    From: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tak z ciekawości do oceny
    Date: Tue, 05 Oct 2010 21:36:46 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Poważnie?

    Zwracam uwagę na fotografię głupoty. To jest temat według mojej oceny.
    Fotografia mody napatoczyła się jako pretekst.

    > Zbyt bardzo patrzysz przez pryzmat swojej osoby.

    Chcąc być szczerym i chcąc wiedzieć co piszę muszę patrzeć przez pryzmat
    swojej osoby.

    > Nie jestem
    > zwolennikiem podziału na klasy, ale uważam są o wiele bardziej marne
    > dziedziny. Moda to wielki świat i fotografia pełni w niej bardzo
    > użytkową rolę.

    Zgadzam się

    > Wolisz czytać o muzyce czy jej słuchać? Podobnie jest z modą, jest masa
    > Pajacykowów którzy pieprzą farmazony powtarzane w nieskończoność, a
    > możesz wziąć do ręki magazyn o modzie, przejrzeć i subiektywnie się
    > wypowiedzieć.
    > Moda jest zainteresowaniem jak każde inne, więc dlaczego ludzie nie mają
    > dawać czegoś od siebie. Dlatego ta forma fotografii przeszła tak ogromną
    > przemianę na przestrzeni lat, wielu chciało dodać coś od siebie,
    > zaznaczyć swoją obecność. Nie można uznawać kreatywności za wadę, kiedy
    > tak naprawdę jej oczekujesz ;)

    Ja nie uznaję jej za wadę, rozumiem o czym piszesz i o czym jest fotografia
    mody. Uznaję jednak, że jako człowiek o określonym spojrzeniu mogę to
    spojrzenie przedstawiać. Nie cofnę się wstecz i nie będę mówił w sposób, który
    dla rozmówcy jest oczywisty. Nie w tym mój interes ani interes mojego
    rozmówcy;)

    Fotografia Mody

    &#8222;Osobiście uważam że Tyszka jest takim zlepkiem różnych schematów
    funkcjonujących od lat w modzie i rzemiosła, nie widać w jego zdjęciach
    takiego specyficznego patrzenia które charakteryzowało wybitnych.&#8221;

    O tym właśnie mówię bo fotografia mody, w całości, jest zlepkiem różnych
    schematów funkcjonujących od lat w sztuce. Za jakie grzechy mam się bawić
    (mówić o tym) w coś co jest dla mnie oczywiste?

    > Inna sprawa że obok tych mniej lub bardziej kreatywnych, jest cała masa
    > naśladowców czy nie daj boże ludzi popadających w jakąś mimowolną
    > karykaturę prosto z maxmodels.pl ;).

    Wyzwanie jakie stoi przed człowiekiem to być sobą. W przypadku twórców
    wyzwanie to staje się koniecznością. Jakie znaczenie ma Twórca, który udaje
    kogoś kim nie jest? A skąd ja wiem, że ten czy owen udaje? Bo ja jestem sobą;)
    Jeśli tak jest pozostaje mi wiedza. Według tej wiedzy fotografia mody jest
    nieuświadomionym przedsionkiem do fotografii głupoty... nie chcesz o tym
    rozmawiać..
    Fotografia mody, nawet w najlepszym wydaniu, dotyczy rzeczy i traktuje
    człowieka jako rzecz. Czym lepszy fotograf tym lepiej jest w stanie zatuszować
    ten stan. Postać, która wyłania się z jego fotografii nabiera kształtu,
    zaczyna być. I tutaj kończy się fotografia mody bo człowiek na zdjęciu mody
    jest niewygodnym gościem... jest brzydki;)

    > Z drugiej strona chyba każdy temat fotografii ma przeróżne odcienie, nie
    > ważne czy to krajobraz, akt czy sport.

    No i?

    marek