  • 1. Data: 2014-03-21 15:24:08
    Temat: Instalacja aplikacji - gdzie prywatność
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    Generalnie telefon z Androidem mam do dzwonienia i nie instaluje aplikacji.
    Ostatnio jednak zaintrygowala mnie aplikacja myTaxi.
    I podczas instalacji wyskakuje info, że aplikacja będzie miała dostęp do
    danych lokalizacyjnych, moich kontaktów, danych z google poczty itp.
    Moje pytanie jest takie - czy Wy zawsze instalujecie takie apki?
    Przecież zgoda na wyciąganie takich danych to szaleństwo - telefony, maile,
    smsy etc. wszystko oddajecie za darmo zagranicznym albo polskim firmom?
    A może jest na to jakiś sposób np. instalacja apki i wyłączenie jej,
    blokowanie dostępów do danych?

  • 2. Data: 2014-03-21 17:54:31
    Temat: Re: Instalacja aplikacji - gdzie prywatność
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > I podczas instalacji wyskakuje info, że aplikacja będzie miała dostęp do
    > danych lokalizacyjnych, moich kontaktów, danych z google poczty itp.
    > Moje pytanie jest takie - czy Wy zawsze instalujecie takie apki?
    z reguły tak.
    > Przecież zgoda na wyciąganie takich danych to szaleństwo - telefony,
    > maile, smsy etc. wszystko oddajecie za darmo zagranicznym albo polskim
    > firmom?
    nie wszystko. NUMERY telefonów, które i tak zna operator, listonosz,
    osoby które mogą ukraść mój telefon. podobnie z treścią emaili.
    Programiści mogą się dowiedzieć co żona mi kazała kupić w tesko, albo
    jak wyglądała moja córka jak się obudziła. te same informacje może
    zdobyć każdy operator internetowy pomiędzy moim komputerem a docelowym
    serwerem. Tyle że w moim wypadku informacje są mało wartościowe. Pytanie
    - jak to jest u Ciebie? Weź pod uwagę że dziurawy system operacyjny na
    PC może zdradzić więcej Twoich sekretów niż rejestr rozmów w telefonie.

    ToMasz

  • 3. Data: 2014-03-21 18:36:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Sawesk" <b...@w...pl>

> [...]
    > firmom?
    > A może jest na to jakiś sposób np. instalacja apki i wyłączenie jej,

    Na niektóre funkcjonalności są jakieś firewalle, ale problem nie polega na
    tym, że te aplikacje mają dostęp do tych danych, bo to wzbogaca ich
    funkcjonalność, ale to, że nie ma nad tym kontroli np nie mają otwartego
    kodu gdzie będzie widać co dokładnie z danymi robią i można trefny kod po
    prostu usunąć.

  • 4. Data: 2014-03-21 18:37:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > Weź pod uwagę że dziurawy system operacyjny na PC może zdradzić więcej
    > Twoich sekretów niż rejestr rozmów w telefonie.

    A niedziurawy mniej. To nie wiem dokładnie jaki morał z tej twojej
    opowieści.

  • 5. Data: 2014-03-21 20:45:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-21 18:37, Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > A niedziurawy mniej. To nie wiem dokładnie jaki morał z tej twojej
    > opowieści.

    Że jest miłośnikiem telefonów z androidem i najważniejsze
    jak się może pochwalić że taki ma i używa. Wyciek własnych
    danych ma w dupie bo i tak wyciekają mu przez dziurawy system
    operacyjny w jego komputerze.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-03-21 21:47:17
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Że jest miłośnikiem telefonów z androidem i najważniejsze
    > jak się może pochwalić że taki ma i używa. Wyciek własnych
    > danych ma w dupie bo i tak wyciekają mu przez dziurawy system
    > operacyjny w jego komputerze.

    Wątkotwórcy nic nie macie do powiedzenia, to po jakie licho mnie się
    czepiacie? jak macie jaja to teraz proszę zeznawać:

    1. Jakie są straty (na rok) spowodowane przez wyciek danych z androidów
    i PC?
    2. Jakie są straty (przypadające na 1PC) w zależności od systemów
    operacyjnych?
    3. Załóżmy że CIA/FBI czy nawet Avengersi będą chcieli wykraść jak
    najwięcej informacji o użytkowniku, ale mogą zaatakować albo PC abo
    telefon - co wybiorą?
    4. Załóżmy że normalny człowiek, przeciętniak, mieszkanie w bloku, 2
    dzieci, auto za 15 tyś, etat, ma coś do ukrycia. JEsteś po stronie zła,
    i musisz mu zrobić włamanie do telefonu. używasz oprogramowania czy kija
    basebalowego?

    Reasumując i jeszcze raz odpowiadając wątkotwórcy. Dostajesz naprawdę
    dobry system operacyjny w telefonie. Nie jest on jedyny, masz wybór.
    Dostajesz masę softu, za który 10 lat temu musiałbyś słono płacić.
    Dostajesz coś co jest popularne i wszyscy producenci muszą się z tym
    liczyć. Banki robią soft na androida, producenci kamer IP, modemów i
    całego elektronicznego dziadostwa które nas otacza. Nie musisz płacić za
    to wszystko złotówkami, ale tak czy siak płacisz utratą prywatności. W
    lwiej części kończy się to spersonalizowaną reklamą szybszym zużyciem
    baterii i fajnymi statystykami u producentów oprogramowania. nie znam
    grupowego przypadku nadużycia naszych danych.
    JEdnak wnerwia mnie fakt, że ludzie widzą tylko Googla w czarnych
    barwach, pomimo że google prosi o zgodę na takie a nie inne działanie.
    To że się przemieszczasz pomiędzy BTSami też jest rejestrowane. Do
    jakiego telefonu wkładasz sima - także. To gdzie za co i ile płaciłeś
    kartą - również. Na koniec PC. w 99.999999% komputerów na świecie, niema
    możliwości zabezpieczenia się przed złośliwym oprogramowaniem. jeśli
    avast/kasperski/ cośtam zna wirusa, to na 90% wirus ten był na
    100000komputerów i skutecznie im zaszkodził. jeśli ktokolwiek napisze
    wirusa który zaatakuje TYLKO jeden komputer, żaden antywirus go nie
    wykryje!
    Po co więc robić z igły widły i straszyć wujkiem googlem?

    ToMasz

    PS w bardzo prosty sposób możesz odebrać aplikacjom możliwośc
    komunikowania sie z "internetem". Dzięki temu więcej niż połowę
    kłopotów androidowych "masz z głowy"

  • 7. Data: 2014-03-21 22:21:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Mar 2014 15:24:08 +0100, Sawesk napisał(a):
> [...]
    > danych lokalizacyjnych, moich kontaktów, danych z google poczty itp.
    > Moje pytanie jest takie - czy Wy zawsze instalujecie takie apki?

    A mamy jakies wyjscie ?

    Zrootowac urzadzenie i ustawic prawa prawidlowo ?
    Czy nie kupowac "smartfonu", skoro "do dzwonienia" ?

    J.

  • 8. Data: 2014-03-21 22:39:05
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:532c6ec7$0$2155$65785112@news.neostrada.pl...

    > Programiści mogą się dowiedzieć co żona mi kazała kupić w tesko, albo jak
    > wyglądała moja córka jak się obudziła. te same informacje może zdobyć
    > każdy operator internetowy pomiędzy moim komputerem a docelowym

    Skąd się mają tego dowiedzieć??
    Należysz do tych co budzą się co godzinę aby napisać
    "śpię","śpię","śpię", "wstałem" albo z rana piszą "robię kupę" i "dziecko mi
    się posrało"???

    --
    marfi

  • 9. Data: 2014-03-21 22:42:39
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:532ca555$0$2147$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > dzieci, auto za 15 tyś, etat, ma coś do ukrycia. JEsteś po stronie zła, i
    > musisz mu zrobić włamanie do telefonu. używasz oprogramowania czy kija

    Ale gdybyś został posłem, ministrem, milionerem albo jakimś skurwiałym
    politykiem to... to co?
    Zdziwiłbyś się gdyby po latach wywlekli Ci prywatność którą się podzieliłeś
    z siecią?

    --
    marfi

  • 10. Data: 2014-03-22 01:18:53
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.03.2014 15:24, Sawesk pisze:
> [...]
    > I podczas instalacji wyskakuje info, że aplikacja będzie miała dostęp do
    > danych lokalizacyjnych, moich kontaktów, danych z google poczty itp.

    My osobiście nie instalujemy. Ale akurat taka aplikacja musi mieć dostęp
    do tych danych żeby działać.

    A o najnowszym Fejsbuku słyszałeś?

    Problem będzie jak ktoś to zhakuje.