  • 91. Data: 2011-01-12 18:36:25
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011 18:10:19 +0100, Filip KK wrote:
    >Zasugerowałeś, że RWD może sobie nie poradzić z gazem w podłodze na
    >zakręcie. Wysłałem Ci linka do przejazdu samochodem z potężną mocą, żeby
    >Ci rozwiać wątpliwości.

    pomiedzy "dobry kierowca w odpowiednim aucie moze przejechac zakret
    pieknym driftem, o ile ma odpowiednia szerokasc do dyspozycji" a
    "w RWD mozesz deptac w zakrecie do dechy i nic ci sie nie stanie/auto
    samo sobie poradzi/itp" jest spora roznica.

    J.

  • 92. Data: 2011-01-12 18:37:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/01/2011 17:16, Filip KK wrote:

    > Nie ma znaczenia, czy mokro, czy sucho. Jak postawisz dobrze auto w
    > zakręcie, czyli idealnie bokiem po prostej w łuku, to gaz w podłodze
    > tylko ułatwi wyjście auta z zakrętu.

    > Sam napisałeś "jakoś". Wnioski wyciągnij sam. Pokaż mi teraz filmik, na
    > którym porusza się auto z taką mocą jak to BMW w zakręcie z pedałem gazu
    > w podłodze. Może być na suchym.

    Pelno tego na youtube, poszukaj sobie foki RS w zakretach. Pytanie tylko
    po czym poznasz, ze ma gaz w podlodze, skoro bez 1000KM nie pali opon?

    Nie zrozum mnie zle, od lat jezdze AWD i leje na wyzszosc jednego
    uposledzonego napedu nad innym uposledzonym napedem, ale troche sie
    zapedzasz w teoriach po prostu. Zwlaszcza, ze kilka mocnych FWD mialem,
    ze szperami i bez, i mozna tym szybko pojechac.

    Kamil

  • 93. Data: 2011-01-12 18:37:51
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-12 18:31, kamil pisze:

    > Tak samo, jak Focus RS pojedzie szybko w zakrecie z fabryczna szpera.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_ti
    mes

    > Focus RS vs BMW 335i. Moc ta sama, masa podobna, obydwa zrobily 8:26.

    Ok, Focus RS przejechał w 8:26 a BMW M3 GTS w 7:48, BMW M5 E60 w 8:13 i
    masę innych BMW wyjebało Focus jak chciało.

    Jedziemy dalej:
    8:35 Opel Astra OPC 2.0T (240PS) FWD Record

    ... i same FWD na końcu listy...

    Jak widzisz, tylko tylne napędy rządzą w tym lapie.

  • 94. Data: 2011-01-12 18:38:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    > Nie ma znaczenia, czy mokro, czy sucho. Jak postawisz dobrze auto w
    > zakręcie, czyli idealnie bokiem po prostej w łuku, to gaz w podłodze
    > tylko ułatwi wyjście auta z zakrętu.

    Zaczelo sie od jazdy w zakrecie, teraz mamy wyjscie z zakretu z dobrze
    ustawionym autem. Ustawiajac FWD na wyjsciu tez mozesz cisnac w podloge
    i to pomoze.

  • 95. Data: 2011-01-12 18:43:38
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-12 18:38, kamil pisze:

    > Zaczelo sie od jazdy w zakrecie, teraz mamy wyjscie z zakretu z dobrze
    > ustawionym autem. Ustawiajac FWD na wyjsciu tez mozesz cisnac w podloge
    > i to pomoze.

    Po to jest napęd na tylnej osi a na przedniej sterowanie, żeby bez
    problemu postawić auto bokiem przed zakrętem. W przednim napędzie musisz
    ZABLOKOWAĆ tylne koła, żeby postawić go bokiem w zakręcie.

    Teraz mamy jazdę w zakręcie:
    FWD - mniejsza sterowność, mniej możliwości, podsterowność
    RWD - większa sterowność, więcej możliwości, nadsterowność

    > Pelno tego na youtube, poszukaj sobie foki RS w zakretach. Pytanie tylko
    > po czym poznasz, ze ma gaz w podlodze, skoro bez 1000KM nie pali opon?

    Mnie nie interesuje czy ktoś ma gaz w podłodze, czy też nie. To nie ja
    idiotycznie zapytałem w wątku o gaz w podłodze. Liczy się zupełnie co
    innego. Żeby wcisnąć gaz w podłogę, to musi wystąpić odpowiedni moment
    do tego. W pierwszym lepszym zakręcie wciśnięcie gazu w podłogę skończy
    się źle i to obojętnie w jakim napędzie.

> [...]
    > zapedzasz w teoriach po prostu. Zwlaszcza, ze kilka mocnych FWD mialem,
    > ze szperami i bez, i mozna tym szybko pojechac.

    Szybko, nie oznacza szybciej. Szpera w tylnym napędzie wymiata każde FWD
    bezdyskusyjne.

  • 96. Data: 2011-01-12 18:50:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/01/2011 17:37, Filip KK wrote:

    > Ok, Focus RS przejechał w 8:26 a BMW M3 GTS w 7:48, BMW M5 E60 w 8:13 i
    > masę innych BMW wyjebało Focus jak chciało.

    350KM w RS i 450KM w M3 GTS. 50% wiecej mocy ma niby cokolwiek udowodnic?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 97. Data: 2011-01-12 18:51:40
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/01/2011 17:43, Filip KK wrote:

    > Po to jest napęd na tylnej osi a na przedniej sterowanie, żeby bez
    > problemu postawić auto bokiem przed zakrętem. W przednim napędzie musisz
    > ZABLOKOWAĆ tylne koła, żeby postawić go bokiem w zakręcie.

    Wcale nie musisz.

> [...]
    > RWD - większa sterowność, więcej możliwości, nadsterowność

    > Szybko, nie oznacza szybciej. Szpera w tylnym napędzie wymiata każde FWD

    Ale nadal nie rozumiem, jak to sie ma do faktu jazdy przecietnego
    kapelusza po przecietnej drodze? Bo caly czas o tym rozmawiamy w tym
    watku, a ty wyskoczyles z driftowaniem 1000KM jako potwierdzenie
    upadajacej tezy.

    Kamil

  • 98. Data: 2011-01-12 18:54:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-12 18:51, kamil pisze:

    > Wcale nie musisz.

    Żeby pokonać 270, musisz. :)

> [...]
    > kapelusza po przecietnej drodze? Bo caly czas o tym rozmawiamy w tym
    > watku, a ty wyskoczyles z driftowaniem 1000KM jako potwierdzenie

    Zdecyduj się w takim razie, to Ty wyskoczyłeś z Focusem RS ze szperą i
    BMW z 3,5 litrową benzyna, takimi autami kapelusze nie jeżdżą.

  • 99. Data: 2011-01-12 18:56:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-12 18:50, kamil pisze:

    > 350KM w RS i 450KM w M3 GTS. 50% wiecej mocy ma niby cokolwiek udowodnic?

    To ten focus ma 225 koni czy 350? Bo to troszkę różnica, nie sądzisz?
    Ponoć z tylnym napędem nie da się pokonać zakrętu, a tym bardziej jak
    jest wielka moc. Jak widać jest odwrotnie, im większa moc tym szybciej
    pokonasz cały lap.

  • 100. Data: 2011-01-12 21:46:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 17:12:24 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

    > Na Grupie byly dyskusje o wyzszosci RWD/FWD. Z tego co pokazali w
    > programie, trzeba duuuzo wiecej umiejetnosci, zeby bezpiecznie
    > prowadzic RWD. Dla mnie to o tyle ciekawe/wazne, ze sam od niedawna
    > jedze VW T3, ale ze slabiutkim juz 1,6TD.

    Niezbyt dużo więcej. Trochę więcej. I wtedy mozna duzo więcej.

    --