  • 1. Data: 2002-11-21 20:07:18
    Temat: Allegro i powiadomienia wyłącznie w HTML
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    Szanowni Grupowicze,

    Serwis Allegro wraz ze zmianą na nowy layout serwisu, wprowadził bez
    jakiejkolwiek dyskusji z użytkownikami zmianę. Polega ona na wysyłaniu
    powiadomień WYŁĄCZNIE w HTML (bez wersji tekstowej). Efekt jest taki, iż
    użytkownicy korzystający z nie-html-owych programów pocztowych nie mogą
    w ogóle korzystać z serwisu.

    Jak na razie oficjalna odpowiedź w tej sprawie znajduje się tutaj i
    brzmi: http://www.allegro.pl/phorum/read.php?f=257&i=4921&t
    =4913

    -----
    Wiem doskonale, ze sa Uzytkownicy, którym format HTML nie do konca
    odpowiada. Listy sa istotnie nieco wieksze, a wciaz istnieja (nieliczne
    na szczescie) programy pocztowe, które maja problemy z poprawnym ich
    wyswietlaniem. Korzysci sa jednak znacznie wieksze: informacje sa
    bardziej czytelne i lepiej rozplanowane, dzieki czemu mozemy uwypuklic
    cenne porady dla poczatkujacych Uzytkowników. Warto, by Sprzedajacy
    spojrzeli na to od tej strony: dzieki praktycznym i estetycznym mailom w
    formacie HTML Kupujacy chetniej licytuja na Allegro, maja tez wiecej
    waznych informacji nt. transakcji.

    Oczywiscie, gdyby byla mozliwosc opcjonalnego ustawienia formatu
    tekstowego, dawno bysmy ja wprowadzili. Jak jednak informuje dzial
    techniczny, w nowych warunkach jest to na dosyc skomplikowane. Ich
    zdaniem nie warto poswiecac wydajnosci serwerów obslugujacych poczte i
    ryzykowac opóznien, tylko po to, by nieznaczna czesc Uzytkowników mogla
    korzystac z formatu tekstowego.

    Przykro mi z powodu utrudnien, mam nadzieje, ze udalo mi sie w jasny
    sposób przedstawic nasze stanowisko w tej kwestii.
    -----

    Po prostu gratuluję. Następnym krokiem powinno być wprowadzenie
    elementów o krytycznym znaczeniu, możliwych do użytkowania wyłącznie pod
    MS Internet Explorer co najmniej 6.0 (a jeszcze lepiej nowszy), z
    zainstalowanymi kilkoma pluginami. Do obsługi powiadomień powinien być
    stosowany WYŁĄCZNIE Outlook Express w najnowszej wersji, ze względu na
    jakieśtam paskudne szczegóły.

    Czy to nie jest problem polskiego internetu?

    O rewelacyjnym "Allegro Uploaderze", nie wspomnę. To chyba sukces, że
    działa pod każdym windows, a nie tylko XP z najnowszym Service Packiem.

    Pozdrowienia,

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

  • 2. Data: 2002-11-22 09:08:03
    Temat: Re: Allegro i powiadomienia wyłącznie w HTML
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    Użytkownik Lukasz Komsta napisał:
> [...]
    > powiadomień WYŁĄCZNIE w HTML (bez wersji tekstowej). Efekt jest taki, iż
    > użytkownicy korzystający z nie-html-owych programów pocztowych nie mogą
    (...)

    przy okazji uruchomienia nowej wersji serwisu wyczytałem, że obecnie
    jest on dostosowany do nowych technologii. Dostosowanie to polega na
    tym, że za ściągnięcie maila od Allegro płacę dwa razy więcej, bo jedna
    z nowych technologii (GPRS) jest taryfikowana za ilość przesłanych
    danych. Ale oczywiście mogą sobie pisać, że są nowocześni.
    Polecam maile we Flashu - każdy kretyn wtedy zwróci uwagę na odpowiednie
    elementy graficzne - a zwykły tekst jest zbyt trudny do przyswajania dla
    niektórych...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-11-22 12:01:07
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    maciek kanski <k...@N...ant.pl> wrote:
    > przy okazji uruchomienia nowej wersji serwisu wyczytałem, że obecnie
    > jest on dostosowany do nowych technologii

    a ja wczytałem się w regulamin, i nie znalazłem nic na temat możliwości
    skasowania swojego konta z serwisu. Tzn. ONI mogą wypisać
    "niegrzecznego" użytkownika, ale użytkownik który np. nie lubi czytać
    wiadomości w HTML-u, nie ma możliwości żeby samemu się wypisać. W każdym
    razie nie znalazłem nigdzie takiej opcji.

    To chyba podpada pod ustawę o ochronie danych osobowych, bo wymaga ona
    umożliwienia kasowania swoich danych w bazie. Jest jeszcze taka
    możliwość że po prostu wpiszę we wszystkie pola XXXXXXXXX ;) i jakiś
    tymczasowy adres email na darmowym serwerze. Ciekawe czy się zorientują
    że już nie mają moich danych (no, przynajmniej w aktualnej bazie, bo nie
    wątpię że jakieś backupy robią)

    B.

  • 4. Data: 2002-11-22 13:57:19
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ark7s3$147$1@foka.acn.pl> maciek kanski napisał(a):
> [...]
    > Polecam maile we Flashu - każdy kretyn wtedy zwróci uwagę na odpowiednie
    > elementy graficzne - a zwykły tekst jest zbyt trudny do przyswajania dla

    W dodatku utf-8 i transfer encoding 7bit.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2002-11-23 18:55:09
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:
    > W dodatku utf-8 i transfer encoding 7bit.
    Widać w tym utf-8 chcą pokazać całą swoją nowoczesność :)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 6. Data: 2002-11-23 19:40:53
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <aroes0$5kk$2@news.jmg.pl> Krzysztof Oledzki napisał(a):
    > Widać w tym utf-8 chcą pokazać całą swoją nowoczesność :)

    A wiesz, niech sobie będzie, coraz trudniej znaleźć coś, co tego nie
    przeczyta, niemniej 7bit psuje efekt i pokazuje krzaczory w pine na
    przykład.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2002-11-24 08:20:56
    Od: "tm" <t...@p...fm>

    "maciek kanski" <k...@N...ant.pl> wrote in message

    [...]
    > Polecam maile we Flashu - każdy kretyn wtedy zwróci uwagę na odpowiednie
    > elementy graficzne - a zwykły tekst jest zbyt trudny do przyswajania dla
    > niektórych...

    Racja, nawet nie wiesz jak pieknie sie to nadaje do pozniejszego wysylania
    reklam roznego typu, gdy zajdzie taka potrzeba. Nie beda musieli bawic sie w
    ascii-art, tylko ladne, flashowe reklamki ;).
    No coz - bardzo nowoczesny to system, skoro pozwala na wybor miedzy mailami
    w html, a mailami w html. Tylko pozazdroscic.

    tom

  • 8. Data: 2002-11-28 19:03:33
    Od: "kuba rayski" <k...@M...kalafior.net>

    http://onet.allegro.pl/country_pages/1/0/z1.php#u