  • 21. Data: 2010-10-05 17:06:43
    Temat: Re: Tak z ciekawości do oceny
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "cichybartko" napisał

    > Pewnie że trendy, dlatego chłopaki z niszy mogą się dowartościować ;).
    > Będąc serio nie możecie być bardziej merytoryczni, skupić się na
    > fotografii.

    Jakie fotografie ? Chyba fotoszopie ; )

    > Macie ciekawe oczekiwania wobec TV a w szczególności TVN ;).

    Ja nie mam żadnych, a o programie wiem, że jest, teraz już więcej bo
    widziałem fotoszopie, dowiedziałem się kto pstrykał i zobaczyłem, że te
    plastikowe lalki ze zdjęć, które mnie wystraszyły to zwykłe fajne dziewczyny
    ; )

    > No to ja postaram się być ciut więcej merytoryczny jeśli chodzi o pana
    > Tyszkę pomijając jego światopogląd. Facet ma swoje pięć minut jeśli chodzi
    > o fotografię jeszcze chyba ta pani Rubik pcha go w świat, wszędzie och i
    > ach jeśli chodzi o media i nie wyrobione masy ;).

    Plotkarz : )

    > Osobiście uważam że Tyszka jest takim zlepkiem różnych schematów
    > funkcjonujących od lat w modzie i rzemiosła, nie widać w jego zdjęciach
    > takiego specyficznego patrzenia które charakteryzowało wybitnych. Facet
    > funkcjonuje już jakiś czas, a z tego jego dorobku nic się nie
    > wykrystalizowało tak żeby mówić: patrzcie to zdjęcie Tyszki, ale nie żeby
    > to stwierdzić po podpisie ale po ujęciu tematu.

    A ja mam to gdzieś ; )

    > Dlatego osobiście trochę rozumie te plotkarskie uszczypliwości, bo
    > faktycznie w jego przypadku można bardziej mówić o dobrej koniunkturze i
    > farcie niż o świetnej fotografii ;).

    Właśnie, przyganiał kocioł garnkowi : )

    adam

  • 22. Data: 2010-10-05 17:06:53
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-10-01 00:36, marek augustynski pisze:
    > Już chciałem napisać, że fotografia mody równa się fotografia głupoty, ale to
    > drugie jest, zdaje się, wyjątkowo ambitnym zadaniem:)

    Poważnie? Zbyt bardzo patrzysz przez pryzmat swojej osoby. Nie jestem
    zwolennikiem podziału na klasy, ale uważam są o wiele bardziej marne
    dziedziny. Moda to wielki świat i fotografia pełni w niej bardzo
    użytkową rolę.
    Wolisz czytać o muzyce czy jej słuchać? Podobnie jest z modą, jest masa
    Pajacykowów którzy pieprzą farmazony powtarzane w nieskończoność, a
    możesz wziąć do ręki magazyn o modzie, przejrzeć i subiektywnie się
    wypowiedzieć.
    Moda jest zainteresowaniem jak każde inne, więc dlaczego ludzie nie mają
    dawać czegoś od siebie. Dlatego ta forma fotografii przeszła tak ogromną
    przemianę na przestrzeni lat, wielu chciało dodać coś od siebie,
    zaznaczyć swoją obecność. Nie można uznawać kreatywności za wadę, kiedy
    tak naprawdę jej oczekujesz ;).
    Inna sprawa że obok tych mniej lub bardziej kreatywnych, jest cała masa
    naśladowców czy nie daj boże ludzi popadających w jakąś mimowolną
    karykaturę prosto z maxmodels.pl ;).
    Z drugiej strona chyba każdy temat fotografii ma przeróżne odcienie, nie
    ważne czy to krajobraz, akt czy sport.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 23. Data: 2010-10-05 19:36:46
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Poważnie?

    Zwracam uwagę na fotografię głupoty. To jest temat według mojej oceny.
    Fotografia mody napatoczyła się jako pretekst.

    > Zbyt bardzo patrzysz przez pryzmat swojej osoby.

    Chcąc być szczerym i chcąc wiedzieć co piszę muszę patrzeć przez pryzmat
    swojej osoby.

    > Nie jestem
    > zwolennikiem podziału na klasy, ale uważam są o wiele bardziej marne
    > dziedziny. Moda to wielki świat i fotografia pełni w niej bardzo
    > użytkową rolę.

    Zgadzam się

> [...]
    > przemianę na przestrzeni lat, wielu chciało dodać coś od siebie,
    > zaznaczyć swoją obecność. Nie można uznawać kreatywności za wadę, kiedy

    Ja nie uznaję jej za wadę, rozumiem o czym piszesz i o czym jest fotografia
    mody. Uznaję jednak, że jako człowiek o określonym spojrzeniu mogę to
    spojrzenie przedstawiać. Nie cofnę się wstecz i nie będę mówił w sposób, który
    dla rozmówcy jest oczywisty. Nie w tym mój interes ani interes mojego
    rozmówcy;)

    Fotografia Mody

    &#8222;Osobiście uważam że Tyszka jest takim zlepkiem różnych schematów
    funkcjonujących od lat w modzie i rzemiosła, nie widać w jego zdjęciach
    takiego specyficznego patrzenia które charakteryzowało wybitnych.&#8221;

    O tym właśnie mówię bo fotografia mody, w całości, jest zlepkiem różnych
    schematów funkcjonujących od lat w sztuce. Za jakie grzechy mam się bawić
    (mówić o tym) w coś co jest dla mnie oczywiste?

    > Inna sprawa że obok tych mniej lub bardziej kreatywnych, jest cała masa
    > naśladowców czy nie daj boże ludzi popadających w jakąś mimowolną
    > karykaturę prosto z maxmodels.pl ;).

    Wyzwanie jakie stoi przed człowiekiem to być sobą. W przypadku twórców
    wyzwanie to staje się koniecznością. Jakie znaczenie ma Twórca, który udaje
    kogoś kim nie jest? A skąd ja wiem, że ten czy owen udaje? Bo ja jestem sobą;)
    Jeśli tak jest pozostaje mi wiedza. Według tej wiedzy fotografia mody jest
    nieuświadomionym przedsionkiem do fotografii głupoty... nie chcesz o tym
    rozmawiać..
    Fotografia mody, nawet w najlepszym wydaniu, dotyczy rzeczy i traktuje
    człowieka jako rzecz. Czym lepszy fotograf tym lepiej jest w stanie zatuszować
    ten stan. Postać, która wyłania się z jego fotografii nabiera kształtu,
    zaczyna być. I tutaj kończy się fotografia mody bo człowiek na zdjęciu mody
    jest niewygodnym gościem... jest brzydki;)

    > Z drugiej strona chyba każdy temat fotografii ma przeróżne odcienie, nie
    > ważne czy to krajobraz, akt czy sport.

    No i?

    marek

  • 24. Data: 2010-10-05 19:53:56
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 5 Paź, 21:36, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zaczyna być. I tutaj kończy się fotografia mody bo człowiek na zdjęciu mody
    > jest niewygodnym gościem... jest brzydki;)

    Ciekawe i chyba trafne, moim zdaniem spojrzenie na miejsce fotografii
    w modzie.
    Fotografia nie ma tworzyc mody,a jedynie ma rejestrowac ja w sposob
    poprawny.
    Kiedy zauwazymy sztuke w wykonanym i aranzowanym zdjeciu,
    to przestaje to byc fotografia mody.
    StaM

  • 25. Data: 2010-10-06 01:02:05
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]

    > poprawny.
    > Kiedy zauwazymy sztuke w wykonanym i aranzowanym zdjeciu,

    Nie o to chodziło Bartkowi i mi. Sztuka ma różne oblicza ogólnie rzecz
    ujmując. Dla mnie liczy się człowiek, jeśli jest on obecny na fotografii.
    Bartek wytknął mi, że mój sposób widzenia przekładam na ogół, co odpieram
    ponieważ mój punkt widzenia jest tylko moim punktem widzenia. I jest wartością
    w związku z tym tak samo jak każdy inny. Oczywiście ja ufam sobie tak jak
    Bartek sobie więc traktujemy nasze indywidualne spojrzenia jako trafne...
    przynajmniej w momencie pisania.
    Fotografia Avedona przykładowo jest w większości fotografią mody, tak jak
    fotografia Tyszki. Avedon jest uznawany za wzór, zrobił masę pięknych zdjęć.
    Mi nie przeszkadza to wcale, aby określić je głupkowatymi. Nie godzę się na
    twierdzenie &#8222;Avedon wielkim fotografem był&#8221; ponieważ jestem przekonany,
    że nie
    był. Fotografował ludzi dokładnie w ten sam sposób co sto tysięcy innych
    fotografów traktując ich jako element wystroju. Jedyny krok w bok na jaki był
    w stanie się zdobyć to fotografowanie &#8222;dziwolągów&#8221; (jak sto tysięcy
    innych
    fotografów) lub stwarzanie ich z ludzi normalnych (np. zdjęcie Marylin). Nie
    poszedł jednak za ciosem, bo nie był w stanie. Do końca siedział w swojej
    niszy ekologicznej i nie wyściubił z niej nosa. Dokonała tego Diana Arbus i
    wielu innych fotografów którzy mieli gdzieś pchanie się na świecznik. Ich
    zdjęcia są niepozorne, zwykłe. I to są moi bohaterowie:)
    Naturalną koleją rzeczy, podczas fotografowania ludzi, jest przyglądanie się
    im. Nie wierzę, że można przez całe życie traktować swoich modeli jako
    manekiny jeśli się nie jest ograniczonym. Im fotograf lepszy tym głębszy
    portret wykona. Odejdzie tym samym, nie tyle od rejestacji o której piszesz,
    ale od efektów specjalnych.

    marek

  • 26. Data: 2010-10-06 11:45:17
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "cdna" <c...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > trafiłem przez przypadek na tą sesję:
    > http://tiny.pl/h9m7h
    >
    > Jakby ktoś bał się kliknąć to jest to sesja z programu "Top Model" z TVN.
    >
    > Oglądam dużo zdjęć, szczególnie na plfoto i coś mi w tych nie pasuje, moim
    > zdaniem w kilku przypadkach fotograf zrobił krzywdę modelce prezentując ją
    > skrajnie niekorzystnie. W szczególności chodzi mi o foty:

    > 3/13, http://tiny.pl/h9m77

    Pasuje idealnie do jakiejs kampanii "Zazywasz - przegyrwasz!". Paskudnie
    modelke potraktowal.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2010-10-06 16:31:22
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-10-05 21:36, marek augustynski pisze:

    > No i?

    Nie ma co za dużo teoretyzować i niech każdy się odda szaleństwu swojej
    subiektywności :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 28. Data: 2010-10-13 03:52:34
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 30 of Sep 2010 17:26, cdna wrote:

> [...]
    > moim zdaniem w kilku przypadkach fotograf zrobił krzywdę modelce
    > prezentując ją skrajnie niekorzystnie. W szczególności chodzi mi o

    Pogooglaj sobie "Frida Kahlo".

    > 10/13, http://tiny.pl/h9m7c
    >
    > No ale może się nie znam lub mam skrzywione poczucie estetyki. Jak wy
    > oceniacie te zdjęcia?

    Zdjęcia są dobre, znaczy poprawne technicznie i nieprzypadkowe.
    Taki pokaz mody raczej haute couture niż pret-a-porte.
    Trzeba być z tym otrzaskanym (tak jak z czarnymi oliwkami,
    kontratenorami w repertuarze renesansowym itp.), bo wyrazistość
    bodźców przeważnie odrzuca.

    PS nie cierpię robali, nawet jak dobrze sfotografowane

    --
    nb