  • 31. Data: 2016-03-26 13:14:29
    Temat: Re: Tani wzmacniacz (miniwieża) do Chromecasta Audio?
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-26 o 12:18, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Piszesz do kogoś, kto nie ma bladego pojęcia o tym, co chce zrobić. W
    > takich przypadkach nie ma miejsca na "bo mi się nie chciało". Gość zrobi
    > dokładnie to, co napisałeś, skutek będzie taki, że prawdopodobnie szlag
    > trafi końcówki, a niewykluczone, że i głośniki. Stare wzmacniacze są na
    > to bardzo podatne. Prawda jest taka, że popełniłeś elementarne błędy, "i
    > nie trzeba filozofować".

    O, elementarne błędy? A to ciekawe. OK, właśnie straciłeś w moich oczach
    bardzo dużo.

    > Może się czepiam, ale naprawianie świata należy zaczynać od siebie :-)

    Dokładnie - czepiasz się. Atlantis dzieckiem nie jest i zanim coś zrobi
    dopyta. Zresztą w tym wątku to widać.
    Dla ułatwienia dodam również, że można jeszcze parę innych rozwiązań
    zrobić, ale jakoś nie postarałeś się o nich ani słówka wspomnieć - więc
    jakby to powiedzieć... No sam rozumiesz co mogę myśleć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 32. Data: 2016-03-26 13:42:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-26 o 10:19, Atlantis pisze:

    > Może to zabrzmi głupio, ale opis schematu nie jest do mnie 100% jasny.
    > To znaczy tak na 80% podejrzewam co trzeba zmienić, ale wolę się upewnić
    > - stąd moje pytanie. Rozumiem, że:
    >
    > 1) Demontujemy IC750 wraz z przyległościami (obszar otoczony przerywaną
    > linią).
    > 2) Jeśli jakiś element dyskretny przy wejściu ma kilka przypisanych
    > wartości, montujemy tą, która NIE znajduje się wewnątrz prostokąta
    > rysowanego przerywana linią, np. R750 ma mieć 22k zamiast 4,7k a R751
    > 47k zamiast 68k.
    >
    > Mam rację?
    Nie, wystarczy wylutować albo kondesatory 4,7uF C753,C773 albo szeregowe
    z nimi oporniki 680 om, wtedy cały wzmacniacz bedzie wtórnikiem o
    wzmocnieniu 1 bez korekcji, jak się da przełącznik to może
    łatwo przełączać z powrotem na korekcję.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 33. Data: 2016-03-26 14:42:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-26 o 10:24, Atlantis pisze:

    > Tak swoją drogą, gdyby kiedyś naszła mnie ochota, żeby naprawić ten
    > napęd - zapasowy laser da się jeszcze gdzieś kupić za rozsądne
    > pieniądze? To była jakaś standardowa część, czy coś robionego specjalnie
    > na zamówienie producenta, obecnie nie do dostania?

    Wątpię ale z własnego doświadczenia wiem że wystarczy wyczyścić oczko
    izopropanolem i delikatnie zebrać brud chusteczką, do tego lekko
    podkręcić laser potencjometrem i zacznie czytać płyty, sam tak kilka
    napędów naprawiłem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 34. Data: 2016-03-26 14:50:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-03-26 14:42, janusz_k wrote:

> [...]
    > izopropanolem i delikatnie zebrać brud chusteczką, do tego lekko
    > podkręcić laser potencjometrem i zacznie czytać płyty, sam tak kilka

    ZTCP to z tym podkręcaniem, to b. delikatnie trzeba
    (mi wystarczyło w CDromie na jedną płytę) ;-)

    Włodek

  • 35. Data: 2016-03-26 15:31:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-26 o 14:50, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > ZTCP to z tym podkręcaniem, to b. delikatnie trzeba
    > (mi wystarczyło w CDromie na jedną płytę) ;-)
    Czyli za dużo podkręciłeś, ja robię dosłownie milimetr ślizgaczem i
    patrzę na efekt i powtarzam jak brak efektu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 36. Data: 2016-03-26 20:32:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-26 o 13:14, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > O, elementarne błędy? A to ciekawe. OK, właśnie straciłeś w moich oczach
    > bardzo dużo.

    Strasznie mnie to zmartwiło!
    Pozostawienie wejścia opampa bez polaryzacji jest elementarnym błędem. I
    nie jest to, jak piszesz, czeski błąd. Poczytaj sobie, co to jest czeski
    błąd.

> [...]
    > zrobić, ale jakoś nie postarałeś się o nich ani słówka wspomnieć - więc
    > jakby to powiedzieć... No sam rozumiesz co mogę myśleć.

    Ale jedno musisz przyznać, nie udzielałem "rad", które z dużym
    prawdopodobieństwem doprowadziłyby do uszkodzenia sprzętu. A w kwestii
    Twojej wiedzy elektronicznej, "jakby to powiedzieć... No sam rozumiesz
    co mogę myśleć".

    Nie widzę sensu kontynuacji tej dyskusji, z mojej strony EOT.

    Wesołych Świąt,

    P.P.

  • 37. Data: 2016-03-26 21:05:29
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Sat, 26 Mar 2016 09:58:10 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał/a:

    [ciach]
> [...]
    > modyfikacji ukłądu rozwiazanie.
    > Wywalasz C754, 755, 774 i 775. Mam wątpliwości co do C752 i 772, bo one
    > mogą mieć wpływ na stabilnosć układu.
    > To pozwala na uzyskanie płaskiej charakterystyki.
    > A potem w zależności od tego ile sygnału możesz do układu wepchnąć albo
    > zabierasz C753/R753 (co łatwiej) i C773/R772, albo zmieniasz wartości
    > rezystancji R752/753/754 i odpowiednio R772/773/774. Początek musisz
    > zrobić sam, tzn wywalić pojemności - najlepiej łącznie z elektrolitami -
    > wtedy będzie wiadomo co dalej.
    > AntyRIAA to jest kiepski pomysł skoro szumi.

    Po co wywalać cokolwiek, łączysz wyjście z wejściem odwracającym
    kawałkiem drutu i już. No może wylutować c772 c752.

    Bo(o)t manager

  • 38. Data: 2016-03-26 21:33:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-26 o 21:05, Bo(o)t manager pisze:
> [...]
    >

    > Po co wywalać cokolwiek, łączysz wyjście z wejściem odwracającym
    > kawałkiem drutu i już. No może wylutować c772 c752.

    Ale to oznacza obciążenie wyjścia kondensatorem 4u7 przez 680 omów. Mogą
    być kłopoty ze stabilnością.

    P.P.

  • 39. Data: 2016-03-26 22:45:48
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    >

    > Po co wywalać cokolwiek, łączysz wyjście z wejściem odwracającym
    > kawałkiem drutu i już. No może wylutować c772 c752.

    Akurat podwójne i poczwórne opampy "mają wsparcie" do takiej operacji i
    wejścia (-) są obok wyjść - zewrzeć można kroplą cyny. Tyle, że oprócz
    rozłączenia gałęzi z C752/C772 trzeba upewnić się, że ten opamp może
    pracować ze wzmocnieniem jednostkowym - może być niestabilny. Akurat
    skoro już o tym mowa, to sprawdziłem - w karcie katalogowej podają SR
    dla wzmocnienia jednostkowego, więc z tego punktu widzenia jest OK.
    Tyle, że jako typowe aplikacje podane są wzmacniacza korekcyjne i nic
    więcej... No i zanim w ogóle cokolwiek, to warto sprawdzić czy tam w
    ogóle jest taki układ, czy nie jakiś "odpowiednik", tym bardziej, że
    podobno szumi.

    Pozdrawiam

    DD

  • 40. Data: 2016-03-26 23:08:39
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-26 o 20:32, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Strasznie mnie to zmartwiło!
    > Pozostawienie wejścia opampa bez polaryzacji jest elementarnym błędem. I
    > nie jest to, jak piszesz, czeski błąd. Poczytaj sobie, co to jest czeski
    > błąd.

    Widzisz kiciuś, tylko tracisz, chociaż teraz to już chyba więcej nie
    dasz rady.

> [...]
    > prawdopodobieństwem doprowadziłyby do uszkodzenia sprzętu. A w kwestii
    > Twojej wiedzy elektronicznej, "jakby to powiedzieć... No sam rozumiesz

    Tak, jedyne, do czego się ograniczyłeś, to wyszukanie prostego do
    weryfikacji błędu w oznaczeniu i zasugerowanie, że Atlantis to ktoś kto
    ma o elektronice małe pojęcie i zrobi wszystko bez zastanowienia.

    Widzisz, zawsze powtarzam różnym ludziom, że wszystko można powiedzieć
    na wiele różnych sposobów. Ty wybrałeś taki, który miał mnie ustawić w
    jak najgorszym świetle i na dodatek potwierdzasz to z każdą wypowiedzią.
    Na temat mojej wiedzy o elektronice to już w ogóle nie masz co się
    wypowiadać bo do tego trzeba mieś jakieś podstawy, i szczerze mówiąc
    mało mnie interesuje co o tym myślisz. Skoro potrzebujesz się
    podbudować, to niech Ci będzie żem palant i o elektronice nic nie wiem i
    tak się tylko wymądrzam.
    Ja za to widzę jakim jesteś człowiekiem i teraz rozumiem parę osób,
    które nie traktują Ciebie poważnie pomimo Twojej wiedzy i z przykrością
    dołączam się do nich.

    > Nie widzę sensu kontynuacji tej dyskusji, z mojej strony EOT.

    Z mojej również. Jest to również moja ostatnia odpowiedź do Ciebie nie
    tylko w tym wątku - tak na wszelki wypadek piszę, chociaż zapewne to
    Ciebie nie interesuje.

    > Wesołych Świąt,

    I wzajemnie

    Pozdrawiam