  • 1. Data: 2014-03-22 08:16:48
    Temat: Telefon dla seniora
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Rozglądam się za jakimś telefonem dla dziadków, który mógłby zastąpić
    zlikwidowany telefon stacjonarny. Najważniejszym wymogiem jest prostota
    obsługi. Mówiąc o prostocie mam na myśli absolutną prostotę - obsługa
    powinna w jak największym stopniu przypominać korzystanie z telefonu
    stacjonarnego. Bierzemy słuchawkę do ręki, wykręcamy numeri wciskamy
    zieloną słuchawkę (tudzież wywołujemy numer z pamięci przytrzymaniem
    jednego klawisza) i możemy rozmawiać.
    Nie sądzę, żeby dziadkowie potrzebowali SMS-ów i przekonali się do nich.
    Natomiast sytuacja, kiedy przez przypadek wejdzie się do jakiegoś menu,
    włączy radio albo zrobi coś innego, przez co nie będzie można wybrać
    numeru może tylko wywołać wrażenie, że mają do czynienia ze
    skomplikowaną technologią, której trzeba się uczyć od podstaw, a jak
    wiadomo to zniechęca.

    Do oczywistych wymogów należą duże klawisze, czytelny wyświetlacz i duża
    głośność zarówno dzwonka jak i słuchawki.

    Który z aparatów produkowanych z myślą o ludziach starszych najlepiej
    spełnia te warunki?

  • 2. Data: 2014-03-22 09:10:58
    Temat: Re: Telefon dla seniora
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Atlantis
    naskrobał(a):

    > Do oczywistych wymogów należą duże klawisze, czytelny wyświetlacz i duża
    > głośność zarówno dzwonka jak i słuchawki.

    Emporia?
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz budzi się z okropnym bólem głowy. Mętnym wzrokiem spogląda wokół:

  • 3. Data: 2014-03-22 09:22:42
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2014-03-22 08:16, Atlantis pisze:
> [...]
    > głośność zarówno dzwonka jak i słuchawki.
    >
    > Który z aparatów produkowanych z myślą o ludziach starszych najlepiej

    Jeśli do dej pory korzystali ze stacjonarnego telefonu to może niech
    przy takim pozostaną i poszukasz im np. NETKOM ED1 - kiedyś bardzo
    popularny w sieci ERA więc nie powinien być drogi.
    Pozdrawiam Dan.

  • 4. Data: 2014-03-22 13:28:06
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Atlantis" napisał:

> [...]
    > Do oczywistych wymogów należą duże klawisze, czytelny wyświetlacz
    > i duża głośność zarówno dzwonka jak i słuchawki.

    Zapomniałeś o podstawce - inaczej dziadkowie albo będą uwiązani do ściany
    długością przewodu ładowarki, albo zmuszeni co i raz do operowania wtyczką
    przy złączu. A oba te elementy mają w nazwie "micro" ;->
    Na szczęście trochę tego jest
    http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe,n1,g2.bhtm

    JoteR

  • 5. Data: 2014-03-22 19:45:00
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-03-22 09:22, DanW pisze:
    > Jeśli do dej pory korzystali ze stacjonarnego telefonu to może niech
    > przy takim pozostaną i poszukasz im np. NETKOM ED1 - kiedyś bardzo
    > popularny w sieci ERA więc nie powinien być drogi.

    Nie musi być taki wielki jak NETKOM ED1, ale prosty i tani ale
    najważniejsze, aby nie było kłopotów z odblokowaniem klawiatury.

  • 6. Data: 2014-03-22 19:56:43
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-03-22 19:45, Borneq pisze:
    > Nie musi być taki wielki jak NETKOM ED1, ale prosty i tani ale
    > najważniejsze, aby nie było kłopotów z odblokowaniem klawiatury.

    Który z telefonów:
    Alcatel CP-100
    M-LIFE ML0608
    MaxCom MM131
    myPhone 1082
    OLYMPIA VOX
    SAMSUNG E1150
    SAMSUNG E1200
    Samsung GT-E1200
    nie ma beznadziejnego odblokowywania klawiatury, typu naciśnięcie
    jednego wielofunkcyjnego klawisza, potem szybko aby się nie obraził
    naciśnięcie innego.

  • 7. Data: 2014-03-23 00:04:35
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lgjh8o$oqc$1@node1.news.atman.pl>, DanW <m...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    > przy takim pozostaną i poszukasz im np. NETKOM ED1 - kiedyś bardzo
    > popularny w sieci ERA więc nie powinien być drogi.

    Bez przesady.
    Telefon komorkowy ma jednak jakies zalety, ktore docenia i dziadkowie.
    --
    TA

  • 8. Data: 2014-03-23 00:06:42
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lgkmde$jb$1@node1.news.atman.pl>,
    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Który z telefonów:
    > Alcatel CP-100
    > M-LIFE ML0608
    > MaxCom MM131
    > myPhone 1082
    > OLYMPIA VOX
    > SAMSUNG E1150
    > SAMSUNG E1200
    > Samsung GT-E1200
    > nie ma beznadziejnego odblokowywania klawiatury, typu naciśnięcie
    > jednego wielofunkcyjnego klawisza, potem szybko aby się nie obraził
    > naciśnięcie innego.

    Hm, a czym rozni sie Samsung E-1200 od Gt-E1200?
    W kazdym razie - nie polecam. Podobnie jak E1150.
    Zdaje sie ze fatalna jakosc dzieku.
    --
    TA

  • 9. Data: 2014-03-23 02:16:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2014-03-22 19:56, Borneq pisze:
    > Który z telefonów:
    [...]
    > nie ma beznadziejnego odblokowywania klawiatury, typu naciśnięcie
    > jednego wielofunkcyjnego klawisza, potem szybko aby się nie obraził
    > naciśnięcie innego.

    Na przykład Samsung C3520.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 10. Data: 2014-03-23 10:30:00
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-03-23 02:16, Akarm pisze:
    > Na przykład Samsung C3520.

    Chodzi o to, że te z klapką blokowanie mają na otwarcie klapki? Chyba
    mój wybór zawęzi się do tych klapkowych.