  • 21. Data: 2016-03-26 10:09:54
    Temat: Re: Tani wzmacniacz (miniwieża) do Chromecasta Audio?
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Ja mam 2 sztuki MHC 2700 ktore maja chyba z 20 lat i oprocz tego ze CD
    niestety padło to reszta dziala i nic sie nie zapowiada ze prtzez
    nastepne 20 lat nie bedzie.

    :):)

  • 22. Data: 2016-03-26 10:16:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-25 o 23:14, Atlantis pisze:

    > Ok, znalazłem schemat:
    > http://postimg.org/image/kv1jyj8ft/
    >
    > Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem. Co mam zrobić, żeby uzyskać
    > wejście AUX zamiast PHONO?
    >
    > Usuwam elementy znajdujące się wewnątrz prostokąta narysowanego
    > przerywaną linią i zamieniam wartości elementów z opisów w prostokątach,
    > na spoza nich? Co ze zworkami JW63 i JW64? Niby też są otoczone
    > przerywaną linią, ale chyba powinny być wlutowane, bo przepuszczają
    > sygnał audio?

    A widzisz, faktycznie nie zwróciłem uwagi na zworki - musisz obejrzeć
    konstrukcję - wygląda na to, że jest przygotowana do tego, żeby usunać
    tenże wzmacniacz. On może być nawet na osobnej płytce, chociaż pewnie są
    to po po prostu elementy lutowane albo nie. Jeżeli nie jest na osobnej
    płytce, to ja bym wywalił scalak (całkiem) i jeszcze C753/773 albo
    R752/772. To powinno wystarczyć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 23. Data: 2016-03-26 10:19:36
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-26 o 08:34, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > No to zrób to co przewidział producent, dla uproszczenia odciąłbym tylko
    > zasilanie IC750 zamiast wylutowywać.

    Może to zabrzmi głupio, ale opis schematu nie jest do mnie 100% jasny.
    To znaczy tak na 80% podejrzewam co trzeba zmienić, ale wolę się upewnić
    - stąd moje pytanie. Rozumiem, że:

    1) Demontujemy IC750 wraz z przyległościami (obszar otoczony przerywaną
    linią).
    2) Jeśli jakiś element dyskretny przy wejściu ma kilka przypisanych
    wartości, montujemy tą, która NIE znajduje się wewnątrz prostokąta
    rysowanego przerywana linią, np. R750 ma mieć 22k zamiast 4,7k a R751
    47k zamiast 68k.

    Mam rację?

    Natomiast niezbyt jasne są dla mnie dwie rzeczy:

    1) Zworki JW63 i JW64 powinny być zamontowane w wariancie AUX? Gdy
    patrzę na schemat wydaje się, że tak - stanowią one mostki,
    przepuszczające sygnał audio od gniazda do IC751. Tylko dlaczego w takim
    razie są one otoczone przerywaną linią, co wskazuje na wariant "PHONO"?
    2) Jaką wartość powinny mieć kondensatory C751 i C771? Ich opisy są
    otoczone przerywaną linią. W ogóle powinny być zamontowane w wersji AUX?

  • 24. Data: 2016-03-26 10:24:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-26 o 10:09, LeonKame pisze:

    > Ja mam 2 sztuki MHC 2700 ktore maja chyba z 20 lat i oprocz tego ze CD
    > niestety padło to reszta dziala i nic sie nie zapowiada ze prtzez
    > nastepne 20 lat nie bedzie.

    Tak swoją drogą, gdyby kiedyś naszła mnie ochota, żeby naprawić ten
    napęd - zapasowy laser da się jeszcze gdzieś kupić za rozsądne
    pieniądze? To była jakaś standardowa część, czy coś robionego specjalnie
    na zamówienie producenta, obecnie nie do dostania?

  • 25. Data: 2016-03-26 10:59:07
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-03-26 10:19, Atlantis wrote:

> [...]
    > wartości, montujemy tą, która NIE znajduje się wewnątrz prostokąta
    > rysowanego przerywana linią, np. R750 ma mieć 22k zamiast 4,7k a R751

    Wyglada na to, że autorzy zbyt konsekwentni nie są, a opis dotyczy 3-4
    wersji.

    Co do R751 i R771 to widzę też wersję bez nich.

> [...]
    > przepuszczające sygnał audio od gniazda do IC751. Tylko dlaczego w takim
    > razie są one otoczone przerywaną linią, co wskazuje na wariant "PHONO"?

    Dodatkowe słówko "except", czyli powinny być w wersji "niephono"

    > 2) Jaką wartość powinny mieć kondensatory C751 i C771? Ich opisy są
    > otoczone przerywaną linią. W ogóle powinny być zamontowane w wersji AUX?

    Po mojemu nie powinno ich być.

    Włodek

  • 26. Data: 2016-03-26 11:13:54
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-26 o 09:58, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > I to jest najlepsze z punktu widzenia jakości dźwięku i prostoty
    > modyfikacji ukłądu rozwiazanie.
    > Wywalasz C754, 755, 774 i 775. Mam wątpliwości co do C752 i 772, bo one
    > mogą mieć wpływ na stabilnosć układu.
    > To pozwala na uzyskanie płaskiej charakterystyki.
    [...]

    I wzmocnienia praktycznie gwarantującego przemianę wzmacniacza w generator.

    P.P.

  • 27. Data: 2016-03-26 11:23:56
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-26 o 11:13, Paweł Pawłowicz pisze:

    > [...]
    >
    > I wzmocnienia praktycznie gwarantującego przemianę wzmacniacza w generator.

    A wystarczy przeczytać do końca (nie ciąć za dużo) i nie trzeba
    filozofować.

    Pozdrawiam

    DD

  • 28. Data: 2016-03-26 11:40:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-26 o 11:23, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > A wystarczy przeczytać do końca (nie ciąć za dużo) i nie trzeba
    > filozofować.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > DD

    Dalej jest jeszcze gorzej ;-)
    Wywalenie R753 pozbawia wejście wzmacniacza polaryzacji.
    Rada, aby najpierw wywalić pojemności może , w zależności od
    zabezpieczeń końcówki, spowodować, że nie będzie już czego przerabiać.

    P.P.

  • 29. Data: 2016-03-26 11:56:52
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-26 o 11:40, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > Rada, aby najpierw wywalić pojemności może , w zależności od
    > zabezpieczeń końcówki, spowodować, że nie będzie już czego przerabiać.

    OK, przecież nie chodziło o 753 tylko o 752 - czeski błąd, zresztą piszę
    później o 772.
    Pojemności trzeba wywalić żeby nie zmieniać charakterystyki. Co do
    reszty trzeba podjac decyzję - jaką - to już zależy od tego co tam jest
    i jak zrobione. Napisałem co trzeba uwzględnić. A że bez dalszych
    szczegółów? _Bo_mi_sie_nie_chciało_ pisać dokładnej instrukcji i
    sprawdzać stabilności zastosowanego typu wzmacniacza (np nie mam pojęcia
    czy jest stabilny przy jednostkowym wzmocnieniu, a może nie być i wtedy
    nie można wywalać C753/R752 niezależnie od tego, czy pojemności
    korekcyjne zostaną czy nie). Bo Atlantis może wybrać inne rozwiazanie i
    po grzyba mam się produkować? Jak zdecyduje się na to, to się dopyta -
    jakoś nie zauważyłem żeby chciał robić coś na wariata.

    Ogólnie - czepiasz się i tyle. Mówią, że z wiekiem bywa coraz gorzej ;)
    U siebie staram sie z tym walczyć, ale różnie bywa.

    Pozdrawiam

    DD

  • 30. Data: 2016-03-26 12:18:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-26 o 11:56, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    >
    > Ogólnie - czepiasz się i tyle. Mówią, że z wiekiem bywa coraz gorzej ;)
    > U siebie staram sie z tym walczyć, ale różnie bywa.

    Piszesz do kogoś, kto nie ma bladego pojęcia o tym, co chce zrobić. W
    takich przypadkach nie ma miejsca na "bo mi się nie chciało". Gość zrobi
    dokładnie to, co napisałeś, skutek będzie taki, że prawdopodobnie szlag
    trafi końcówki, a niewykluczone, że i głośniki. Stare wzmacniacze są na
    to bardzo podatne. Prawda jest taka, że popełniłeś elementarne błędy, "i
    nie trzeba filozofować".
    Może się czepiam, ale naprawianie świata należy zaczynać od siebie :-)

    Pozdrawiam,
    P.P.