,
    > skoro jest i pewnie długo jeszcze
    > będzie poza zasięgiem...

    A widziałeś co się dzieje w Danii czy Norwegii?

    Parcie na auta elektryczne i tworzenie infrastruktury jest duże, i prędko
    może dojsc do radykalnych zmian na świecie.

  • 7. Data: 2016-03-31 19:23:12
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2016-03-31 o 18:24, Pszemol pisze:

    > A widziałeś co się dzieje w Danii czy Norwegii?

    Norwegia prawie 100% energii elektrycznej produkuje ze źródeł
    odnawialnych, Dania - ponad 40%. To są kraje o niewielkiej,
    za to bardzo zamożnej populacji i tam elektryczne auta może i mają jakiś
    ekologiczny sens, a konsumenci są przyzwyczajeni do drożyzny ;-)
    U nas przynajmniej przez najbliższą dekadę to będzie ciągle zabawa
    dla hobbystów.

    > Parcie na auta elektryczne i tworzenie infrastruktury jest duże, i prędko
    > może dojsc do radykalnych zmian na świecie.

    Ja nie kupię auta elektrycznego dopóki nie nastąpi prawdziwy przełom
    w konstrukcji akumulatorów. Teraz podjeżdżam pod dystrybutor i w 3
    minuty ładuję sobie do baku ~600 kWh w tradycyjnym paliwie. Mógłbym
    tankować prąd przez... powiedzmy kwadrans, ale chcę potem na tym
    przejechać minimum 350 km. Tesla nawet z Superchargerem niestety
    nie kwalifikuje się.

    T.

  • 8. Data: 2016-03-31 19:54:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Otoz to. Samochody elektryczne to powinien byc segment tylko do miast. Male
    popierdolki zeby do pracy zamiast komunikacja miejska jechac.

  • 9. Data: 2016-03-31 19:54:37
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > Tymczasem żaden z tych samochodów nie osiąga mniej niż 4 sekundy do setki,

    Jaki jest zasięg takiej Tesli jak ze 3-4 razy ruszysz w miej niż 4
    sekundy do setki spod świateł? Albo gdy poruszasz się prędkością
    przelotową 90-100 km/h?
    Porównywalny z Accordem czy Passatem?

  • 10. Data: 2016-03-31 20:06:59
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Otoz to. Samochody elektryczne to powinien byc segment tylko do miast.
    > Male popierdolki zeby do pracy zamiast komunikacja miejska jechac.

    Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę akumulatora na
    zatankowany....

    Tak czy inaczej jak niedaleko jezdzisz to w ogole nie musisz tankowac poza
    domem - w garazu przez noc dopelnisz aku i potem masz na tydzień cały
    spokoj.