eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 230

  • 91. Data: 2016-04-02 20:26:39
    Temat: Re: Tesla
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 17:38:58 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tesla jest niemal trzy razy bardziej szkodliwa niż stary dizel, i 15
    > razy bardziej szkodliwa niż biopaliwa;)

    To jest stwierdzenie tak ewidentnie kłamliwe że nawet nie bedę
    argumentował. Skąd to wykopałeś?
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 92. Data: 2016-04-02 20:36:52
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 11:45:40 -0500, Pszemol napisał(a):
    >> Pomijając cenę. To gdyby zasięg nie spadał poniżej 300 km spokojnie by mi
    >> wystarczył.
    >
    > Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach,
    > że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować...
    > Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi
    > przerwami na sikanie? Ludzie, przecież to zwyczajnie niebezpieczne jest.

    Jak sie czlowiek ociaga, to to sie robi jeszcze bardziej niebezpieczne
    :-)
    Poza tym co to za spanie - po godzinie na stacji, a tych stacji duzo.

    A mniej zartobliwie - nie trzeba Hiszpanii, 300km to jest malo i po
    kraju.

    >> Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-)
    >> Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy
    >> :-)
    >> Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym?
    >> Ekonomia czy fascynacja?
    > Mnie, inżyniera elektronika z wykształcenia i zawodu, pociąga
    > do EV oczywiście "elektroniczność" tego rozwiązania: głównie jego
    > prostota w porównaniu do skomplikowania silnika spalinowego
    > połączona ze skomplikowaniem skrzyni biegów (automat to około
    > 800 części!).

    Ale te czesci dzialaja.
    A ile wytrzymuje falownik ? No, widac tez juz dobre robia.

    > Dodatkowo chcę mieć auto które da mi coś więcej
    > z automatyki niż znany od długiego czasu tempomat - chcę
    > po prostu w pewnych okolicznościach zająć się czymś ciekawszym

    Ale to nie musi byc elektryczne auto.

    > i ambitniejszym intelektualnie w czasie jaki spędzam na drodze
    > niż trzymaniem auta między dwoma białymi pasami wymalowanymi
    > na asfalcie i pilnowaniem koloru światełek na skrzyżowaniach...

    No coz, w USA moze zadziala, w kraju ... ciekawe ile by dluzej jechal.
    Choc nie - ruch u nas wzrosl i wiele szybciej by nie pojechal.

    > Podoba mi się też opcja zdalnego przywołania auta z odległego
    > parkingu pod drzwi, obsługiwana już w modelu S Tesli.
    > A więc będę celował w wersję auta który będzie oferował autopilota,
    > a jak będzie to za droga opcja to przynajmniej będę chciał auto
    > do którego takiego pilota będę mógł dokupić później...

    Ile jezdzisz obecnym autem ?
    Moze nie ma sie co przejmowac, w nastepnym sobie kupisz ...

    > Nie bez znaczenia oprócz powyższego jest też brak spalin w EV,

    Przeciez one sa, tylko z innej rury.

    > brak wycieków olejów,

    olej tam chyba nadal jest w paru miejscach.

    > większa bezobsługowość i mniejsza awaryjność.

    Oby. A wspolczesne spaliniaki tez malo obslugowe.

    > Ale nawet w takim przypadku lepiej ten węgiel spalać w dużej
    > wydajnej elektrowni i kopcić gdzieś z dala od miasta niż spalać
    > benzynę w małym, nieefektywnym silniczku i zatruwać powietrze

    Sprawdzic, czy aby na pewno mniej efektywny od elektrowni.
    A potem jeszcze dodac linie transmisyjne i akumulatory ...

    Samochod elekryczny bedzie ciekawy wkrotce - jak ropa znow pojdzie w
    gore, a panele sloneczne i wiatraki w dol.

    J.


  • 93. Data: 2016-04-02 20:42:40
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 17:38:58 +0200, Shrek napisał(a):
    > On 02.04.2016 16:50, Pszemol wrote:
    >>> Jakoś ruchów w środkowoeuropejskim "świecie" nie zanotowałem. U ans nadal
    >>> promuje się hajcowanie węglem w piecach w celu ogrzania domów, a próby
    >>> ukrócenia (choćby poprzez umiejętne spalanie tego paliwa) są torpedowane.
    >>
    >> Nastała kadencja ciemnogrodu...
    >
    > Kiedy tak właśnie w UE jest. Robisz świadectwo energetyczne dla budynku
    > i wychodzi ci zapotrzebowanie na energie końcową w wysokości X kWh/m2.
    >
    > Wydawało by się, że nic prostszego niż teraz przypisać do tego klasę
    > energetyczną - od tylu do tylu "A" poniżej tylu A++, powyżej "B" itd. W
    > końcu to energia końcowa, wydawałoby się, że koniec - podstawiasz do
    > tabelki i masz.
    >
    > Ale nie - okazuje się że kilowatogodzina kilowatogodzinie nie równa.
    >
    > Liczy się "energia pierwotna" - w zależności od tego jak "szkodliwe"
    > (tak naprawdę to w przybliżeniu chodzi o sprawności i ile CO2
    > produkujesz) jest źródło energii to mnożysz przez współczynnik.
    >
    > Jak grzejesz węglem, olejem, gazem, to mnożysz to razy 1,1 OIDP,
    > Jak prądem to razy... 3,

    Ale tak to jest - zeby z pradu uzyskac tyle ciepla co z wiaderka
    wegla, to gdzies tam daleko trzeba spalic 3 wiaderka wegla.

    no dobra, niekoniecznie wegla.

    > Jak solarem (ale tym nieelektrycznym) to razy 0,
    > Jak "biomasą" czyli drewnem w kominku (albo śmieciami), to... 0,2

    Smieciami przeciez nie wlno ?

    J.


  • 94. Data: 2016-04-02 20:45:18
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 09:48:18 -0500, Pszemol napisał(a):
    > "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    >> Thu, 31 Mar 2016 11:59:11 -0700 (PDT), a...@g...com
    >>> Musi jeszcze wydawać spod maski przyjemne dźwięki :)
    >>
    >> Podejrzewam, że jesteś niestety w mniejszości. :P Większość dąży do tego,
    >> aby mieć auto jak najbardziej ciche -- i po to m.in. wydają sporo kasy na
    >> auta segmentu D+ które kabinę separują od hałasu silnika.
    >
    > Dokładnie się zgadzam. Hałasu silnika nie potrzebuję.
    > Chcę aby auto było jak najcichsze - lubię ciszę.

    A ja potrzebuje. Lubie slyszec jak silnik pracuje, a jak nie slysze,
    to zle sie czuje.
    Ale glosny byc nie musi.

    J.


  • 95. Data: 2016-04-02 20:55:07
    Temat: Re: Tesla
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-02 o 20:26, Jacek Maciejewski pisze:
    > To jest stwierdzenie tak ewidentnie kłamliwe że nawet nie bedę
    > argumentował. Skąd to wykopałeś?

    Pewnie jakby policzyć szkody dla środowiska powstałe w czasie produkcji
    tesli + szkody wytworzenia prądu... i porównać z eksploatacją starego
    diesla...

    Ale chyba już ktoś to liczył w odniesieniu do samochodów hybrydowych.

    Generalnie cała ta ekologia to jedna wielka obłuda i mamienie ciemnego
    ludu :-)

    z


  • 96. Data: 2016-04-02 20:59:02
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 09:46:20 -0500, Pszemol napisał(a):
    > "spider" <"spajder78[wytnij]"@wp.pl> wrote in message
    >> Szejkowie już o tym wiedzą i kombinują w co zainwestować swoje petrodolary
    >> by mieć w przyszłości z czego żyć.
    >
    > O, czytałeś o Arabii Saudyjskiej idącej w ślady Norwegii w dziedzinie
    > inwestycji?

    Ale przeciez to nie musza byc takie inwestycje.

    Mozna kupic norweskie obligacje, mozna amerykanskie, polskie czy
    chinskie, mozna kupic akcje, Harrodsa, udzielic kredytu, czy kupic
    dzialki budowlane w Europie ... albo hotele u siebie zbudowac.

    AS o ile pamietam stara sie u siebie przemysl rozwinac ...


    J.






  • 97. Data: 2016-04-02 21:13:49
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:dl1qbyq5fm4g.qe42f83fhaew$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sat, 2 Apr 2016 09:48:18 -0500, Pszemol napisał(a):
    >> "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    >>> Thu, 31 Mar 2016 11:59:11 -0700 (PDT), a...@g...com
    >>>> Musi jeszcze wydawać spod maski przyjemne dźwięki :)
    >>>
    >>> Podejrzewam, że jesteś niestety w mniejszości. :P Większość dąży do
    >>> tego,
    >>> aby mieć auto jak najbardziej ciche -- i po to m.in. wydają sporo kasy
    >>> na
    >>> auta segmentu D+ które kabinę separują od hałasu silnika.
    >>
    >> Dokładnie się zgadzam. Hałasu silnika nie potrzebuję.
    >> Chcę aby auto było jak najcichsze - lubię ciszę.
    >
    > A ja potrzebuje. Lubie slyszec jak silnik pracuje, a jak nie slysze,
    > to zle sie czuje.
    > Ale glosny byc nie musi.

    Może się przyzwyczaisz? :-)


  • 98. Data: 2016-04-02 21:18:33
    Temat: Re: Tesla
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak panele i wiatraki w dol to ropa nie pojdzie w gore.


  • 99. Data: 2016-04-02 22:32:25
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 14:13:49 -0500, Pszemol napisał(a):
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> Dokładnie się zgadzam. Hałasu silnika nie potrzebuję.
    >>> Chcę aby auto było jak najcichsze - lubię ciszę.
    >>
    >> A ja potrzebuje. Lubie slyszec jak silnik pracuje, a jak nie slysze,
    >> to zle sie czuje.
    >> Ale glosny byc nie musi.
    >
    > Może się przyzwyczaisz? :-)

    Pewnie tak, szczegolnie w elektryku, gdzie to informacji o pracy
    silnika nie wnosi.

    A moze choc falownik piszczy ? :-)

    J.


  • 100. Data: 2016-04-02 23:41:44
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.04.2016 19:45, Pszemol wrote:

    >> A tu nie wiem o co biega.
    >
    > W latach 90-tych, gdy zaczynały się pojawiać u nas auta z ABSem
    > to znajdowali się tacy eksperci co to uważali ABS za niepotrzebną
    > fanaberię "dla hipsterów-ajfoniarzy" bo prawdziwi mężczyźni
    > nie potrzebują ani automatycznej skrzyni ani ABSu, sami biegi
    > zmieniają i sami hamulce pompują w czasie poślizgu 300 razy na sekundę.

    Abs jest dobry. Tu nie ma dyskusji. Nawet nie mam pomysłu, żeby dało się
    go odciąć.

    >>> Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-)
    >>> A swojego auta nie kupuję dla siebie aby zadowolić kogoś innego :-)
    >>
    >> Ja też jestem tolerancyjny. Twoje auto - kupuj co chcesz. Co więcej
    >> wielokrotnie podkreslałem, że dla wiekszości lepszy będzie automat.
    >> Dla wielu lepsza będzie Tesla (kwestia zasięgu i uniwersalności). Dla
    >> mnie - no cóż Tesla będzie fajna, bo wgniata w fotel, aczkolwiek coś o
    >> pojemnosci 4,5 byłoby fajniejsze. Nie znaczy lepsze.
    >
    > Mustang na f? :-)

    Przeżyję;)

    Shrek.

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: