  • 1. Data: 2014-03-22 16:05:44
    Temat: Android, Tablet - ZA DUŻA JASNOŚĆ "minimalna"!
    Od: y...@g...com

    Obecnie "minimalna" jasność ekranu w tablecie "daje po oczach"
    aż boli (nie da się zmniejszyc jasności bardziej to najniższa wartość) a
    jednocześnie ekran (przy tej nieznośnej najmniejszej jasności) konsumuje
    ponad 90% energii wytrzepując baterię niemiłosiernie szybko.
    Czyli KOMPLETNY BEZSENS!

    Pytanie: nie da się zmajstrowac jakiegoś moda systemowego w Androidzie żeby
    jasność dało się zmniejszyć poniżej tego na co pozwoliła fabryka?

  • 2. Data: 2014-03-22 16:42:25
    Temat: Re: Android, Tablet - ZA DUŻA JASNOŚĆ "minimalna"!
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-03-22 16:05, y...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie: nie da się zmajstrowac jakiegoś moda systemowego w Androidzie żeby
    > jasność dało się zmniejszyć poniżej tego na co pozwoliła fabryka?

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ha
    xor

  • 3. Data: 2014-03-22 19:33:47
    Od: y...@g...com

    | https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ha
    xor

    Ale to jest FILTR!
    A więc NIE rzeczywiste zmniejszenie jasności świecenia podświetlenia
    ekranu lecz manipulacja kolorami aby uzyskać ZŁUDZENIE mniejszej jasności!

    Owszem, może daje odpoczynek oczom lecz NIE OSZCZĘDZA ENERGII!

    Więc naprawdę NIC nie da się zrobić aby LEDy w ekranie świeciły MNIEJ?

  • 4. Data: 2014-03-22 19:42:03
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2014-03-22 19:33, y...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Owszem, może daje odpoczynek oczom lecz NIE OSZCZĘDZA ENERGII!
    >
    > Więc naprawdę NIC nie da się zrobić aby LEDy w ekranie świeciły MNIEJ?

    Czujnik światła wyłączyłeś przed zmniejszeniem jasności?

  • 5. Data: 2014-03-22 19:50:15
    Od: y...@g...com

    DanW:
    |Czujnik światła wyłączyłeś przed zmniejszeniem jasności?

    A jak to się robi?
    A masz może na myśli automatyczną regulację jasności?

  • 6. Data: 2014-03-22 19:52:05
    Od: y...@g...com

    |A jak to się robi?
    |A masz może na myśli automatyczną regulację jasności?

    Ponieważ przecież kiedy "ręcznie" regulujesz jasność ekranu to "automatyczna" sama
    przez się się "wyłącza"

  • 7. Data: 2014-03-23 00:05:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <y...@g...com> 7...@g...co

    |A jak to się robi?
    |A masz może na myśli automatyczną regulację jasności?

    : Ponieważ przecież kiedy "ręcznie" regulujesz jasność
    : ekranu to "automatyczna" sama przez się się "wyłącza"

    Różnie bywa. Może być tak, że automatyczna jest zależna
    od ręcznej, czyli ręcznie nastawiasz, ile chcesz przy
    danej jasności a automatyka koryguje natężenie przy
    innych jasnościach okolicznych.

    I aby było jasne ;) -- widziałem taki smartfon.

    A może być tak (jak w nieszczęsnym Monsterze) że
    automatyczna nastawa wyłącza ręczną.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-03-23 00:23:40
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 22.03.2014, o godzinie 19.33.47, na pl.misc.telefonia.gsm,
    y...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Owszem, może daje odpoczynek oczom lecz NIE OSZCZĘDZA ENERGII!
    >
    > Więc naprawdę NIC nie da się zrobić aby LEDy w ekranie świeciły MNIEJ?

    Pisałeś: Obecnie "minimalna" jasność ekranu w tablecie "daje po oczach"
    Rozumiem, że chciałbyś oszczędność energii i brak "dawania po oczach", ale
    jak nie ma się co się lubi, to się lubi co się ma.

    Zerknij jeszcze na to:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vi
    tocassisi.luxlite

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 9. Data: 2014-03-23 16:52:17
    Od: y...@g...com

    | Zerknij jeszcze na to:
    | https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vi
    tocassisi.luxlite

    Własnie zerkam, i to także filtr, manipuluje kolorami żeby dać wrażenie
    przyciemnienia, pomijając "navigation bar".
    Owszem, daje ciemniejszy ekran ale "leczy objawowo", diody LED ekranu pewnie
    pracują z dużą mocą i nie zmniejsza zużycie energii. Więcej: CurrentWidget
    pokazuje nawet niewielkie zwiększenie poboru energii - pewnie owa manipulaja kolorami

    wymaga dodatkowej mocy obliczeniowej..

    Więc nadal POMYŁKA!

    Jak wiemy, największa bolączkę tabletów stanowi szybkie wyczerpywanie baterii -
    podczas
    gdy mamy zbyt jasny ekran którego nie da się wydatnie przyciemnić i który zużywa
    prawie CAŁOŚĆ energii!

    Czy nie da się zmodyfikować czegoś w bebechach Androida żeby LEDy ekranu świeciły
    RZECZYWIŚCIE mniej?

    W HTC HD2 Leo można sobie zainstalować zmodowane ROMy, niektóre z nich mają mniejszą
    a niektóre większą minimalną jasność ekranu. Więcej, te co mają naprawdę małą
    minimalną
    jasność ekranu zużywają naprawdę mało energii i bateria starcza na naprawde dłużej
    (przy
    owym minimalnym ustawieniu). A autorzy tychże ROMów podkreślają tę właśnie cechę
    jako swoje szczególne osiągnięcie. Więc DA SIĘ tak zrobić, trzeba jednak pokopać
    GŁĘBIEJ
    we wnętrznościach Androida. Chyba bodajże potrzeba edytować jakimś heksem któryś z
    binarnych
    plików systemowych...
    Proszę o wskazówki jeżeli ktoś tutaj wie jak...

  • 10. Data: 2014-03-23 18:46:52
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    y...@g...com (y...@g...com) in
    ps.com

    > CurrentWidget pokazuje nawet niewielkie zwiększenie poboru energii -

    Na jakim telefonie CurrentWidget pokazuje pobór w mA? Miałem to kiedyś w
    Symbianie i chciałbym kupić taki telefon z Androidem.
    A, Twój to jest tablet. Ale i tak ciekawe, która firma montuje te
    czujniki.

    > Czy nie da się zmodyfikować czegoś w bebechach Androida żeby LEDy
    > ekranu świeciły RZECZYWIŚCIE mniej?

    A jak to jest zrobione, że LED-y świecą tak samo mocno, a człowiek widzi
    że słabiej?

    Moim zdaniem jeśli widać że świeci ciemniej, to musi mniej energii
    pobierać. Co zresztą sprawdziłem doświadczalnie, bo używałem wspomnianego
    tu programu Screen Filter. Na AMOLEDzie.

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.