eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2010-06-11 10:03:55
    Temat: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 10 Jun 2010 23:42:48 +0200, na pl.misc.samochody, BQB napisał(a):


    > Acha, znaczy, że można bez świec jeździć w dieslu? Wystarczy kończyć na
    > górce swoją podróż? Nie jestem ekspertem od silników, ale jakby świece
    > do diesla nie były potrzebne, aby podgrzewać ropę, to by ich nie
    > montowali prawda? A może się mylę, nie wiem, oświeć mnie, gdyż nie znam
    > szczegółowo zasady działania tego silnika, a tylko pobieżnie.

    Proste - silnik diesla spręża samo powietrze. Robi to dużo mocniej niż
    silnik benzynowy, stąd nazwa - silnik wysokoprężny. Na to sprężone
    powietrze wtryskiwana jest ropa, która zapala się od wysokiej
    temperatury sprężonego powietrza. Prawie na pewno pompowałeś kiedyś
    rower - pamiętasz jak rozgrzewała się popmpka? To ten sma efekt, ale
    wielokrotnie silniejszy. Diesel bez świec żarowych odpali z popychu
    bez problemu - bo kilka cykli i zapali. Świece żarowe tylko ułatwiają
    zapłon podgrzewając komorę wstępną.

    A tak wogóle to przejrzałem wątek i ktoś nie zrozumiał tego co
    wcześniej poiwedziałem - stąd dyskusja o świecach. Powiedziałem że
    dieslowi prąd do pracy niepotrzebny - owszem, jak odpali to już nie,
    ale prąd przydaje mu się do uruchomienia - czyli podgrzanie świec i
    rozrusznik. Przy czym jak napisałem wyżej - odpali z popychu bez
    problemu, o ile jest to klasyczny diesel projektu pana Rudolfa Diesla,
    a nie supernowoczesny silnik z czujnikami i komputerami...

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)


  • 22. Data: 2010-06-11 23:58:32
    Temat: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    PB pisze:
    > Thu, 10 Jun 2010 23:42:48 +0200, na pl.misc.samochody, BQB napisał(a):
    >
    >
    >> Acha, znaczy, że można bez świec jeździć w dieslu? Wystarczy kończyć na
    >> górce swoją podróż? Nie jestem ekspertem od silników, ale jakby świece
    >> do diesla nie były potrzebne, aby podgrzewać ropę, to by ich nie
    >> montowali prawda? A może się mylę, nie wiem, oświeć mnie, gdyż nie znam
    >> szczegółowo zasady działania tego silnika, a tylko pobieżnie.
    >
    > Proste - silnik diesla spręża samo powietrze. Robi to dużo mocniej niż
    > silnik benzynowy, stąd nazwa - silnik wysokoprężny. Na to sprężone
    > powietrze wtryskiwana jest ropa, która zapala się od wysokiej
    > temperatury sprężonego powietrza. Prawie na pewno pompowałeś kiedyś
    > rower - pamiętasz jak rozgrzewała się popmpka? To ten sma efekt, ale
    > wielokrotnie silniejszy. Diesel bez świec żarowych odpali z popychu
    > bez problemu - bo kilka cykli i zapali. Świece żarowe tylko ułatwiają
    > zapłon podgrzewając komorę wstępną.

    O a ja ciągle myślałem, że świece żarowe podgrzewają ropę, a tu jednak o
    powietrze chodzi. Człowiek uczy się cale życie.

    > A tak wogóle to przejrzałem wątek i ktoś nie zrozumiał tego co
    > wcześniej poiwedziałem - stąd dyskusja o świecach. Powiedziałem że
    > dieslowi prąd do pracy niepotrzebny - owszem, jak odpali to już nie,
    > ale prąd przydaje mu się do uruchomienia - czyli podgrzanie świec i
    > rozrusznik. Przy czym jak napisałem wyżej - odpali z popychu bez
    > problemu, o ile jest to klasyczny diesel projektu pana Rudolfa Diesla,
    > a nie supernowoczesny silnik z czujnikami i komputerami...

    Teraz pytanie, jakie auta mają takie silniki?


  • 23. Data: 2010-06-12 13:16:12
    Temat: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 11 Jun 2010 23:58:32 +0200, na pl.misc.samochody, BQB napisał(a):


    >> Proste - silnik diesla spręża samo powietrze. Robi to dużo mocniej niż
    >> silnik benzynowy, stąd nazwa - silnik wysokoprężny. Na to sprężone
    >> powietrze wtryskiwana jest ropa, która zapala się od wysokiej
    >> temperatury sprężonego powietrza. Prawie na pewno pompowałeś kiedyś
    >> rower - pamiętasz jak rozgrzewała się popmpka? To ten sma efekt, ale
    >> wielokrotnie silniejszy. Diesel bez świec żarowych odpali z popychu
    >> bez problemu - bo kilka cykli i zapali. Świece żarowe tylko ułatwiają
    >> zapłon podgrzewając komorę wstępną.
    >
    > O a ja ciągle myślałem, że świece żarowe podgrzewają ropę, a tu jednak o
    > powietrze chodzi. Człowiek uczy się cale życie.

    Wiele osób myli zasadę działania benzynowego i diesla. W benzynowym
    silniku gaznikowym - mieszanka paliwa z powietrzem powstawała w
    gaźniku i była sprężana i zapalana przez świecę zapłonową. W silnikach
    z wielopunktowym wtryskiem paliwo jest wtryskiwane i mieszane z
    powietrzem tuż przed wlotem do cylindra, a dalej jak w gaznikowcu -
    czyli sprezenie mieszanki i zaplon od świecy.

    W dieslu - spręża się samo powietrze i dopiero później podaje
    rozpylone paliwo z wtryskiwacza. Zapłon następuje od tego rozgrzanego
    powietrza. Świeca żarowa tylko ułatwia rozruch, podgrzewając nieco
    komorę wstępną.

    Teraz masz jasny obraz zasady działania.

    >> rozrusznik. Przy czym jak napisałem wyżej - odpali z popychu bez
    >> problemu, o ile jest to klasyczny diesel projektu pana Rudolfa Diesla,
    >> a nie supernowoczesny silnik z czujnikami i komputerami...
    >
    > Teraz pytanie, jakie auta mają takie silniki?

    Pisałem wcześniej o jednym z nich - klasyczny diesel koncernu PSA -
    montowany w Citroenach BX, Peugeocie 405 i Polonezie;-) Ma on
    mechaniczną pompę wtryskową i może pracować długie lata bez awarii.
    Przejeżdzały te silniki po milionie kilometrów bez większych
    problemów. Nie ma na nim żadnej elektroniki - ma dostać prąd do
    rozruchu i paliwo - i jedzie z koksem.

    Inne firmy też mają takie silniki, ale wybacz, nie znam produktów np.
    VAG aby powiedzieć precyzyjnie który dokładnie.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)


  • 24. Data: 2010-06-12 20:52:36
    Temat: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 16:49:36 +0200, Kenjiro napisał(a):

    > prawdopodobieństwa tak zacząłem się zastanawiać, że gdyby nagle padła
    > cała elektronika na świecie, to czy jakiekolwiek samochody można w ogóle
    > by było uruchomić? To znaczy pewnie takie w wtryskiem, sterowane
    > elektroniką nie, a takie gaźnikowe tak? Jak to właściwie jest? A motocykle?

    Gaźnikowe, z mechanicznym przerywaczem tak. Choć większość na krótko, bo
    diody w alternatorze to jednak elektronika ;)

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 25. Data: 2010-06-12 20:53:09
    Temat: Re: Temat apokaliptyczno-okołosamochodowy - elektronika:)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 21:08:40 +0200, BQB napisał(a):

    > Diesel z popychu? Chyba jak dopiero co stanął. A co ropę ogrzeje, aby
    > mogła się palić?

    Sprężane powietrze.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: