  • 31. Data: 2002-12-02 07:08:11
    Temat: Re: "Ta neostrada to wielki niewypal"
    Od: "Stefan Z." <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002 18:38:36 +0000 (UTC), Marek Gutkowski
    <h...@b...spirs.jest.piekna.pl> napisal(a):

    >Jesteś pewny, że to problem modemów? Ile komputerów masz podłączonych do
    >tej Neostrady?

    Po pierwsze - mam DSL 512 (może niejasno określiłem to w swoim
    liście). Gościu mówił o sprzęcie w centrali, który po prostu nie
    wydala - nie sprawdza się przy takim ruchu. Kraków jest już dość
    porządnie obciążony, z resztą podobne jaja są na terenie całej Polski
    - padanie routerów. Po prostu się przeliczyli i mają wymieniać sprzęt.

    Kompów w sieci w tej chwili mam 10 - z czego jednocześnie maksymalnie
    włączonych ostatnio 5-7 (z oczywistych powodów). Myślałem początkowo,
    że to może wina LANu, switchy (Planet) - ale nie (pingi ok, żadnych
    błądzących czy gubionych wewnątrz pakietów. Czasami są jaja z
    otoczeniem - ale winda tak chyba ma). Są skoki prędkości i już.
    Przykładowo rano była kiszka, a teraz chodzi całkiem, całkiem - już
    można zaakceptować. Nie jest to jeszcze to co kiedyś, ale można
    pracować.

    --
    Pozdrawiam!
    Stefcio Z.

  • 32. Data: 2002-12-02 12:55:55
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    User VATAZHKA <v...@l...localdomain> wrote:

    > Nie do końca, Microsoft jak zwykle wie lepiej i negocjację adresów IP
    > DNS-ów wepchnął do PPP. Ale to tylko taka sobie ciekawostka ;)
    Raczej raportowanie. Dość dobry pomysł, szczegołnie że można informacje
    o DNS zignorować.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 33. Data: 2002-12-02 16:07:46
    Od: "Kondor" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Durandal" <d...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Wie pan, ta neostrada to jeden wielki niewypal. Mamy dziennie setki takich
    > zgloszen.
    > Moze pan zglosic pisemna reklamacje, ale my nic nie mozemy zrobic zeby to
    > naprawic.. Najwyzej otrzyma pan zwrot kosztow"
    >

    > Zglosilem juz 6 reklamacji na 0 800 102 102
    > i 1 pisemna w tymze BOKu.... No i to jest jedyna odpowiedz jaka TPSA ma
    dla
    > swoich zawiedzionych klientow..
    > Co tu zrobic? Przeciez to skandal!!

    Ja na swoim koncie mam (w tej chwili) przerwe w polaczeniu - 150 godzin.
    Dzwonie codziennie i slysze "Przekazemy do pionu wyzej" lub "o rzeczywiscie
    nie ma pan polaczenia". Ja mam synchronizacje, ale inetu brak.
    (czy tez tak macie?)

    Reklamacje pisemna juz zlozylem, choc pewnie wszyscy wiedza, ze najpierw
    trzeba zaplacic, aby w przyszlym miesiacu potracili. (ale odpowiedzi jeszcze
    nie mam).

    Niestety nie pozostaje nam nic innego oprocz wyzalenia sie, co powyzszym
    uczynilem.

  • 34. Data: 2002-12-04 13:34:23
    Od: Marek Gutkowski <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

    W artykule <3...@n...vogel.pl> Fallen napisał(a):
    > Użytkownik Marek Gutkowski <h...@b...spirs.jest.piekna.pl> w
    > wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:s...@d...dom.moveo.pl...
    >
    > Zdaje Ci się...

    Nie, bo trafiam do tych samych ;)
    > Jeśli zależy Ci tylko na opieprzaniu przypadkowych osób (które i tak mają
    > Cię głęboko w d...) to faktycznie udało Ci się. Natomiast jeśli chcesz coś
    > załatwić to chyba lepiej spróbuj zadzwonić rano i daj tym biednym ludziom z
    > infolinii czas żeby mogli coś z tym zrobić w ciągu dnia. Wydaje mi się że im
    > wcześniej zadzwonisz tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś się tym zajmie.
    > O godz. 15 to wszyscy myślą już o tym żeby iść do domu i praktycznie nic nie
    > załatwią (chyba, że dzwonisz o 3 rano ;) to wtedy zwracam honor).
    To nie tak. Tylko w ten sposób, będąc ostrym i namolnym można cokolwie
    załatwić (oczywiście po wyczerpaniu innych możliwości, pod tytułem
    spokojne zgłoszenie problemu). Naprawdę uzyskuje się niezłe efekty, a
    przy okazji moja wrodzona złośliwość znajduje nieszkodliwe ujście ;)
    ATSD - zdarzało mi się dzwonić o 3 rano, czemu nie? Inna sprawa, że
    chodziło mi o trzecią godzinę awarii.

    PS. Twoja sygnaturka ma problem. A dokładnie - delimiter.

    --
    //Too drunk. Fix later.
    Hobbit <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

  • 35. Data: 2002-12-04 13:34:29
    Od: Marek Gutkowski <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

    W artykule <p...@4...com> Stefan Z. napisał(a):

> [...]
    > Przykładowo rano była kiszka, a teraz chodzi całkiem, całkiem - już
    > można zaakceptować. Nie jest to jeszcze to co kiedyś, ale można
    Opis problemu skojarzył mi się z efektami za wysokiego MTU,
    występującymi właśnie przy dzieleniu połączenia, ale to chyba faktycznie
    nie ten przypadek. Inna sprawa - kolejny argument przeciw blokowaniu
    icmp na firewallach - blokuje się w ten sposób fragmentation-needed,
    a to *bardzo* szkodzi.
    Tak czy owak - to chyba nie Twój przypadek, DSL 512 zdaje się nie używa
    PPPoE, prawda? Późno jest, nie chce mi się szukać tej informacji ;)

  • 36. Data: 2002-12-04 13:34:37
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > Dość dobry pomysł, szczegołnie że można informacje o DNS zignorować.

    IMHO "trochę" zaburza hierarchię warstw. Ale co tam, zawsze mały Jasio
    będzie miał mniej wklepywania.

    --
    God reboot America!

  • 37. Data: 2002-12-04 13:37:49
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Kondor" <k...@k...pl> wrote in news:asft35$39s$1@news.tpi.pl:

    /ciach..../

> [...]
    > godzin. Dzwonie codziennie i slysze "Przekazemy do pionu wyzej" lub "o
    > rzeczywiscie nie ma pan polaczenia". Ja mam synchronizacje, ale inetu

    O, a myslalem, ze jestem sam. Warszawa, Centrala Mokotow (848/49) - juz 160-pare
    godzin bez dostepu. Z 0 800 102 102 rozmawialem juz kilkanascie razy, dzisiaj
    poinformowali mnie, ze prawdopodobnie zostalem calkowicie wypiety z portu - ale nie
    wiedza
    czemu, nie wiedza tez kiedy ktokolwiek sie tym zajmie. Bez komentarza. Gdy po 3
    dobach
    bez polaczenia chcialem porozmawiac z przelozonym infolinii - dostalem 2 numery
    faksow -
    faksy sa zajeta non-stop (nawet w sobote o 4 nad ranem). W koncu wyslalem list do
    Y.Gontarda.

    A oto link do mojego przypadku (sklej link) :
    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8
    &selm=Xns92D6E3A0CDCC4WWZARC79634AGGGA%40212.85.112.
    42

    Dodam tylko, ze gdy sprobowalem jeszcze raz z Wanadoo - wyswietla blad 721.

    > Reklamacje pisemna juz zlozylem, choc pewnie wszyscy wiedza, ze
    > najpierw trzeba zaplacic, aby w przyszlym miesiacu potracili. (ale
    > odpowiedzi jeszcze nie mam).

    Ja czekam z reklamacja, az zacznie mi dzialac. Jak dotad nie wiem za ile dni maja mi
    zwrocic (bo wciaz nie dziala), a nie mozna liczyc na to, ze oni to dobrze policza.

    > Niestety nie pozostaje nam nic innego oprocz wyzalenia sie, co
    > powyzszym uczynilem.

    :-)
    Wojtek

    P.S. Dodam jeszcze, ze mam jakies zaklocenia na linii (nawet po wypieciu modemu
    DSLowego) i moj zastepczy modem analogowy jest rozlaczany co kilka minut.

  • 38. Data: 2002-12-04 13:37:57
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Kompów w sieci w tej chwili mam 10 - z czego jednocześnie maksymalnie

    Lepiej kaz pokasowac kazyy ;) ludziom, a nie narzekaj na transfery :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 na sprzedaz: http://sprzet.net

  • 39. Data: 2002-12-04 14:12:52
    Od: "Jacek Orłowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    Użytkownik "Marek Gutkowski" napisał w wiadomości

    > To dzwoń! Ja zaczynam dzwonić koło trzeciej godziny i po pół dnia zna
    > mnie cały helpdesk. Po jakimś czasie można się dostać do kogoś wyżej,
    > opieprzyć, odczekać, opieprzyć, i zaczynają gadać z sensem. Przynajmniej
    > można się dowiedzieć kiedy zacznie działać.

    Za kilka godzin minie okrągłe 14 dni przestoju mojego DSL'a.

    Z tym dzwonieniem to tak nie za bardzo bo jedyny efekt to poglębienie
    mojej frustracji - ostatnio sie dowiedzialem ze moge skarge zlozyc
    do Dyrektora Okregu TPSA.

    Rozmawialem nie raz z technikami, ich kierownikami, kontaktowalem sie z
    moim konsultantem w TPSA i jeszcze na kilka innych sposobów.
    Diagnoza TPSA jest taka (zajelo im to tydzien) ze problemem jest karta DSLAN
    na mojej centrali i sprawa zostala przekazana do Lucenta. Niestety _nikt_
    nie potrafi okreslic nawet przyblizonego terminu naprawy.

    Jak dla mnie to jest skandal i granda. TPSA nie zachwuje nawet sladowych
    przejawow checi naprawy a kazdy stosuje spychologie. Warszawa na Wroclaw
    i vice versa.

    Swoja droga to bardzo ciekawe z tym DSLAN poniewaz na mojej centrali jestem
    jedynym abonentem DSL'a. Jest tez tam podlaczona 1 Neostrada.

    Pozdrawiam
    jO.

  • 40. Data: 2002-12-04 14:43:22
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    On 2002-12-04 14:34, Marek Gutkowski wrote:
    > Tak czy owak - to chyba nie Twój przypadek, DSL 512 zdaje się nie używa
    > PPPoE, prawda? Późno jest, nie chce mi się szukać tej informacji ;)
    Używa, tzn. od modemu TPSA dalej idzie PPPoE. Czyli lepiej jest ustawić
    MTU=1492 bo ciutkę poprawi to wydajność.