  • 1. Data: 2014-03-18 17:44:44
    Temat: Czego jeszcze nie wyłączyłem ?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Od 2 dni walczę z Nokią Lumią 625 z Windowsem.
    Poprzednio miałem telefon z Androidem i bez żadnych problemów udało mi się
    zablokować wszelkie formy inwigilacji.

    Przed włożeniem karty:

    1. Zresetowałem telefon.
    2. Ustawiłem:
    - dostęp do internetu: wyłączony
    - sieć komórkowa, transmisja danych wyłączony
    - kopia zapasowa (w chmurze):
    - aplikacje + ustawienia - kopia wyłączona
    - wiadomości SMS - j.w.
    - zdjęcia - automatyczne przekazywanie wyłączone
    - aktualizacje - nie udaje się sprawdzić bo nie masz połączenia z
    internetem
    automatyczne pobieranie aktualizacji - wyłączone
    - raport - mimo, że deklarują, że tylko przez WiFi - wyłączone
    - punkt dostępu: Plus aktywne - to wygląda tylko na definicję parametrów i
    w ogóle nie da się chyba tego zniknąć
    - konto Nokia - obecnie brak połączenia danych, spróbuj ponownie później

    Moje starania okazały się bezowocne. Wczoraj koło 11 telefon przesłał dwa
    pakiety po 512k i dziś koło 8 znów dwa pakiety po 512k.

    Mam miesiąc na dojście z tym do ładu (za miesiąc zaczną mnie kasować).

    Ktoś wie czego jeszcze nie wyłączyłem ?
    P.G.

  • 2. Data: 2014-03-18 18:04:03
    Temat: Re: Czego jeszcze nie wyłączyłem ?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Mar 2014 17:44:44 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Od 2 dni walczę z Nokią Lumią 625 z Windowsem.
    > Poprzednio miałem telefon z Androidem i bez żadnych problemów udało mi się
    > zablokować wszelkie formy inwigilacji.

    > Ktoś wie czego jeszcze nie wyłączyłem ?

    Telefonu. Najlepiej młotkiem.
    Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałeś sobie najgorszy możliwy system
    na świecie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2014-03-18 18:45:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-18 18:04, Waldek Godel pisze:

    > Telefonu. Najlepiej młotkiem.
    > Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałeś sobie najgorszy możliwy system
    > na świecie.

    Mnie bardziej przed inwigilacją interesuje kasa (nie mam nic do ukrycia)
    :-) Znaczy jeśli nie chcę korzystać z netu to czy w tym systemie /
    telefonie da się komunikację wyłączyć. Tak na przyszłość jak syn wpadnie
    na pomysł żeby mu coś takiego zanabyć. :-)

    PS. Obecnie w Nokii N8 mam banalny przycisk "Dane mobilne" i
    pozamiatane. To działa. :-)

  • 4. Data: 2014-03-18 19:08:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Telefonu. Najlepiej młotkiem.

    :)

    > Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałeś sobie najgorszy możliwy system
    > na świecie.

    Miały być inne, ale w ostatniej chwili .....
    Sprzedawca twierdził, że ludzie owszem narzekali na poprzednie wersje
    windowsów, ale te są stabilne i łatwe w obsłudze.
    Argumentem za było też to, że podobno (jeszcze nie szukałem) Nokia daje
    gratis mapy, które można pobrać i potem już bez internetu z nich korzystać.

    Przez ostatnie 20 miesięcy miałem internet w abonamencie i poza pobawieniem
    się na początku nie korzystałem. Co wcale nie oznacza, że źle wybrałem
    taryfę - dodając internet świadomie rozłożyłem na raty zakup wybranego
    telefonu (bez internetu kosztował 200zł, z internetem 1 zł a internet
    10zł/miesiąc), a dołożony internet uznałem za gratisa z którego jak się
    okazało nie miałem powodów korzystać.
    Teraz tak się nie dało więc założyłem, że z internetu nie korzystam.
    W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wyłączeniem tego w telefonie mogę mieć
    jakieś kłopoty.
    P.G.

  • 5. Data: 2014-03-18 19:30:52
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wyłączeniem tego w telefonie mogę
    > mieć jakieś kłopoty.

    Gdy wylaczysz - dzialasz na szkode biznesu, wielkiego biznesu telekomow
    i producentow oraz na szkode NSA i innych agencji.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 6. Data: 2014-03-18 19:44:59
    Od: tomek <t...@m...info>

    W dniu 2014-03-18 17:44, Piotr Gałka pisze:
    > Ktoś wie czego jeszcze nie wyłączyłem ?

    Jeśli rzeczywiście powyłączałeś wszystko tak jak piszesz i dalej coś
    przechodzi to mogę jedynie polecić dodanie APN do Internetu z jakimiś
    nieprawidłowymi ustawieniami (w Ustawieniach sieciowych jeśli dobrze
    pamiętam).

  • 7. Data: 2014-03-18 19:50:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Mar 2014 19:08:17 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Miały być inne, ale w ostatniej chwili .....
    > Sprzedawca twierdził, że ludzie owszem narzekali na poprzednie wersje
    > windowsów, ale te są stabilne i łatwe w obsłudze.

    Ktoś ci bajek naopowiadał - stabilne to były tej poprzednie.
    I łatwe w obsłudze. Tylko było znacznie więcej do obsługi.
    Aktualne są tak łatwe w obsłudze jak Dacia Sander w najtańszej wersji jest
    prostsza w obsłudze od Merca S-klasse

    > Argumentem za było też to, że podobno (jeszcze nie szukałem) Nokia daje
    > gratis mapy, które można pobrać i potem już bez internetu z nich korzystać.

    dokładnie to samo jest w Androidzie. I w iOS

    > W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wyłączeniem tego w telefonie mogę mieć
    > jakieś kłopoty.

    A gdzie tam, to dopiero czubek góry lodowej. Co prawda największe jaja (jak
    możliwość robienia kopii zapasowej wyłącznie do Skydrive i możliwość jego
    odtworzenia wyłącznie po 3G już podobno poprawili w Nokia Black) już są
    nieaktualne, ale to co pozostało jeszcze wiele, wiele niespodzianek
    przyniesie.

    Np. wymuszanie praw apek - jeżeli apka potrzebuje lokalizacji do
    czegokolwiek (nawet jeżeli do 1% funkcji) to MUSISZ wyrazić na to zgodę.
    Bez tego apki nie pobierzesz.

    I zastanów się po co telefon włącza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
    ładowarki

  • 8. Data: 2014-03-18 21:17:05
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-03-18 18:04, Waldek Godel wrote:

    > Telefonu. Najlepiej młotkiem.
    > Jeżeli nie lubisz inwigilacji, to wybrałeś sobie najgorszy możliwy system
    > na świecie.

    A to nie tak, ze Android byl zawsze najgorszy w tej kwestii wg Ciebie?

  • 9. Data: 2014-03-18 22:15:52
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2014-03-18 19:08, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Teraz tak się nie dało więc założyłem, że z internetu nie korzystam.
    > W ogóle nie przyszło mi do głowy że z wyłączeniem tego w telefonie mogę
    Nie wiem z jakiej sieci korzystasz ale na przykład w PLAY można u
    operatora zablokować transmisję danych, może idź do punktu czy salonu
    (ja wolę mieć na piśmie) i złóż dyspozycję.
    Pozdrawiam Dan.

  • 10. Data: 2014-03-18 22:44:06
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2014-03-18 22:15, DanW pisze:

    > Nie wiem z jakiej sieci korzystasz ale na przykład w PLAY można u
    > operatora zablokować transmisję danych, może idź do punktu czy salonu
    > (ja wolę mieć na piśmie) i złóż dyspozycję.
    > Pozdrawiam Dan.
    Tylko jak wyłączyłem całkowicie transmisję to MMS-y też nie wychodziły -
    jeśli korzystasz to uważaj