  • 1. Data: 2016-03-25 16:33:51
    Temat: Tani wzmacniacz (miniwieża) do Chromecasta Audio?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Nabyłem ostatnio Chromecasta Audio, z myślą o używaniu go razem ze starą
    wieżą Sony do nagłośnienia niewielkiego pokoju. Wieża mam już swoje lata
    i przez dłuższy czas leżała w "graciarni", czekając na lepsze czasy. W
    momencie odłożenia niedomagał w niej laser i teraz faktycznie nie czyta
    CD, ale to nie ma wielkie znaczenia, bo nie takie miało być jej główne
    przeznaczenie.

    Niestety po podłączeniu Chromecasta okazało się, że pasmo jest dość
    mocno zawężone i jakości daleko do HiFi. Szczególnie wysokie tony były
    dość mocno obcięte. Chwilowo podłączyłem inną wieżę (która jednak
    musiała potem wrócić na swoje miejsce) i okazało się, że głośniki są w
    porządku.

    Teraz szukam czegoś, co mogłoby zastąpić wieżę właściwie tylko w jednej,
    jedynej funkcji: wzmacniacza do Chromecasta. Wielkich wymagań niem, byle
    tylko grało czysto. Głośników równie dobrze może nie mieć, lub mieć
    jakieś pseudogłosniki - podłączę obecne.
    Czy któraś ze współczesnych "miniwież" się nada? Albo jakiś tani
    wzmacniacz? Ja wiem, że pewnie za chwilę pojawią się tutaj fani Unitry,
    proponując zakup czegoś sprzed 30 lat, ale tak po prawdzie, to naprawdę
    nie za bardzo mam ochotę za parę miesięcy wymieniać
    wyschnięte/spuchnięte elektrolity. Gdybym miał ochotę na takie
    grzebanie, to zabrałbym się za naprawę obecnego sprzętu. Niestety - za
    mało czasy i za dużo innych spraw na głowie. ;)

  • 2. Data: 2016-03-25 20:04:18
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-03-25 16:33, Atlantis wrote:
    > Nabyłem ostatnio Chromecasta Audio, z myślą o używaniu go razem ze starą
    > wieżą Sony do nagłośnienia niewielkiego pokoju. Wieża mam już swoje lata
    (ciap)

    > wzmacniacz? Ja wiem, że pewnie za chwilę pojawią się tutaj fani Unitry,
    > proponując zakup czegoś sprzed 30 lat, ale tak po prawdzie, to naprawdę
    > nie za bardzo mam ochotę za parę miesięcy wymieniać

    Jako antyfan Unitry i RFT (to i to socjalistyczne g..o) polecam JVC z
    poczatku lat 90 ze scalakiem SuperA

    > wyschnięte/spuchnięte elektrolity. Gdybym miał ochotę na takie
    > grzebanie, to zabrałbym się za naprawę obecnego sprzętu. Niestety - za
    > mało czasy i za dużo innych spraw na głowie. ;)

    Jakby co, to ja mam za duzo czasu, praca się na mnie obraziła.

    Włodek

  • 3. Data: 2016-03-25 20:35:08
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 25/03/2016 15:33, Atlantis wrote:

    Ja bym szedł w klasę D. Nie grzeją się, są małe, pobierają prawie nic
    bez sygnału i mają dość dobre parametry... Jak się chcesz troche pobawić
    to u chinczyków kupisz kit lub gotową płytkę za klikanaście dolców.

    c.

  • 4. Data: 2016-03-25 20:54:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-25 o 16:33, Atlantis pisze:
> [...]
    > grzebanie, to zabrałbym się za naprawę obecnego sprzętu. Niestety - za
    > mało czasy i za dużo innych spraw na głowie. ;)

    Jeśli masz źródło dźwięku, to może kup tylko jakieś w miarę przyzwoite
    głośniki aktywne, np. takie coś:
    http://www.morele.net/glosniki-komputerowe-edifier-s
    tudio-r1600-tiii-2-0-623172/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2016-03-25 21:11:40
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-25 o 20:04, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Jakby co, to ja mam za duzo czasu, praca się na mnie obraziła.

    Hmm... Wygląda na to, że wieża wymagała mniej pracy, niż sądziłem.
    Wystarczyło wymienić parę elektrolitów we wzmacniaczu mocy i w okolicy
    wejścia "PHONO". Teraz już nie ma efektu zwężonego pasma.
    Zdałem sobie jednak sprawę z czegoś innego - to "PHONO" to wejście
    gramofonowe o znacznym wzmocnieniu, w związku z czym:
    1) Poziom głośności na Chromecascie musi być ściszony prawie do zera, co
    jest o tyle irytujące, że nie pozwala na regulowanie głośności z poziomu
    telefonu lub tableta.
    2) Przedwzmacniacz generuje szum, którego nie ma np. po przełączeniu na
    magnetofon albo CD.

    Wieża to HCD-H450M. Ma ktoś może jakiś schemat do tego? Zdemontowałbym
    ten przedwzmacniacz i zrobił obejście...

  • 6. Data: 2016-03-25 22:44:23
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Fri, 25 Mar 2016 21:11:40 +0100, Atlantis napisał/a:

> [...]
    >
    > Wieża to HCD-H450M. Ma ktoś może jakiś schemat do tego? Zdemontowałbym
    > ten przedwzmacniacz i zrobił obejście...

    Nie dziwię się że nie ma sopranów, na wejściu gramofonowym jest korekcja
    RIAA. https://en.wikipedia.org/wiki/RIAA_equalization.
    No chyba że pod przetwornik piezo, ale wtedy to nie było by takiego
    wzmocnienia.

    Bo(o)t manager

  • 7. Data: 2016-03-25 22:45:39
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-25 o 21:11, Atlantis pisze:

> [...]
    >
    > Wieża to HCD-H450M. Ma ktoś może jakiś schemat do tego? Zdemontowałbym
    > ten przedwzmacniacz i zrobił obejście...

    Zwykle ten przedwzmacniacz jest wyraźnie widoczny, czasem nawet
    ekranowany (ale to w lepszych sprzętach) i osobno wyprowadzony na
    przełącznik wejść (ten jest zwykle ZA nim). Tu jest raczej tak samo, tzn
    wzmacniacz jest pod ekranem.
    http://elektrotanya.com/sony_hcd-h450_m_sch.pdf/down
    load.html

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2016-03-25 22:58:48
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Wieża to HCD-H450M. Ma ktoś może jakiś schemat do tego? Zdemontowałbym
    > ten przedwzmacniacz i zrobił obejście...

    Zastosuj filtr anty-RIAA

  • 9. Data: 2016-03-25 23:14:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-25 o 22:45, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > ekranowany (ale to w lepszych sprzętach) i osobno wyprowadzony na
    > przełącznik wejść (ten jest zwykle ZA nim). Tu jest raczej tak samo, tzn

    Ok, znalazłem schemat:
    http://postimg.org/image/kv1jyj8ft/

    Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem. Co mam zrobić, żeby uzyskać
    wejście AUX zamiast PHONO?

    Usuwam elementy znajdujące się wewnątrz prostokąta narysowanego
    przerywaną linią i zamieniam wartości elementów z opisów w prostokątach,
    na spoza nich? Co ze zworkami JW63 i JW64? Niby też są otoczone
    przerywaną linią, ale chyba powinny być wlutowane, bo przepuszczają
    sygnał audio?

  • 10. Data: 2016-03-25 23:55:35
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    > na spoza nich? Co ze zworkami JW63 i JW64? Niby też są otoczone
    > przerywaną linią, ale chyba powinny być wlutowane, bo przepuszczają

    Nie kombinuj. Zrob filtr anty-RIAA. 3 oporniki i 2 kondensatory i po
    temacie. Schowac go mozna w obudowie chincha na upartego.