  • 1. Data: 2010-09-30 11:44:43
    Temat: Alpha 33 i cena w Polsce
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Po premierze Alpha 33 i zapowiedziach sugerowanej ceny na poziomie 2000zł
    body, 2300zł body+kit - stwierdziłem, że to rozsądna cena startowa i
    zainteresuję się sprzętem. Dzisiaj zajrzałem na ofertę sklepów - body z
    kitem około 2800zł. Skąd biorą się takie wyceny (wobec rozsądnej zapowiedzi
    ceny sugerowanej) ?

    Pzdr, Sławek

  • 2. Data: 2010-09-30 11:54:36
    Temat: Re: Alpha 33 i cena w Polsce
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 13:44, slawmir pisze:
    > stwierdziłem, że to rozsądna cena startowa

    IMHO cała koncepcja tego aparatu jest nierozsądna. Taki pomysł paranoika.
    P.

  • 3. Data: 2010-09-30 12:01:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.09.2010 slawmir <s...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > kitem około 2800zł. Skąd biorą się takie wyceny (wobec rozsądnej zapowiedzi

    Uh, za to można mieć body eos 50d z _normalnym_ lustrem z matówką i niekiepską
    szybkostrzelnością jeśli to ma być priorytet.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 4. Data: 2010-09-30 12:14:27
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    > Uh, za to można mieć body eos 50d z _normalnym_ lustrem z matówką i
    > niekiepską
    > szybkostrzelnością jeśli to ma być priorytet.

    Nie mam presji zakupu i priorytetu szybkich zdjęć seryjnych, zainteresowała
    mnie natomiast uniwersalność tego rozwiązania w kwestii foto i wideo (i
    zgodność z mocowaniem Minolta/Sony). Szukam aparatu na wyjazdy wakacyjne
    (priorytet wysokiej jakości zdjęcia (szum, rozpiętość tonalna) i materiał
    wideo). Tutaj mam funkcjonalny tryb wideo z ciągłym skutecznym AF (choć
    Alpha 55 oferuje w kwestii wideo lepszy standard).

    Pzdr, Sławek

  • 5. Data: 2010-09-30 14:17:13
    Od: TomekM <t...@g...com>

    http://optyczne.pl/3365-nowo%C5%9B%C4%87-Problemy_z_
    Sony_A33_i_A55.html

  • 6. Data: 2010-09-30 15:03:13
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    Uzytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
    > http://optyczne.pl/3365-nowo%C5%9B%C4%87-Problemy_z_
    Sony_A33_i_A55.html

    Pseslicne :)

  • 7. Data: 2010-09-30 16:51:54
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > http://optyczne.pl/3365-nowo%C5%9B%C4%87-Problemy_z_
    Sony_A33_i_A55.html

    Pewnie marketingowe zalozenie (sluszne) bylo takie, ze sekwencji filmowych
    nikt nie uzyje lub potrwaja kilkanascie sekund.
    A33 i A55 to obrzydliwe kuriozum. Cos jak wyscigowy ciagnik rolniczy z
    silnikiem benzynowym V8.
    W zyciu bym nie kupil czegos co ma element ograniczajacy swiatlo przed
    matryca.
    To mialo wytlumaczenie w filmie super 8, 30 lat temu (wówczas wizjer jednak
    byl optyczny) ale dzis to zart.
    P.

  • 8. Data: 2010-09-30 17:24:19
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-09-30 14:14, slawmir pisze:

> [...]
    > (priorytet wysokiej jakości zdjęcia (szum, rozpiętość tonalna) i materiał

    Mnie osobiście rozczarował fakt pracy tego szybkiego AF tylko na pełnej
    dziurze podczas filmowania, kolejny bonus to gdy mądrzejsi dążą do
    uwolnienia się od FF czy BF to Sony stawia znów na detekcję fazy która
    zawsze z tym będzie mieć problem.
    Biorąc pod uwagę Twoje priorytety to ciekawą propozycją wydaje się nowa
    premiera Panasonica GH2, szczególnie te rewelacje o AF powinny Cię
    skłonić do bacznego przyglądania się wszelkim testom tej nowej premiery.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 9. Data: 2010-09-30 20:49:24
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.09.2010 cichybartko <c...@g...com> napisał/a:

    > Mnie osobiście rozczarował fakt pracy tego szybkiego AF tylko na pełnej
    > dziurze podczas filmowania,

    A jak ma działać na zasłoniętych sensorach? Zobacz jak działa fazowka i
    dlaczego przez f/22 nie.

    > kolejny bonus to gdy mądrzejsi dążą do
    > uwolnienia się od FF czy BF to Sony stawia znów na detekcję fazy która
    > zawsze z tym będzie mieć problem.

    Nie zawsze, jak czujnik się zintegruje matrycą to nie będzie problemu.
    Znasz jakiś szybszy system AF?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 10. Data: 2010-09-30 21:05:32
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-09-30 22:49, Sergiusz Rozanski pisze:

    > A jak ma działać na zasłoniętych sensorach? Zobacz jak działa fazowka i
    > dlaczego przez f/22 nie.

    Wiem dlaczego nie działa bo wieki temu był tu podlikowany artykuł do
    Fotosite obecnie fototv o pracy AF opartego na detekcji fazy. Będę się
    upierać że to poroniony pomysł jeśli chodzi o filmowanie, który ma tylko
    dobrze wyglądać w katalogu. Ale rozumiem że będziesz się upierać że to
    przełom ;).

    > Nie zawsze, jak czujnik się zintegruje matrycą to nie będzie problemu.
    > Znasz jakiś szybszy system AF?

    W przypadku większości zastosowań amatorskich szybkość nie jest aż tak
    niezbędna szczególnie biorąc pod uwagę trafność. Przykład Panasonica
    pokazuje że można dokładnie i w miarę szybko, a może niebawem się okaże
    że najszybciej ;). To będzie przełom ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.