  • 11. Data: 2010-06-10 21:02:36
    Temat: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2010 19:11:03 +0200, BQB wrote:
    >Akurat :P Zapomniałeś, że wszelkie diody to też półprzewodniki i je też
    >szlag trafi - albo zwarcie, albo rozwarcie, a więc nie będzie działać
    >alternator i/lub zrobi zwarcie. Auto uruchomisz, jak diody przerwą
    >obwód, ale tylko kilka razy, bo nic nie będzie ładować akumulatora.

    Mozna by sie zastanowic czy nie bedzie dzialalo na zmiennym pradzie.
    To co prawda wymaga przepalnia jednej diody w altku na rozwarcie,
    dwoch na zwarcie, wywalenia akumulatora, starego auta z silniczkami
    bez magnesow stalych, zapalania na pych - ale mogloby dzialac.
    Kiepsko co prawda, bo zaplon bedzie wypadal, ale troche moze pojechac.

    Chyba ze w ogole zaplon na magneto [iskiernik]. Ale tego tez juz dawno
    nie robia.

    >Słyszałem, że kiedyś były montowane prądnice prądu stałego, ale jako, że
    >ich wydajność była niska, zastąpiono je alternatorem. Kiedy i w jakich
    >autach coś takiego było montowane?

    Syrena jeszcze, maluch wczesny ..

    >ale jak było napięcie stabilizowane, tego naprawdę nie wiem.

    Elektromagnetyczny regulator - dwie-trzy cewki, troche zestykow,
    czasem jedna dioda .. to nawet do alternatorow stosowano.

    J.

  • 12. Data: 2010-06-10 21:08:40
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    PB pisze:

    > Diesel odpali z popychu, a prąd do pracy mu niepotrzebny;-)
    > Poza tym bym się nie bał o diody w altku - one są dość pancerne, w
    > przeciwieństwie do wyczesanych scalaczków w komputerach...

    Diesel z popychu? Chyba jak dopiero co stanął. A co ropę ogrzeje, aby
    mogła się palić?

  • 13. Data: 2010-06-10 21:09:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Borys Pogoreło pisze:

    > No co Ty, nowej "Wojny Światów" nie oglądałeś? Tam było wyjaśnione, że w
    > samochodach palą się cewki, ale te zapasowe już nie ;)

    Nom, to było bardzo komiczne, że cewka pada, a cała elektronika nie :P

  • 14. Data: 2010-06-10 21:13:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-10 21:08, BQB pisze:
    (...)
    > Diesel z popychu? Chyba jak dopiero co stanął. A co ropę ogrzeje, aby
    > mogła się palić?

    No cóż, wygląda na to, że mamy kolejnego specjalistę od silników.

    PS - ropy się nie ogrzewa, no chyba że mowa o zabezpieczeniu przed
    wytrącaniem się parafiny...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 15. Data: 2010-06-10 22:40:39
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 10 Jun 2010 21:08:40 +0200, na pl.misc.samochody, BQB napisał(a):

    > Diesel z popychu? Chyba jak dopiero co stanął. A co ropę ogrzeje, aby
    > mogła się palić?

    poczytaj sobie o utrzymywaniu sprawności diesli w warunkach
    polarnych;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 16. Data: 2010-06-10 22:58:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2010 21:13:31 +0200, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    >
    >No cóż, wygląda na to, że mamy kolejnego specjalistę od silników.
    >PS - ropy się nie ogrzewa, no chyba że mowa o zabezpieczeniu przed

    Tak czy inaczej - diesla dlugo trzeba pchac, jak swiece zarowe nie
    dzialaja.

    J.

  • 17. Data: 2010-06-10 23:42:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Artur Maśląg pisze:
> [...]
    >
    > No cóż, wygląda na to, że mamy kolejnego specjalistę od silników.
    >
    > PS - ropy się nie ogrzewa, no chyba że mowa o zabezpieczeniu przed

    Acha, znaczy, że można bez świec jeździć w dieslu? Wystarczy kończyć na
    górce swoją podróż? Nie jestem ekspertem od silników, ale jakby świece
    do diesla nie były potrzebne, aby podgrzewać ropę, to by ich nie
    montowali prawda? A może się mylę, nie wiem, oświeć mnie, gdyż nie znam
    szczegółowo zasady działania tego silnika, a tylko pobieżnie.

  • 18. Data: 2010-06-10 23:47:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 10 Jun 2010 23:42:48 +0200, osobnik zwany BQB wystukał:

> [...]
    > montowali prawda? A może się mylę, nie wiem, oświeć mnie, gdyż nie znam
    > szczegółowo zasady działania tego silnika, a tylko pobieżnie.

    oczywiście, że można jeździć bez świec żarowych. Poza tym one nie służą o
    pogrzewania ropy.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2010-06-11 08:59:50
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    BQB pisze:
    (...)
    > Acha, znaczy, że można bez świec jeździć w dieslu?

    Owszem.

    > Wystarczy kończyć na
    > górce swoją podróż? Nie jestem ekspertem od silników, ale jakby świece
    > do diesla nie były potrzebne, aby podgrzewać ropę, to by ich nie
    > montowali prawda?

    Świece żarowe nie podgrzewają ropy.

    > A może się mylę, nie wiem, oświeć mnie, gdyż nie znam
    > szczegółowo zasady działania tego silnika, a tylko pobieżnie.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_
    samoczynnym

  • 20. Data: 2010-06-11 09:12:13
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
    > Tak czy inaczej - diesla dlugo trzeba pchac, jak swiece zarowe nie
    > dzialaja.

    Zależy jakiego diesla i pytanie, czy w ogóle z 'popychu' zapali.
    Common raile w sumie w ogóle bez świec się mogą obywać, ale bez
    działającej elektroniki już nie. W starym volkswagenowskim 1.9D
    jeździłem jak się okazało zimową porą na jednej sprawnej świecy
    i też dawało radę.