  • 1. Data: 2010-06-10 11:26:26
    Temat: Zakup samochodu poniżej 1000 PLN
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Czy przy zakupu samochodu poniżej 100PLN (stary trup, więc nie ma tu
    żadnego przekrętu) trzeba odprowadzać PCC? Przy innych transakcjach nie
    trzeba, ale może przy samochodach jest inaczej?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2010-06-10 12:01:30
    Temat: Re: Zakup samochodu poniżej 1000 PLN
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żadnego przekrętu) trzeba odprowadzać PCC? Przy innych transakcjach nie
    > trzeba, ale może przy samochodach jest inaczej?

    nie trzeba, druku pcc nie wypełniasz

  • 3. Data: 2010-06-10 16:58:20
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 10 Jun 2010 12:01:30 +0200, na pl.misc.samochody, Lukasz
    napisał(a):

    > nie trzeba, druku pcc nie wypełniasz

    z małym ale - to US decyduje a nie Ty. Trzeba się kopnąć z umową do US
    i niehc pani sprawdzi w Eurotaxie wartość i orzecze czy trzeba czy
    nie. BO jak sie okaże że na umowie jest 900 zeta, a w Eurotaksie
    maszyna warta jest 1050 zł to człowiekowi spodnie ostatnie z dupy
    ściągną...

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 4. Data: 2010-06-10 17:01:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    PB pisze:

    > nie. BO jak sie okaże że na umowie jest 900 zeta, a w Eurotaksie
    > maszyna warta jest 1050 zł to człowiekowi spodnie ostatnie z dupy
    > ściągną...

    Dokladnie.
    Chyba ze przedstawi wycene rzeczoznawcy lub firmy ubezpieczeniowej jesli
    samochod jest po szkodzie.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-06-11 00:05:06
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    PB napisał(a):

    > nie. BO jak sie okaże że na umowie jest 900 zeta, a w Eurotaksie
    > maszyna warta jest 1050 zł to człowiekowi spodnie ostatnie z dupy
    > ściągną...

    Eee, nie jest chyba tak tragicznie.
    Na 4 operacje nabycia pojazdów w ciągu ostatnich 8 lat za każdym razem
    załatwiałem PCC korespondencyjnie bo mi nie po drodze do właściwego US.

    Za każdym razem wpisywałem kwotę z umowy (nie były zaniżane kwoty) i
    naliczałem podatek, który przelewałem.
    Tylko w ostatnim przypadku, jak już prawie zapomniałem o transakcji
    dostałem nakaz zapłacenia zaległego podatku wraz z odsetkami w kwocie
    23zł :-)
    Ponieważ znów mi nie było po drodze do US więc zapłaciłem jak zwykle
    przelewem. Po jakiś kilku miesiącach się pofatygowałem aby mi wyjaśnili
    za co ten nakaz - okazało się, że właśnie za PCC. Coś jakoś za mała
    kwota im się wydała a ja nie bardzo miałem ochotę udowadniać, że było
    taniej bo sprzęt do roboty był :-)

    --
    M.

  • 6. Data: 2010-06-12 20:51:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 11:26:26 +0200, Adam Kłobukowski napisał(a):

> [...]
    > żadnego przekrętu) trzeba odprowadzać PCC? Przy innych transakcjach nie
    > trzeba, ale może przy samochodach jest inaczej?

    Nie trzeba. I poniżej 1000zł ;)

    --